בניגוד למגמה עד כה: שינוי דרמטי בגיל הפטור במתווה הגיוס המתגבש

חרדים 10
|
ח' אדר ב' התשפ"ד / 18.03.2024 21:16
אם עד עכשיו פעלו להוריד את גיל הפטור לחרדים כדי להביא לשילוב בשוק העבודה, במתווה הגיוס הנוכחי רוצים לעלות את גיל הפטור ל-40, מתוך מחשבה כי יהיו שיעדיפו להתגייס, ולא להישאר בישיבות ובכוללים במשך שנים כה ארוכות, בלי יכולת לצאת לעבוד ולהתפרנס בכבוד • במפלגות החרדיות הסכימו, מתוך נימוק כי כך, מי שבאמת לומד יהיה מוגן לשנים ארוכות

יהודה שלזינגר חושף היום (שני) ב’ישראל היום’ כי מערכת הביטחון ממליצה להעלות את גיל הפטור לגיל 35 או אפילו לגיל 40. כיום, גיל הפטור עומד על 26 – ומאז יכולים בחורי הישיבות ואברכי הכוללים להשתלב בשוק העבודה בלי להתגייס לצה”ל.

לאורך כל שנות גיבוש חוקי הגיוס השונים היו המלצות להוריד את גיל הפטור עד כמה שניתן, ההצעות השונות דיברו על הורדת גיל הפטור לגיל 21-23 ובכך לנסות ולשלב את החרדים בשוק העבודה בגיל מוקדם על אף שלא שירתו בצבא.

אבל כעת, ממליצה מערכת הביטחון דווקא להעלות את גיל הפטור ל-35 ואפילו ל-40, כשהמטרה היא לגרום לכך שבחורים צעירים יחשבו פעמיים אם להתחייב לשנים ארוכות לא לצאת לעבודה ורק ללמוד בישיבה – כך נחשף ב’ישראל היום’.

לפי ההיגיון של מערכת הביטחון, העלאת גיל הפטור תגרום לכך שבחורי ישיבה יחשבו פעמיים אם ללכת למסלול שממנו אפשר לצאת לעבודה רק בגיל מאוחר ורבים מהם, שלא מסוגלים ללמוד שנים ארוכות כל כך בישיבה, יבקשו לבצע שירות צבאי או לאומי ולצאת לשוק העבודה.

יהודה שלזינגר חושף כי גם החרדים הסכימו מתוך נימוק כי מי שבאמת רוצה ללמוד בישיבה יעשה זאת ללא הפרעה עד גיל 35-40, ומי שלא לומד, שיתגייס.