אתר ‘בני ברק המקראית’ יוקם בפארק אריאל שרון • מה יהיה בו?

האתר ישחזר את ההיסטוריה המרתקת של הכפר העתיק, ויאפשר למבקרים חוויה ייחודית של מסע אל העבר: מיצג שולחן ליל הסדר במקום בו על פי המסורת נערך אחד מסדרי הפסח המפורסמים בהיסטוריה, משחקים אינטראקטיביים ו'גינת צמחי המשנה והתלמוד'
שלמה בן חיים
ח' אדר ב' התשפ"ד / 18.03.2024 18:08

כחלק מהתוכניות להפוך את הפארק המטרופוליני אריאל שרון – המשתרע על שטח של כ-8,000 דונם, וידוע כאחד הפרויקטים הגדולים בעולם בתחום השיקום הסביבתי – לריאה ירוקה המשלבת מורשת ותרבות במרכז גוש דן, מתוכננת הקמתו של אתר ‘בני ברק המקראית’.

האתר ישחזר את ההיסטוריה המרתקת של הכפר העתיק, ויאפשר למבקרים חוויה ייחודית של מסע אל העבר, תוך חיבור אל שורשי המסורת היהודית.

הפרויקט כולל מספר מרכיבים מרכזיים, וביניהם אזור חפירות פעיל, בשיתוף רשות העתיקות, בו יוכלו המבקרים לצפות בתהליך החפירה הארכיאולוגית וללמוד על תהליך גילוי העתיקות; מיצג שולחן ליל הסדר במקום בו על פי המסורת נערך אחד מסדרי הפסח המפורסמים בהיסטוריה; משחקים אינטראקטיביים; ושחזור סמלי של כפר מתקופת המשנה והתלמוד על בתיו ומבניו האופייניים.

חלק נוסף באתר יהיה מוקדש ל”גינת צמחי המשנה והתלמוד”, בה יוצגו הצמחים הייחודיים מהם ניתן יהיה ללמוד על עולמם של התנאים. כמו כן יוקם בוסתן של חרובים ותאנים, מעצי הפרי האופייניים לתקופה.

האתר יחובר אל שאר חלקי הפארק באמצעות מערכת שבילים ותחנות המקשרות את כלל המרכיבים לסיפור ההיסטורי של המקום.

כך, יהווה אתר ‘בני ברק המקראית’ חלק בלתי נפרד מחוויית הביקור הכוללת בפארק אריאל שרון, ויהיה לאתר מורשת מרכזי המנגיש את העבר המרתק לציבור הרחב.

“הקמת אתר ‘בני ברק המקראית’ מהווה נדבך חשוב בחזון שלנו להפוך את פארק אריאל שרון למוקד משיכה המשלב טבע, פנאי ומורשת”, אומר דן ליכטמן, מנכ”ל הפארק.

“האתר המתוכנן יאפשר למבקרים מכל הגילאים והרקעים לחוות את ההיסטוריה היהודית העשירה באופן חווייתי ובלתי אמצעי. זוהי הזדמנות נדירה לגעת בשורשים שלנו, וללמוד על אורח החיים של חכמי ישראל לפני אלפי שנים. כל זאת תוך שהייה בסביבה ירוקה ומרגיעה בלב המרחב העירוני הסואן”.

תמונות המקום כיום לצד ממצאים היסטוריים שנמצאו בו – והמחשות של התיכנון:
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות