גדעון סער: “המלחמה מדשדשת, חייבים להגביר את הלחץ הצבאי”

חרדים 10
|
ח' אדר ב' התשפ"ד / 18.03.2024 15:14
יו”ר ‘הימין הממלכתי’ קיים ישיבת סיעה ראשונה לאחר הפיצול מהמחנה הממלכתי – והציב דד ליין להכנסתו לקבינט המלחמה • התואר לא מעניין אותי, אלא המהות. נכנסנו לממשלה לה התנגדנו רק כדי להשפיע בעניין המלחמה. אם לא נוכל לעשות זאת – לא נוכל להיות בממשלה”

יו”ר הימין הממלכתי, השר גדעון סער, נשא היום (שני) דברים בפתח ישיבת סיעתו בכנסת – והתייחס לדרישתו להצטרף לקבינט המלחמה, תוך שהוא מציב דד-ליין – יומיים.

סער אמר: “לצערנו, קצב ההתקדמות הצבאית, קצב הלחץ הצבאי, ירדו בחודשים האחרונים. בניגוד להצהרות – עד כה לא היתה התקדמות לרפיח או להשלמת המלאכה במחנות המרכז. לדשדוש יש השלכה ישירה על הארכת המערכה בגבול הצפון. גם בזירה הבינלאומית חלוף הזמן אינו מועיל לנו בלשון המעטה. קרוב לחצי שנה אחרי 7/10 – צה”ל עושה עבודה מדהימה. נכון, נדרש אורך רוח במערכה. אבל – היינו צריכים להיות כבר במקום אחר”.

הוא הדגיש: “חייבים לפעול בקצב מהיר יותר עם יותר כוחות, חייבים להגביר את הלחץ הצבאי על חמאס. לכך יש גם השפעה על היכולת לממש בהקדם מתווה חטופים חדש”.

לדבריו, “השמדת הכוחות השלטוניים של חמאס גם היא אינה מתקדמת כנדרש. השתלטות חמאס על סיוע הומניטרי המיועד לאוכלוסייה מחזקת אותו וחותרת תחת היעד. גם בנושא ההומניטרי – הפעילות הינה איטית ולא יעילה ומביאה לאיבוד השליטה בנושא.

“האמת חייבת להיאמר: מרכז הכובד במלחמה הזאת עבר מהקבינט הבטחוני – שהפך לסוג של פרלמנט – לקבינט המלחמה המצומצם. בשבוע הראשון למלחמה תיעדפתי את עצם הקמת ממשלת החירום על חברותי בקבינט המצומצם. בנסיבות השעה, כפי שפרטתי – אין לנו יותר את הפריבילגיה הזאת. אנחנו תובעים את האפשרות לנסות ולהשפיע על שינוי כיוון במלחמה ולהשמיע את קולנו במוקד הניווט שלה. לא נוכל לוותר על כך. כי בעינינו לנשיאה באחריות יש משמעות.

“בשבוע שעבר קיבלנו החלטה פה אחד לסיים את השותפות עם מפלגת כחול-לבן. אנחנו מתכנסים היום לישיבת סיעה של תקווה חדשה-הימין הממלכתי בעקבות החלטת ועדת הכנסת מיום רביעי.

“סדר היום של מדינת ישראל מזה קרוב לחצי שנה הוא – המלחמה. אנחנו מאמינים ביעדים השאפתניים שנקבעו על ידי הקבינט הביטחוני למלחמה. הם שאפתניים כפי שאמרתי, אבל הם ברי-השגה. עם ישראל וחיילי צה”ל גילו ומגלים רוח גדולה, עצומה במלחמה הזאת. בישיבות הקבינט הביטחוני אנחנו נאבקים על עמדותינו בנושאים הנראים לנו קריטיים לניצחון במערכה.

“כיהנתי בממשלות רבות בעבר וגם השרה שאשא-ביטון. התואר לא מעניין אותי, אלא המהות. אנחנו נכנסנו לממשלה לה התנגדנו רק עקב המלחמה ורק כדי להשפיע בעניין המלחמה. אם לא נוכל לעשות זאת – לא נוכל להיות בממשלה. במצב כזה נוכל להשמיע קול ברור, חופשי מחוץ לממשלה בשיח הציבורי על המלחמה. כך או כך – נפעל מתוך אחריות לאומית, ומתוך מחויבות להשגת יעדי המלחמה היכן שלא יהיה”.