גנץ וסער הכריזו יחד על וטו: לא מוכנים שיקדמו את ‘חוק הרבנים’

אריה ריבקינד
|
ח' אדר ב' התשפ"ד / 18.03.2024 11:51
סיעות המחנה הממלכתי והימין הממלכתי משתפות פעולה: הודיעו ליו”ר הקואליציה כי לא יסכימו להמשך קידום הצעת החוק, המעניקה את מוקד הכוח למינוי רבנים לידי השר לשירותי דת ולא לראש העיר

מכה לש”ס: סיעת ‘הימין הממלכתי’ של גדעון סער,  יחד עם סיעת ‘המחנה הממלכתי’ של בני גנץ –  החליטו להטיל וטו על המשך קידום הצעת ‘חוק הרבנים’.

מדובר בהצעת ‘חוק שירותי הדת היהודיים’ הנוגעת לבחירות רבני עיר, רבנים אזוריים, רבני יישוב ורבני שכונות.

ח”כ זאב אלקין הודיע על ההחלטה ליו”ר הקואליציה ח”כ אופיר כץ.

זהו שיתוף הפעולה הפוליטי הראשון של השניים – מאז שסער הודיע על התפצלות סיעתו מזו של גנץ.

את הצעת החוק, שזכתה לשם ‘חוק הרבנים’, הגישו ח”כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית, וח”כ ארז מלול מש”ס. היא הייתה אמורה לעלות לאישור במליאת הכנסת לאחר החגים, אך עקב פרוץ מלחמת ‘חרבות ברזל’ התעכב קידומה.

על פי ההצעה, רבני הערים ייבחרו על ידי גוף בוחר שבו מוקד הכוח יהיה נתון בידי השר לשירותי דת ולא בידי ראש העיר. באופן זה, נטען, יואץ מינוי הרבנים.

ועדת החוקה היתה אמורה לקיים מחר ישיבה בנושא, כדי לקדם את הכנת החוק להצבעה במליאה בקריאה – אך כעת גורל החוק אינו ברור.

חבר הכנסת והשר לשירותי דת לשעבר מתן כהנא, התייחס בחשבון הטוויטר שלו להצעת החוק: “הברית הפוליטית שסמוטריץ’ כרת עם המפלגות החרדיות ממשיכה לדהור קדימה – וממשיכה להרוס”.

כהנא הוסיף: “מה שסמוטריץ’ וש”ס עושים עכשיו, זה להעביר את כל כוח בחירת הרבנים לידיים של ש”ס. הם יוכלו לכפות על ערים רב כרצונם. הם יוכלו לכפות על ערים רב שלא עשה שירות צבאי, ומורידים באופן משמעותי את אחוז הנשים בגוף הבוחר. הברית הפוליטית שסמוטריץ’ כרת עם המפלגות החרדיות היא לגיטימית, אבל חייבים להבין את המשמעויות שלה”.