סמוטריץ’: שיימינג והכפשות, ככה בדיוק צומחות קונספציות מסוכנות

שר האוצר אמר בקבינט, על רקע סבב המינויים בצה"ל: "צה"ל והעומד בראשו נכשלו לא רק טקטית ואופרטיבית, אלא גם מחשבתית" • גלנט האשים: "חותר תחת צה"ל מסיבות פוליטיות בלבד" • סמוטריץ': "השתקת דיון אמיתי, ושמירה על מקהלה של קול אחד בלבד - זה הכי 6 באוקטובר שיש"
אריה ריבקינד
ח' אדר ב' התשפ"ד / 18.03.2024 11:31

עימות חריף נערך אמש (ראשון) בישיבת הקבינט, סביב סוגיית המינויים בצה”ל.

לפי דיווח ברשת ב’, שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ אמר בדיון: “צה”ל והעומד בראשו נכשלו לא רק טקטית ואופרטיבית, אלא גם מחשבתית. מי שמעצב את דמות המפקדים זה המטכ”ל ואת סבב המינויים הזה צריך לבצע המטכ”ל הבא. המטכ”ל הזה נכשל ולכן יש לו גיבוי רק להפעלת הכוח”.

שר האוצר המשיך: “לא יכול להיות שהמפכ”ל לא יכול לבצע מינויים”.

שר הביטחון, יואב גלנט, התנפל: “אם אתה מתייחס לזה, תתייחס למציאות השלמה, איך צה”ל, שנכשל, התאושש מהמקום הכי קשה ומתנהל למופת. צה”ל מביא את ההישגים שאנחנו הכי גאים בהם. אתה פוגע בביטחון ישראל וחותר תחת מערכת הביטחון מסיבות פוליטיות בלבד. זה חמור תמיד ובפרט במלחמה. לאפשר לאף אחד להפוך את צה”ל למיליציה בשירות גורם כזה או אחר”.

השרים דיכטר וגנץ גיבו את גלנט והצטרפו לביקורת על סמוטריץ’. גנץ האשים את סמוטריץ’ כי הוא עושה דה לגיטימציה לצבא. השרים גדי איזנקוט ויפעת שאשא-ביטון עזבו את ישיבת הקבינט.

מלשכת השר סמוטריץ’ נמסר בתגובה: “לא מתייחסים להדלפות חלקיות ומגמתיות של גורמים חסרי אחריות מדיונים פנימיים וחסויים של הקבינט. התנגדותו של השר סמוטריץ’ לסבב המינויים ונימוקיה ידועים וכך גם הגיבוי המלא שלו לרמטכ”ל ללוחמים ולמפקדים בניהול המלחמה עד הניצחון”.

לאחר מכן צייץ סמוטריץ’ בחשבון הטוויטר שלו – והדף את הביקורות כלפיו: “מה שפוגע בביטחון ישראל זה הדיפה מראש של כל ביקורת, וחוסר נכונות לנהל דיון ענייני בנושאים קריטיים לביטחון ישראל.

“השתקת דיון אמיתי, ושמירה על מקהלה של קול אחד בלבד באמצעות שיימינג והכפשות, זה הכי 6 באוקטובר שיש. ככה בדיוק צומחות קונספציות מסוכנות. אני מציע לידידי שר הביטחון להישאר במחוזות הדיון הענייני, גם אם נוקב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות