נתניהו ישלח צוות לוושינגטון לדיון בפעילות ברפיח • שוטף

שר החוץ של האיחוד האירופי: ישראל גורמת לרעב ברצועת עזה • מטרה אווירית חשודה חצתה לשטח ישראל ממרחב ים סוף - ונפלה בשטח פתוח, צפונית לאילת • דיווח: צבא ירדן יירט שני כטב"מים ששוגרו מכיוון עיראק לכיוון ישראל • עדכונים שוטפים
חרדים 10
ח' אדר ב' התשפ"ד / 18.03.2024 11:00
היום ה-164 למלחמה I עדכונים שוטפים: 

20:30 – ארה”ב: נתניהו הסכים לשלוח לוושינגטון צוות שידון בפעולה ברפיח

היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית ג’ייק סאליבן אמר הערב (שני) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הסכים לבקשת הנשיא ג’ו ביידן לשלוח צוות לוושינגטון כדי לדון בפעולה ברפיח.

בנוסף אמר סאליבן כי בכיר חמאס מרואן עיסא חוסל בפעולה ישראלית ברצועה.

19:00 – צה”ל תקף מחבלים שזוהו נכנסים למבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב מיס אל ג’בל

כלי טיס זיהה מוקדם יותר היום מחבלים נכנסים למבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב מיס אל ג’בל, זמן קצר לאחד הזיהוי, מטוסי קרב תקפו את המבנה.
בנוסף, מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי ששימש את ארגון הטרור חיזבאללה במרחב אל עדייסא.

צה״ל תקף מוקדם יותר היום עמדות תצפית במרחב כפר כילא.

זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר המרחבים יפתח, הר דב ומנרה, צה״ל תקף את מקורות הירי.

18:55 –  ראש הממשלה על שיחתו עם ביידן:  “דיברנו על ההתפתחויות”

“שוחחתי הערב עם נשיא ארצות הברית ג’ו ביידן”, אמר נתניהו. “דיברנו על ההתפתחויות האחרונות במלחמה, לרבות המחויבות של ישראל להשיג את כל מטרות המלחמה: חיסול החמאס, שחרור כל חטופינו, והבטחה שעזה לא תהווה יותר איום על ישראל – תוך כדי מתן הסיוע ההומניטרי ההכרחי שמסייע להשיג את המטרות הללו”.

18:35 – חמאס אישר את חיסולו של פאיק עבד א־ראוף אל־מבחוח

לפי ההודעה מדובר בבכיר בארגון הטרור,  ששימש בתור מנהל מבצעי במשטרת עזה, ריצה זמן בכלא הישראלי והיה אחד המחבלים בשורות הארגון.

18:30 – כלי טיס זיהה מחבלים נכנסים למבנה צבאי של חיזבאללה – וחיסל אותם

זמן קצר לאחד הזיהוי, מטוסי קרב תקפו את המבנה במרחב מיס אל ג’בל,. בנוסף, מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי ששימש את חיזבאללה במרחב אל עדייסא.

צה״ל תקף מוקדם יותר היום עמדות תצפית במרחב כפר כילא. זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר המרחבים יפתח, הר דב ומנרה, צה״ל תקף את מקורות הירי.

18:15 – נתניהו וביידן שוחחו אחרי כחודש

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לראשונה מאז 15 בפברואר עם נשיא ארצות הברית ג’ו ביידן, בצל המתיחות בין ישראל וארצות הברית סביב פעולות צה”ל ברצועת עזה.

בהודעה שיצאה בתום השיחה מטעם הבית הלבן נכתב כי המנהיגים “דנו בהתפתחויות האחרונות בישראל ובעזה, כולל המצב ברפיח והמאמצים להגביר את הסיוע ההומניטרי לרצועה”.

השיחה התקיימה אחרי שבשבועות האחרונים מתחו נתניהו וביידן ביקורת זה על זה.

17:29 – אזעקות הופעלו ביפתח, ליד קריית שמונה.

17:25 – המשלחת הישראלית נחתה בקטאר.

היא כוללת את ראש המוסד דדי ברנע ואת האלוף במיל׳ ניצן אלון.

15:20 – “מרואן ברגותי נמצא תחת עינויים, בידוד והכאה” 

מזכ”ל תנועת אש”ף, חוסיין אל-שייח’, אמר כי מרואן ברגותי, המרצה מאסר לאחר שהורשע ברצח וטרור, נמצא תחת “עינויים, בידוד והכאה” שלטענתו של הבכיר הפלשתיני “שמים את חייו בסיכון”.

15:10 – נתניהו עקץ את ביידן בשיחה עם משלחת איפא”ק

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש במשרדו בירושלים עם חברי הנהלת השדולה הפרו-ישראלית איפא”ק, וסקר בפניהם את תמונת המצב של הלחימה בעזה. נתניהו אמר לחברי ההנהלה: “התמונה שמוצגת בשבועות האחרונים בארצות הברית שונה לחלוטין. מתארים לכם ראש ממשלה מנותק עם קבוצות שוליים קיצוניות – זה אינו נכון, הייתי אומר שקר מכוון. הרוב הגדול תומך במטרות המלחמה שהציבה הממשלה. קיימת אחדות בעם והסכמה שצריך להשיג ניצחון כפי שתיארתי אותו”.

נתניהו תקף את ביידן, והוסיף: “אמרתי את זה לנשיא ולאנשים שאיתם שוחחתי. הם אומרים כל הזמן שהפוליטיקה המקומית מפריעה לנו. הם אולי צודקים, אך באיזה צד של האוקיינוס?”

13:30 – דיברו על המלחמה בעזה: רמטכ”ל איראן ושר ההגנה של סוריה נפגשו בטהרן ודנו בשיתוף פעולה צבאי.

12:45 –  דיווחים ערביים: חיילים עצרו את כתב אל-ג’זירה, איסמעל א-ג’ול בתוך בית החולים שיפא.

12:44 – אזעקות הופעלו בחולתה וביסוד המעלה.

12:10 – שר החוץ הירדני איימן א־ספאדי תקף  את ישראל בבוטות

“ישראל מפרה את כל החוקים הבינלאומיים. אי אפשר להתייחס לרצח ולהרעבה של ילדים כהגנה עצמית. ישראל ממשיכה להחמיר את הקטסטרופה ברצועת עזה. הרס של חברה בשלומתה היא פשע גזעני ללא הצדקה”.

11:55 – נשיא המדינה יצחק הרצוג במכינת ״בני דוד״ בעלי מגבה את הרמטכ”ל

״אני סומך על צה”ל ומפקדיו, מאחרון החיילים ועד ראש המטה הכללי של צה״ל. אני מאמין שהם מקבלים החלטות שקולות, אחראיות ומקצועיות״.

10:40 – האיחוד האירופי: ישראל גורמת לרעב ברצועת עזה

שר החוץ של האיחוד האירופי ג’וזף בורל התבטא היום בחריפות נגד ישראל וקבע שהיא “משתמשת בהרעבה כנשק” ברצועת עזה. לדבריו, ישראל גורמת לרעב ברצועה חרף משאיות הסיוע והאספקה האווירית שנכנסים לרצועה.

08:50 – דובר צה”ל בערבית לתושבים סמוך לשיפא: התפנו משם

דובר צה”ל בערבית קרא הבוקר לתושבים מאזור שיפא ושכונת רימאל – לעזוב. “על מנת לשמור על ביטחונכם”, נכתב בהודעה שיצאה אחרי הפשיטה הלילית על בית החולים, “עליכם לפנות מיד את האזור מערבה ולאחר מכן לחצות את רחוב אל-ראשיד מדרום לאזור ההומניטרי באל-מוואסי”.

07:45 – כוחות פושטים הבוקר גם על בניינים סמוכים לשיפא

הלחימה במרחב בית החולים נמשכת גם בשעות הבוקר, כאשר כוחות צה”ל פושטים גם על מבנים הסמוכים לבית החולים. מתחם בית החולים כולו נמצא תחת שליטת צה”ל, והכוחות פועלים כדי לבדל את האוכלוסייה האזרחית מהמחבלים.

06:55 – מיליציות פרו-איראניות בעיראק קיבלו אחריות על שיגור כטב”מים לעבר “בסיס חיל האוויר ברמת הגולן”

המיליציות הפרו-איראניות בעיראק קיבלו הלילה אחריות על שיגור כטב”מים לעבר “בסיס חיל האוויר ברמת הגולן”. במקביל, חיל האוויר הירדני דיווח על פעילות חשודה שזיהה סמוך לגבול עם סוריה.

04:30 – לפני התקיפה: ראש מנהלת הקישור לעזה הזהיר את מנכ”ל משרד הבריאות ברצועה

דובר צה”ל חשף הקלטה שלפיה ראש מנהלת תיאום והקישור לעזה שוחח עם מנכ”ל משרד הבריאות ברצועה על פעילות הטרור בבתי החולים ועל החשיבות שבסיכולה – בתיאום עם הנהלת שיפא: “אנחנו מוכנים לספק כל סיוע המוניטרי שיידרש. הבקשה שלנו היא פשוטה, הפסקה מיידית של כל פעילות הטרור בבתי החולים”.

03:00 – בעקבות מידע מודיעיני על הימצאות בכירי חמאס: צה”ל יצא למבצע ממוקד בבית החולים שיפא’

דובר צה”ל עדכן כי צה”ל יצא למבצע ממוקד בבית החולים שיפא’ בעקבות מידע מודיעיני על בכירי חמאס שמשתמשים בבית החולים כדי לנהל ולייצא פעולות טרור.

02:40 – אזעקות בעוטף עזה

התרעות הופעלו במפלסים.

02:00 – מטרה אווירית חשודה חצתה לשטח ישראל – ונפלה בשטח פתוח ליד אילת00

מטרה אווירית חשודה חצתה לשטח ישראל ממרחב ים סוף – ונפלה בשטח פתוח, צפונית לאילת. בצה”ל מדגישים כי המטרה הייתה במעקב על ידי כוחות חיל האוויר, לא נגרם נזק ואין נפגעים.

00:01 –  דיווח: צבא ירדן יירט 2 כטב”מים ששוגרו מעיראק לכיוון ישראל

לפי פרסומים זרים, צבא ירדן יירט 2 כטב”מים ששוגרו מכיוון עיראק לכיוון ישראל.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות