בן גביר התעמת עם היועמ”שית: למה את מתערבת רק אצל המפכ”ל?

השר לביטחון לאומי תקף את היועמ"שית: "למה את מתערבת אצל המפכ"ל ואצל הרמטכ"ל וראש השב"כ לא? כי הוא שבתאי? כי הוא לא היה בסיירת מטכ"ל? כי הוא לא הגיע מהמקום הנכון?" • כשאשה ביטון ניסתה להשתיק אותו - אמר: "הסתיימו הימים שאסור לשאול פה שאלות"
אריה ריבקינד
ח' אדר ב' התשפ"ד / 18.03.2024 09:13

בישיבת הקבינט המדיני ביטחוני התפתח אמש (ראשון) עימות בין השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והיועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה – על רקע העימות שהתפתח סביב סוגיית המינויים בצה”ל.

“לא רציתי להתערב בגלל הטענה שממנים מפקדים במקום כאלה שנפלו בקרב, אבל חייב לשאול כאן את היועמ”שית. תגידי, למה לגבי המפכ”ל זה דין שונה? למה כאן את אומרת שאת לא מוצאת מקור סמכות להתערב במינויים ואצל המפכ”ל שבתאי עצרת כל המינויים?”, תהה בן גביר.

בהרב-מיארה השיבה לשר: “זה לא לכאן. אסביר לך באישי”.

השר בן גביר לא אהב את התגובה. “זה כן לכאן, בואי נפתח את זה. למה את מתערבת אצל המפכ”ל ואצל הרמטכ”ל וראש השב”כ לא? כי הוא שבתאי? כי הוא לא היה בסיירת מטכ”ל? כי הוא לא הגיע מהמקום הנכון? את לא רוצה שהוא ימנה כי את לא יכולה לומר שאני לא אמנה? אין לך סיבה אז את מחפשת כזאת?”

השרה יפעת שאשא ביטון העירה בשלב הזה לבן גביר: “תפסיקו לתקוף את הרמטכ”ל וראש שב”כ”.

השר השיב לה: “מותר לי לשאול שאלות, עוד מעט תדליפו שהשתלחתי ברמטכ”ל. הסתיימו הימים שאסור לשאול פה שאלות ולדבר. לא תשתיקו אותי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות