פשיטה לילית על בי”ח שיפא: מחבלים חוסלו, כ-80 נעצרו

בעקבות מודיעין ששב"כ העביר: כוחות צה"ל פשטו הלילה במבצע ממוקד על בית החולים שיפאא • מצאו מחבלים רבים שהקימו במקום מפקדה של חמאס, וניהלו ממנה פעילות טרור • מתחילת הפשיטה: כמה מחבלים נהרגו ונפצעו, כ-80 נעצרו • אנשי שב"כ ויחידה 504 חוקרים במקום עצורים
חיים טוויל
ח' אדר ב' התשפ"ד / 18.03.2024 08:46

כוחות צה”ל פשטו הלילה (שני) בשעה 02:30 לפנות בוקר על בית החולים שיפא בצפון רצועת עזה.

הכוחות כיתרו את המתחם בפיקוד אוגדה 162 יחד עם שב”כ ופעילות חטיבה 401 וחטיבת הנח”ל. במהלך הפשיטה מחבלים השתמשו בחולים כמגן אנושי – כ-80 בני אדם נעצרו, בהם גם מחבלים.

המבצע החל בעקבות מידע מודיעיני לפיו מחבלי חמאס, בהם בעלי תפקידים, הגיעו מצפון הרצועה לבית החולים והשתמשו במתחם כמפקדת טרור. בצה”ל המתינו במשך מספר ימים לעיתוי המתאים לביצוע הפשיטה, תוך התייחסות לחודש רמדאן וזמני הצום.

במהלך הפשיטה, סביב השעה 3:00 לפנות בוקר, בית החולים כותר והמרחב שלו נסגר.

בשעות הבוקר הושגה שליטה במתחם בית החולים, וכוחות צה”ל כורזים למחבלים לצאת החוצה ולהיכנע.

מצה”ל נמסר, כי הכוחות הפועלים במרחב, הוכשרו למשימה ותודרכו מראש בעניין החשיבות במניעת פגיעה באזרחים, חולים, צוותים רפואיים וציוד רפואי.

“גם במהלך המבצע, צה”ל מבטיח את המשך פעילות בית החולים, והביא דוברי ערבית לשטח, כך שיוכלו לקיים שיח עם החולים השוהים בבית החולים. רופאי צה”ל ערוכים לסייע לנזקקים לכך. החולים והצוותים הרפואיים אינם חייבים להתפנות מבית החולים, אך יש מעבר ליציאת אזרחים מהמרחב”, נמסר מדובר צה”ל.

עוד נמסר, כי בהמשך המבצע ולאחר שלא תשקף סכנה לכוחות צה”ל, צה”ל ימשיך את המאמץ ההומניטרי ויספק מזון, מים ואספקה נוספת לחולים ולאזרחים במתחם.

“צה”ל ימשיך לפעול בהתאם לדין הבינלאומי וכנגד ארגון הטרור חמאס, הפועל מתוך בתי חולים ותשתיות אזרחיות בדפוס פעולה שיטתי וציני, ללא הבחנה בין האוכלוסייה האזרחית לבין מחבלי הארגון”.

בהמשך מסרו צה”ל ושב”כ בהודעה משותפת: “פועלים כעת באופן ממוקד לסיכול טרור ומעצר מחבלים במרחב בית החולים שיפא, זאת בעקבות מידע מודיעיני שמעיד על הימצאות מחבלים בבית החולים ושימוש בתשתיות בית החולים להוצאת פעולות טרור.

“במסגרת הפעילות, במהלך הכיתור נפתחה אש על ידי מחבלים מתוך מתחם בית החולים לעבר כוחותינו שהשיבו באש ופגעו במחבלים. כוחותינו ממשיכים לפעול במרחב בית החולים”.

במקום נמצאים אנשי שב”כ ולוחמי 50.4 שחוקרים את העצורים בשטח.

דובר צה”ל פרסם הקלטה של שיחה שקיים ראש מנהלת תיאום והקישור לעזה בימים האחרונים עם מנכ”ל משרד הבריאות ברצועת עזה על פעילות ארגוני הטרור בבתי החולים ועל הצורך בסיכולה, תוך תיאום מלא עם הנהלת בתי החולים.

“אנחנו רואים שארגון הטרור חמאס ממשיך את הפעילות הצבאית שלו בתוך בתי החולים. אנחנו מוכנים לספק כל סיוע המוניטרי שיידרש. הבקשה שלנו היא פשוטה, הפסקה מיידית של כל פעילות הטרור בבתי החולים, כמו שראינו בבית החולים בח’אן יונס”, אמר ראש מנהלת התיאום והקישור בשיחה.

ד”ר יוסף אבו ריש השיב: “קיבלנו את ההודעה שלך ואני מבטיח לך שאנחנו באותה עמדה. בתי החולים צריכים להיות מקום למתן שירותים ואסור שאף אחד יפגע במטופלים או במתן הטיפול הרפואי בתוך בתי החולים האלה”.

בחודש נובמבר האחרון פשטו כוחות צה”ל על בית החולים שיפא בעזה, וסרקו אחר תשתיות ואמצעי טרור של ארגון חמאס.

לאחר הפשיטה על בית החולים, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בריאיון לרשת CBS ואמר כי “יש לנו אינדיקציות חזקות שחלק מהחטופים הוחזקו בשיפא”.

הוא הדגיש כי לא נמצאו חטופים בבית החולים כשצה”ל פעל בו והוסיף: “החיפוש אחר החטופים היה אחת הסיבות שנכנסנו לבית החולים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות