סמוטריץ’: “המטכ”ל הזה הביא עלינו את אחד האסונות הגדולים”

יו"ר הציונות הדתית תקף: "המטה הכללי נכשל טוטלית ב-7 באוקטובר. זה כישלון ארוך-שנים של קונספציה שקרסה" • על סבב המינויים: "המטה הזה לא יעצב את צה"ל של הדור הבא. לא ימנה המפקדים של התיקון אין בהם אמון בנוגע לזה. מגבים אותם כרגע באופן מוחלט לנצח במלחמה, ותו לא"
חרדים 10
ז' אדר ב' התשפ"ד / 17.03.2024 19:47

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ מתח היום (ראשון), בראיון לחדשות 12, ביקורת חריפה על המטה הכללי ועל סבב המינויים בצה”ל – תוך כדי מלחמה.

“לא יקרה שום דבר אם אנשים יישארו בתפקיד כמה חודשים. זה מייצר קושי עם התחקירים. המטה הכללי הזה שנכשל טוטלית ב-7 באוקטובר הביא עלינו את אחד האסונות הגדולים בתולדות המדינה, והוא לא נכשל רק ב-7 באוקטובר, זה כישלון ארוך שנים של קונספציה שקרסה”.

הוא הוסיף: “המטה הזה לא יעצב את צה”ל של הדור הבא, הוא לא ימנה את המפקדים של התיקון. אין אמון בהם לדבר הזה. אנחנו מגבים אותם כרגע באופן מוחלט לנצח במלחמה, ותו לא”.

סמוטריץ’ נשאל אם יציע שלא לשלוח את המשלחת הישראלית למו”מ על החטופים – והשיב: “אני חושב שמה שיקרב הכי הרבה את החזרת החטופים הביתה זה לנתק מגע ולחדש את המאמץ הצבאי בצורה אינטנסיבית – להיכנס לרפיח.

“לפני חודש וחצי, חודשיים, היה צריך להיכנס לרפיח. אין ויכוח על אם צריך להחזיר את החטופים – הוויכוח הוא איך עושים את זה. אין היום הצעה שמונחת על השולחן ויש ויכוח עליה”, הדגיש.

הוא ציין: “את העסקה הקודמת קיבלנו מכיוון שחמאס היה במצוקה גדולה. אנחנו היינו מאוחדים ואגרסיביים מאוד. העובדה היא שחמאס לא נמצא במצב כזה ולכן הוא מטפס על עצים. אני חשבתי שהיינו צריכים להיכנס למחנות המרכז ולרפיח בצורה רציפה ונחושה. דווקא התזמון של רמדאן היה מועיל לעניין הזה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות