מה הסיבה שלוחמי צה”ל השתתפו בקריאת מגילת אסתר כבר היום?

החיילים עשויים להשתתף בשבוע הבא בפעילות מבצעית בעזה: בהתאם לפסיקה של הרבנות הצבאית, הקדימו את הקריאה כדי למנוע אפשרות שיפספסו אותה בפורים עצמו • צוידו במגילת קלף כדי שיוכלו לקרוא את המגילה בברכה ביום החג - רק אם יתאפשר להם
יוסף גרינבוים
ז' אדר ב' התשפ"ד / 17.03.2024 17:21

לוחמי צה״ל מצוות קרב חטיבה 401 השתתפו היום (ראשון) באופן חריג בקריאת מגילת אסתר – שבוע לפני חג הפורים.

הסיבה: החיילים עשויים להשתתף בשבוע הבא בפעילות מבצעית בעזה, במסגרת מלחמת ‘חרבות ברזל’, ובהתאם לפסיקה של הרבנות הצבאית, הקדימו יחד עם רב החטיבה, סרן הרב איתמר פז, את הקריאה כדי למנוע אפשרות שיפספסו אותה בחג הפורים עצמו.

הרבנות הצבאית קבעה לאחרונה, כי במקרים בהם עקב פעילות מבצעית בשטחי אויב לא תהיה אפשרות לקרוא את המגילה ביום הפורים, ניתן להקדים ולקוראה בציבור בלא ברכה מתחילת החודש העברי.

עם זאת, אם מאוחר יותר יתברר כי תתאפשר להם הקריאה בזמנה, הם יקראו שוב עם ברכה. לטובת זאת, ובהתאם לפקודת הצבא, הרב פז צייד את הלוחמים במגילת קלף כדי שיוכלו לקרוא את המגילה בברכה ביום החג – אם, כאמור, יתאפשר להם.

הרבנות הצבאית אף קבעה, כי קריאת המגילה בשטח אויב או באזורים מאוימים – תתבצע אך ורק בהתאם להנחיות המפקדים בגזרה.

לפי הפסיקה של ענף ההלכה בראשות הרב סא״ל הרב אודי שוורץ, אין להתקהל או להסתכן בסיכון כלשהו לצורך קיום מצוות קריאת מגילה, ונדרש לפעול באופן מלא בהתאם להנחיות המפקדים ולכלל ההוראות המחייבות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות