נתניהו הגיב לשומר: ‘ישראל לא רפובליקת בננות, לחלוטין לא ראוי’

חרדים 10
|
ז' אדר ב' התשפ"ד / 17.03.2024 16:49
נתניהו התייחס בריאיון לנאום הבוטה של צ’אק שומר: “רוב עצום בישראל תומך בעמדתי – לחימה ברפיח, והתנגדות להקמה חד-צדדית של מדינה פלסטינית” • “אחרי ה-11 בספטמבר – אף ישראלי לא קרא לבחירות מוקדמות בארה”ב או להתפטרות הנשיא בוש. לא עושים זאת לדמוקרטיה אחות”

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום בצהריים (ראשון), בריאיון שהעניק לרשת CNN, להתערבות החצופה של מנהיג הרוב הדמוקרטי  בסנאט צ’אק שומר בענייניה הפנימיים של ישראל.

לדברי נתניהו, נאומו של שומר היה “לחלוטין לא ראוי, רוב עצום בישראל תומך בעמדתי – לחימה ברפיח, והתנגדות להקמה חד-צדדית של מדינה פלסטינית. זה עיוות המציאות לטעון שהישראלים אינם תומכים במדיניות שלנו, וזה עיוות המציאות לטעון שרוב הפלסטינים לא תומכים בחמאס”.

נתניהו הדגיש: “ישראל לא רפובליקת בננות – שיגיד שהוא נגד רוב הישראלים”.

נתניהו גם ביקר את ממשל ביידן על הביקורת כלפיו ואמר: “אחרי ה-11 בספטמבר – אף ישראלי לא היה קורא לבחירות מוקדמות בארה”ב או להתפטרות הנשיא בוש. לא עושים זאת לדמוקרטיה אחות”.

נתניהו לא השיב על השאלה אם יתמוך בהקדמת הבחירות אחרי המלחמה ואמר: “רוב הציבור מתנגד לבחירות לפני תום המלחמה. אם נצא לבחירות – המדינה תהיה משותקת למשך חצי שנה. אם נערוך בחירות עכשיו – נפסיד במלחמה”.

בהמשך, כשנשאל שוב אם יתמוך בהקדמת הבחירות, אמר: “את זה הציבור בישראל יחליט”.

על המגעים לעסקת חטופים אמר נתניהו: “הזמן יקבע אם אנחנו קרובים לעסקה, דרישות חמאס – מקשות עליה”.

בראיון לרשת ‘פוקס ניוז’, אמר נתניהו: “מעריך את זה שהנשיא ביידן הגיע לפה מההתחלה, תמך בישראל, קרא לחמאס רוע טהור ושלח נושאות מטוסים ותחמושת. מקווה שהתמיכה הזאת תמשיך. אמרתי לביידן כי אם ניאלץ להתקדם לבד, נתקדם לבד – אבל אני יודע שרוב עצום בציבור האמריקני תומך בנו”.

שומר קרא ביום חמישי לקיים בחירות בישראל. “נתניהו הוא מכשול לשלום, הקואליציה שלו פוגעת בישראל”.

שגריר ארצות הברית לשעבר בישראל דיוויד פרידמן תקף את שומר: “זה פשוט ביזיון שיש אנשים במדינה שלי שמדברים כך. שומר תמיד אומר שהוא הפוליטיקאי היהודי הבכיר בקונגרס, אבל אנחנו לא צריכים יהודים כאלה, אלא יהודים שתומכים בישראל. מה עם לקרוא לשינוי בהנהגה אצל הפלסטינים או אצל חמאס?”

פרידמן טען, כי נאומו של שומר נבע גם מהסקרים האחרונים, בהם רואים שביידן מפסיד את הבחירות לטראמפ: “אני חושב שהאמירות הללו קשורות לעובדה שאנחנו בשנת בחירות. יש לא מעט בוחרים דמוקרטים ששונאים את ישראל ונתניהו. אבל גם זה – לא תירוץ לשאת נאום כזה”.