שני נערים הוחזקו כשבועיים במעצר בית בישיבה – ושוחררו ללא תנאי

לפני כשבועיים נערכה בירושלים הפגנה, בעקבות הארכת מעצר מנהלי לפעיל התיישבותו • במהלך ההפגנה נעצרו שני קטינים בחשד שהציתו צמיגים על הכביש - ונשלחו תחילה למעצר בית בישיבתם ולאחר מכן ל'מעצר אדם' בהשגחת הוריהם •  אחרי מאבק משפטי הם  שוחררו לא כל תנאי
חיים טוויל
ז' אדר ב' התשפ"ד / 17.03.2024 13:37

בית משפט השלום בירושלים הורה לשחרר שני נערים שנעצרו לפני כשבועיים, לאחר שהשתתפו בהפגנה בכניסה לירושלים במחאה על הארכת המעצר המנהלי לפעיל ההתיישבות אריאל דנינו.

השניים נעצרו בחשד שהציתו צמיגים על הכביש והשתתפו בהתפרעות אסורה. הם הוחזקו לילה במעצר ולאחר מכן הועברו לתנאי מעצר בישיבה בה הם לומדים בירושלים.

לאחר מספר ימים נשלחו הנערים ל’מעצר אדם’, תוך שבקשת המשטרה להותירם בביתם ללא אפשרות יציאה נדחתה על הסף.

עו”ד דניאל שימשילשווילי מחוננו, המייצג את שני הקטינים, ניהל מאבק משפטי כנגד המשטרה שדרשה לעצור את הקטינים או לחלופין להותירם בביתם עד לתום ההליכים – וטען כי הקטינים השתתפו בהפגנה ולא הציתו דבר.

בית המשפט קיבל את טענותיו והורה לשחרר את הקטינים מהמעצר ולבטל את ההגבלות שהוטלו עליהם.

עו”ד שימשילשווילי: “לאחר סאגה ממושכת של מאבק עיקש מצד המשטרה בשני נערים אשר בקושי מלאו להם 15 שביקשו למחות בצורה לגיטימית, על עוול משווע למתיישב אוהב ישראל, שנעצר כאחרון המחבלים ללא משפט. החלטת בית המשפט מאמתת הלכה למעשה טענות מרשיי הקטינים, כי אין להם יד ורגל בביצוע העבירות החמורות אשר ניסתה המשטרה להאשימם בהן.

“אני מקווה כי המשטרה תרכז את מאמציה בעצירת אלו החותרים תחת מוסדות השלטון והמדינה חלף האשמות ריקות מתוכן כלפי ילדים חסרי אונים שההליך המשפטי זר להם”.

הוא הוסיף: “הגיע הזמן שיבינו כל אלה היושבים במגדל השן עטור הקונספציות המנופצות, כי אצבע קלה על מעצרם של אוהבי ישראל, יש בה כדי לשדר מסר מחזק לאויבינו ואל לנו לשכוח את טבח שמחת תורה. גם לחלק מסוים מהעם, שמשום מה המשטרה הורגלה לחבוט בו, יש זכויות ולא ניתן לקפחם ללא מאבק משפטי אשר תוצאתו במקרה זה משביעת רצון. כנראה שהמסר טרם חלחל עד תום בעמנו הנפלא יש בני טובים וגם להם מותר למחות, ודי לחכימא ברמיזא”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות