הרמטכ”ל ימנה מחר 52 קצינים בכירים • סמוטריץ’ דורש: לעצור!

הרצי הלוי יבצע מחר עוד סבב מינויים ענק בצה"ל - לדרג אלופי משנה • צפויים להתמנות גם שני תפקידים רגישים - כי יש להם קשר ישיר למלחמה בעזה ולמחדל • סמוטריץ': "אדרוש בקבינט לעצור סבב המינויים. צמרת הצבא הנוכחית שכשלה תעצב איך ייראה צה"ל בשנים הבאות?"
חרדים 10
ז' אדר ב' התשפ"ד / 17.03.2024 11:04

הרמטכ”ל הרצי הלוי צפוי למנות מחר (שני) 52  קצינים בסבב מינויים בדרג אלופי משנה – מפקדי חטיבות ומקביליהם.

על פי דיווח של דורון קדוש בגל”צ, צפויים להתמנות מחר גם שני תפקידים שנחשבים רגישים – כי יש להם קשר ישיר למלחמה בעזה ולמחדל 7 באוקטובר.

התפקיד הראשון הוא קמ”ן פיקוד דרום, לאחר פרישת הקצין בשבוע שעבר בשל מערכת יחסים שניהל עם קצינה שהייתה תחת פיקודו.

התפקיד השני הוא ראש מנהלת התיאום והקישור של עזה במתפ”ש – הקצין שאחראי על כל הכנסת הסיוע ההומניטרי לרצועה, הבידוק שלו, והפעולות האזרחיות מול הרצועה.

בנוסף, ימונו גם 4 מפקדי חטיבות בזירות המשניות – חטיבה 300 בצפון (הגליל המערבי), וחטיבות שומרון, עציון ויהודה.

בין הקצינים שמתמודדים על התפקידים השונים ישנם גם מפקדי יחידות שנלחמו במהלך המלחמה ולקחו חלק משמעותי בתמרון הקרקעי, וכעת הרמטכ”ל יכריע לגבי עתידם.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ תקף את המהלך בשידור: “אדרוש בקבינט לעצור את סבב המינויים בצה”ל. אם הרמטכ”ל לא מבין לבד שהוא לא צריך להתעסק במינויים שאינם דחופים – נעשה את זה דרך הקבינט”.

לאחר מכן כתב סמוטריץ’: “העם עומד מאוחד מאחורי הנהגת הצבא כדי לנצח את המלחמה, לא כדי שצמרת הצבא הנוכחית שכשלה תעצב את איך ייראה צה”ל בשנים הבאות. אחרי המלחמה ימונה פיקוד תיקון שיוביל את התיקון הדרוש וימנה את המפקדים המתאימים לכך”.

הכתב הצבאי נועם אמיר הצטרף וכתב: “הקבינט חייב לעצור את הרמטכ”ל מהמשך המינויים. מטה כללי שכשל בענק לא יכול להיות זה שיבחר את המפקדים שצריכים לשקם את צה”ל”.

סמוטריץ’ מיהר לשגר מכתב לראש הממשלה ובו קרא לו להביא לישיבת הקבינט הערב החלטה לעצירת סבב המינויים בצה”ל.

במכתב ששלח כתב השר: “בימים האחרונים התפרסם כי בכוונת הרמטכ”ל לבצע סבב מינויים בפיקוד הבכיר מרמת אל”מ ומעלה. הטענה שנשמעת בכדי לתרץ הדחיפות כביכול לביצוע המינויים תוך כדי המלחמה היא כי המלחמה מתארכת זמן רב וכי הקצינים בתפקידים השונים מצפים לקידום וחלקם לא יישארו במערכת ללא השיבוץ החדש”.

הוא הוסיף: “בכל הכבוד, מדובר בטיעון מופרך, ואפילו מקומם. מאות אלפי מילואימניקים עזבו עבודה ופרנסה ולא מדמיינים אפילו על קידום או פיתוח עסקי. אם הם יכולים לעצור את מסלול החיים הרגיל לתקופת המלחמה הארוכה, גם קציני צה”ל יכולים לעשות זאת”.

לדבריו, “עיסוק במינויים בתקופת מלחמה, מלבד השדר המזיק האמור לעיל שהוא נושא, חמור גם כי הוא מעצב את צה”ל של השנים הבאות בצלמם ובדמותם של מפקדי המטה הכללי הנוכחיים שכשלו, ולכך לא ניתן להסכים”.

סמוטריץ הדגיש: “לפיקוד הנוכחי של צה”ל יש מנדט אחד בלבד – לנצח במלחמה. הא, ותו-לא. אין להם מנדט לעצב את צה”ל של השנים הבאות ולהוביל את התיקון. למרבה הצער, למרות הביקורת הציבורית הרמטכ”ל לא חוזר בו מכוונתו לערוך את המינויים, וכך גם שר הביטחון, ועל כן אין מנוס מלהביא לקבינט החלטה להורות לרמטכ”ל להימנע מביצוע המינויים.

“אבקשך להביא החלטה זו לקבינט עוד בכינוס הערב בכדי למנוע מצב שבו ההחלטה מתקבלת בדיעבד ואנו נדרשים לבטל מינויים שכבר בוצעו. במשך תשעה חודשים שקדמו למלחמה טעיתי והשלמתי עם החלטות שלא הזדהתי איתם, הרכנתי ראשי בפני יהירות וזלזול של ראשי המערכת בי ובמי שחשבו כמוני בקבינט. לא “הפכתי שולחן” ומצאתי את עצמי נושא בעל כרחי באחריות לאסון הנורא של שמחת תורה. לא עוד. לא אוכל לשתוק, לקחת אחריות ולהיות חלק מהמשך הקונספציה בצה”ל. לא אוכל להשלים עם סבב המינויים האמור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות