פרופ’ טרכטנברג: “פער המחירים של מוצרי היסוד בין ישראל לעולם בלתי נתפס”

טרכטנברג: "העובדה כי ברלין קורצת לצעירים ישראלים היא סכנה ממשית" • על הוועדה שבראשה הוא עמד: "אם הייתי צריך לקבל את אותן ההחלטות שלא בלחץ...בתוך 49 ימים יכול להיות שהייתי מקבל החלטות אחרות"
עמירם ברקת, גלובס
י"ג תשרי התשע"ה / 06.10.2014 21:45

במלאות 3 שנים להגשת דו”ח ועדת טרכטנברג, אמר היום פרופ’ מנואל טרכטנברג במרכז להעצמת האזרח: “פערי המחירים של מוצרי היסוד בין ישראל לעולם הם בלתי נתפסים. אם הייתי צריך לקבל את אותן ההחלטות שלא בלחץ שבו הייתה הוועדה נתונה – בתוך 49 ימים יכול להיות שהייתי מקבל החלטות אחרות”.

טרכטנברג התייחס ליישום מסקנות הוועדה וטען כי “הכישלון הגדול ביותר של יישום מסקנות הוועדה הוא בתחום הדיור”. לדבריו יש צורך בפעולה מאסיבית בתחום ההיצע.

כמו כן אמר טרכטנברג כי “לחברה הישראלית יש מכנה משותף ערכי – החתירה לצדק חברתי. אנחנו אולי לא מסכימים על פתיחת חנויות בשבת, אבל כחברה אנחנו מסכימים על גבולות אי השוויון. בתחום יוקר המחיה הייתה התקדמות, אבל הפערים מול העולם הם בלתי נתפסים כשמשווים מחירי מוצרים בין סופרמרקט אחד לשני, העובדה כי ברלין קורצת לצעירים ישראלים היא סכנה ממשית”.

 טרכטנברג התייחס גם לשמועות לפיהן הוא הצטרף לרשימה שמקים שר התקשורת לשעבר משה כחלון. “אני וכחלון לא דיברנו כבר שנה וחצי. השמועות שאצטרף למפלגה שלו מופרכות”, אמר טרכטנברג.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות