גלנט: בזכות הפעולה הקרקעית הגענו למידע שהביא לסיכולים • עדכונים

ירי נ"ט למטולה; צה"ל תקף במקביל ב-4 מרחבים בדרום לבנון •  לוחמים חיסלו 18 מחבלים במרכז הרצועה מהאוויר והיבשה   מטרה חשודה יורטה באזור עכו •  נתניהו ימנה פרויקטור אזרחי לטיפול בסיוע ההומניטרי הנכנס לרצועה •  עדכונים שוטפים
חרדים 10
ז' אדר ב' התשפ"ד / 17.03.2024 01:46
היום ה-163 למלחמה I עדכונים שוטפים:

21:20 – סרן דניאל פרץ הי”ד שהוגדר כחטוף נהרג ב-7 באוקטובר, גופתו מוחזקת בעזה

צה”ל הודיע כי הקצין החטוף סרן דניאל פרץ הי”ד, בן 22 מיד בנימין, מפקד מחלקה בחטיבה 7, נפל בקרב ב-7 באוקטובר וגופתו מוחזקת בידי חמאס.

20:00 – הרמטכ”ל בהצהרה: “יש לי סמכות לשלוח אנשים לקרב – וגם למנות”

הרמטכ”ל הרצי הלוי מסר הצהרה מיוחדת לתקשורת, והתייחס בה לשורה של נושאים – מסבב המינויים שמתוכנן בצה”ל, דרך המשך המלחמה והפעולה האפשרית ברפיח ועד הכישלון של הצבא ב-7 באוקטובר. “אני אחראי. כל דבר אחר שלא קשור למטרות המלחמה – יקרה בזמן ובמקום הנכון”.

19:28 – גלנט: בזכות הפעולה הקרקעית הגענו למידע שהביא לסיכולים ולהצלחות

שר הביטחון יואב גלנט ביקר בחטיבת המילואים 551 וביחידת הניוד של אוגדה 98 במחנה ביל”ו. “חלק מהמשימות הביאו לכך שהגענו למידע שלא היה לנו לפני כן, על בסיס המידע הזה והניתוח שלו, הצלחנו לבצע סיכולים ברחבי רצועת עזה, זה נכון לצפון העיר, זה נכון למחנות המרכז, לנוסיראת’, זה נכון לרפיח, לכל מקום. הפעולה נמשכת בעוצמה והדיוק שמחבר בין יכולות האש ויכולות המודיעין, נמשך כל הזמן.

“אנחנו רואים כעת את אחת התופעות המרשימות ביותר של המלחמה הזו – חיילי מילואים שהיו שלושה, ארבעה וחמישה חודשים בחזית, נלחמו, ספגו לצערנו גם נפגעים וחללים שהם חברים שלהם, חוזרים וההתייצבות היא מאה אחוז. הדבר הזה הוא הכוח והעוצמה של צה”ל ושל מדינת ישראל. כשחמאס נשחק בשטח, אין לו אספקה, אין לו עתודות, אין לו יחידות, אין לו ייצור אמל”ח, בזמן הזה הכוחות שלנו מתאמנים, נרגעים, נחים, מתחקרים, מתחדשים, ומגיעים לגל הבא כשהם מוכנים להכות את החמאס וכל משימה אחרת שתעמוד בפניהם”.

19:00 – בני משפחות חטופים מפגינים 

לקראת ישיבת הקבינט, בני משפחות החטופים החלו להפגין בת”א סמוך לקריה, ובירושלים – סמוך לישיבת הקבינט. המפגינים בת”א חסמו לסירוגין את כביש בגין סמוך לקריה והקריאו את שמות החטופים. בירושלים חסמו מפגינים את שדרות רופין ליד קריית הממשלה, ועיכבו רכבים של השרים דיכטר, סער ורגב.

18:45 – קבינט המלחמה ההתכנס

15:00 – יותר משניים וחצי קילומטרים: הושמדה המנהרה הארוכה ביותר בצפון הרצועה

כוחות ההנדסה של אוגדה 162 ביחד עם לוחמי יהל”ם חשפו והשמידו השבוע את המנהרה התת-קרקעית הארוכה ביותר שאותרה בצפון הרצועה. אורך התוואי יותר משניים וחצי קילומטרים, והוא למעשה מחבר בין צפון לדרום עזה. בפעולתם, פרצו הכוחות את הדרך ללוחמי החי”ר וטנקי השיריון, על ידי חשיפת השטח.

13:50 – כ-2,500 שב”חים נתפסו מאז ה-7 באוקטובר על ידי לוחמי מג”ב

שוטרי משמר הגבול עצרו מאז פרוץ המלחמה כ-2,500 שוהים בלתי חוקיים, מתוכם 359 נתפסו בשבוע האחרון.

13:10 – חיזבאללה ירה נ”ט למטולה: צה”ל תקף בארבעה מרחבים בדרום לבנון

חיזבאללה ירה טיל נ”ט לעבר מטולה, ללא נפגעים או נזק. במקביל, צה”ל תקף אווירית תשתיות ועמדות תצפית של ארגון הטרור בארבעה מרחבים בדרום לבנון, בהם מרחב עיתרון, עלמא א-שעב, מרווחין ועייתא א-שעב.

12:35  – כתב אישום הוגש נגד המחבל שדקר חרדי בנווה יעקב בירושלים

לבית המחוזי לנוער בירושלים הוגש היום כתב אישום כנגד המחבל בן ה-13 מכפר עקב שביצע פיגוע דקירת בשכונת נווה יעקב שבירושלים ודקר חרדי בן 64 בגבו.

כתב אישום נוסף הוגש כנגד חברו, קטין בן 13 גם כן, שידע על כוונת חברו ולא עשה דבר למנוע בעדו.

11:16  – אזעקות הופעלו בשומרה, באבן מנחם, בזרעית ובשתולה שבגליל המערבי

10:30 – דיווח בריטי: העדות האפשרית לחיסול עיסא

הגרדיאן הבריטי מדווח הבוקר כי גורמים רשמיים בישראל מאמינים שמרוואן עיסא מת בתקיפה אווירית לפני כשבוע שכוונה למתחם מנהרות מתחת למחנה הפליטים נוסייראת במרכז עזה. לפי הדיווח, כל מערכות התקשורת של חמאס בין מנהיגים בכירים – המסתמכות על אפליקציות מוצפנות וספקים סלולאריים, השתתקו למשך יותר מ-72 שעות לאחר התקיפה, כפי שקרה בכמה הזדמנויות קודמות שבהן חוסלו בכירי חמאס.

08:30  – 18 מחבלים במרכז הרצועה חוסלו מהאוויר והיבשה

צוות הקרב של חטיבת הנח”ל ממשיך לפעול במרכז הרצועה וחיסל לאורך היממה האחרונה כ-18 מחבלים באמצעות ירי צלפים, פגזים ובשיתופי פעולה מוצלחים עם כוחות חיל האוויר.

באחת התקיפות, מכלול האש החטיבתי זיהה חולייה של ארבעה מחבלים בסמוך לכוחות, כוחות חיל האוויר סגרו עליהם מעגל וחיסלו אותם על ידי כלי טיס. בתקיפה נוספת, הכוחות זיהו שלושה מחבלים נכנסים למבנה, ביציאת המחבלים מהמבנה כלי טיס תקף וחיסל את החולייה.

בנוסף, הכוחות זיהו מחבל שיצא ממבנה צבאי בגזרתם, תוך דקות כלי טיס תקף וחיסל את המחבל.

לוחמי צוות הקרב של חטיבת גבעתי ממשיכים לפעול במרחב חאן יונס, ביממה האחרונה זיהו הכוחות שני מחבלים מעמיסים ציוד צבאי על אופנוע ובשיתוף פעולה עם חיל האוויר, חיסלו אותם על ידי כלי טיס. בנוסף, הכוחות זיהו וחיסלו שני מחבלים שהתקרבו לכוחות.

לוחמי צוות הקרב החטיבתי 7 ממשיכים לפעול וביממה האחרונה חיסלו מחבלים ואיתרו אמצעי לחימה בחאן יונס. באחת הפעילויות חיל האוויר, בשיתוף מכלול האש החטיבתי תקף מבנה ממנו נורה טיל נ”ט על הכוחות ללא נפגעים, בנוסף חוסל מחבל שהיה בסמוך לכוחות על ידי כלי טיס.

08:10 – צה”ל תקף מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב אל-חיאם שבלבנון

מטוסי קרב תקפו במהלך הלילה מבנה צבאי ששימש את חיזבאללה במרחב אל-חיאם שבלבנון בתגובה לשיגורים לעבר מרחב עג’ר הלילה. בנוסף, מטוסי קרב תקפו אמש עמדת תצפית של חיזבאללה במרחב כפר כילא, ובוצע ירי ארטילרי להסרת איום במרחב מיסת.

לפי דובר צה”ל זוהו אמש ובמהלך הלילה מספר שיגורים משטח לבנון לעבר המרחבים עג’ר והר דב, צה”ל תקף את מקורות הירי, אין נפגעים.

07:20 – דיווח: בעזה מודים – מרוואן עיסא נפגע בתקיפת צה”ל

בעיתון הסעודי א-שארק אל אווסט שיוצא לאור בלונדון דווח הבוקר מפי “מקורות פלסטינים יודעי דבר” ברצועה שהרמטכ”ל בפועל, מרוואן עיסא, אכן שהה באזור שבו תקף צה”ל בנוסיראת.

המקורות הוסיפו: “תחילה התברר כי הוא נפגע. הוא נפצע אך מצבו כעת לא ידוע. המצב כולו מורכב”.

אמנם אין אישור רשמי לחיסול אך במערכת הביטחון גוברים הסימנים לכך שעיסא אכן לא בחיים אחרי התקיפה הישראלית בדיון לפני שבוע.

06:35 – מרכז הסחר הימי הבריטי מדווח: החות’ים תקפו במפרץ עדן

במרכז הסחר הימי הבריטי מדווחים כי החות’ים תקפו לפנות בוקר במפרץ עדן – פיצוץ זוהה סמוך לאחת הספינות. לפי שעה אין דיווחים על נזק או נפגעים. בנוסף, הושמדו חמישה כלי שיט בלתי מאוישים וכטב”ם. כלי הטיס הושמדו בשעה שהיו על הקרקע, מוכנים לשיגור.

06:00 – לוחם מגדוד 601 נפצע קשה בקרב במרכז הרצועה

הותר לפרסום כי לוחם הנדסה קרבית מגדוד 601 נפצע קשה בקרב במרכז רצועת עזה מירי RPG. מדובר צה”ל נמסר כי הפצוע פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים, משפחתו עודכנה בפרטי המקרה.

02:22 – צבא ארה”ב: השמדנו מל”ט חות’י מעל ים סוף

אין דיווחים על נפגעים או נזק לספינות

01:10 – מטרה חשודה יורטה באזור עכו

דובר צה”ל: לוחמי ההגנה האווירית יירטו לפני זמן קצר מטרה אווירית חשודה מעל המרחב הימי באזור עכו. לא הופעלה התרעה על פי מדיניות.

00:10 – דיווחים בסוריה: ישראל תקפה באזור דמשק, מערכות ההגנה האווירית הופעלו

באופוזיציה הסורית מדווחים כי ישראל תקפה באזור דמשק, מערכות ההגנה האווירית הופעלו.

00:05 –  חמאס: בכיר במשטרת רפיח שנפגע במתקפת כטב”ם מת מפצעיו

רשת ‘קודס’, המזוהה עם חמאס, הודיעה כי יוסף מוחמד אבו ג’זאר, קצין בכיר במשטרת ארגון הטרור ברפיח, מת מפצעיו כחודש אחרי שנפגע בתקיפת כטב”ם ליד מעבר הגבול עם מצרי.

00:01 – צה”ל: ביצענו ירי תותחים לסוריה, בעקבות שיגור כושל לגולן

בצה”ל אישרו את הדיווחים בסוריה על ירי ארטילרי לעבר מחוז דרעא שבדרום-מערב המדינה: “בעקבות שיגור כושל של רקטה מסוריה לרמת הגולן, תותחי צה”ל תקפו את מקור הירי”.

00:01 –  נתניהו ימנה פרויקטור אזרחי לטיפול בסיוע ההומניטרי הנכנס לרצועת עזה

בישיבת הקבינט האחרונה הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא מתכוון למנות פרויקטור שירכז את סוגיית הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות