את מי הציבור רוצה בקבינט המלחמה? ומי כשר הבטחון?

רק 27% מהציבור רוצה לראות את סער וליברמן בקבינט המלחמה - אבל בקרב מצביעי הקואליציה המניות שלהם מזנקות • כמה רוצים את סמוטריץ' ובן גביר וכמה את גנץ ואיזנקוט? • האם ממשל ביידן מנסה להשפיע על זהות הממשלה? ואת מי הישראלים מעדיפים כנשיא ארה"ב?
חרדים 10
ז' אדר ב' התשפ"ד / 16.03.2024 22:22

לא רגוע בממשלה: ימים ספורים אחרי שהשר גדעון סער הודיע על פירוק מפלגת המחנה הממלכתי והשותפות עם השר בני גנץ – והערב (מוצאי שבת) הוא הטיל פצצה נוספת, כאשר הודיע לראש הממשלה כי אם לא יצורף לקבינט המלחמה “תוך ימים ספורים” – יפרוש מהממשלה.

בסקר מיוחד שערך מכון הסקרים ‘דיירקט פולס’ ופורסם הערב (מוצ”ש) במהדורה המרכזית בערוץ 14 נשאל הציבור מי צריכים להיות החברים בקבינט המלחמה.

המשיבים נחלקו בדעותיהם: 48% רצו את המשך כהונתם של הרמטכ”לים לשעבר בני גנץ וגדי אייזנקוט בקבינט; 27% מהציבור רוצים לראות את גדעון סער ואביגדור ליברמן בקבינט המלחמה; 23% ישמחו לראות את בצלאל סמוטריץ’ ואיתמר בן גביר ול-2% אין עמדה בנושא.

מנגד, בקרב מצביעי קואליציית גוש הימין – הממשלה המקורית שכיהנה טרם הורחבה לממשלת אחדות בשל המלחמה – התשובות לאותה השאלה בדיוק משתנות באופן משמעותי.

43% מקרב המשיבים בסקר מצביעי הקואליציה היו רוצים את סמוטריץ’ ובן גביר בקבינט המלחמה; 42% ממצביעי הקואליציה ביקשו את סער וליברמן בקבינט וכ-13% בלבד ממצביעי הקואליציה היו רוצים את המשך כהונתם של גנץ ואייזנקוט בקבינט המלחמה. ל-2% נוספים אין עמדה בנושא.

המשיבים בסקר נשאלו גם –  מי הדמות המתאימה ביותר לכהן בתפקיד שר הביטחון של מדינת ישראל, שמנהלת לחימה רב זירתית ברצועת עזה, בדרום לבנון, ביהודה ושומרון ובזירות רחוקות נוספות?

48% מהמשיבים בסקר היו רוצים לראות את המשך כהונתו של שר הביטחון יואב גלנט בתפקיד השני החשוב בממשלה; במקום השני נמצא יו”ר ישראל ביתנו, שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן שמקבל 28% מקולות המשיבים בסקר, ועוקף את הרמטכ”ל ושר הביטחון לשעבר, חבר קבינט המלחמה השר בני גנץ, שמקבל 24% בלבד.

עוד עולה מהסקר, כי  75% מהמשיבים משוכנעים שממשל ביידן מנסה להשפיע על זהותה של הממשלה בישראל וחבריה. רק 20% השיבו כי ארה”ב לא מנסה להשפיע וכ-5% השיבו שאין להם עמדה בנושא.

ב-5 לנובמבר 2024 יילכו מאות מיליוני אמריקנים לקלפיות ויבחרו את נשיא ארצות הברית לארבע השנים הבאות – הנשיא הדמוקרטי המכהן ג’ו ביידן או יריבו הגדול, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, שחזור של הקרב בבחירות לנשיאות ב-2020.

במענה לשאלה: מי אתם מעדיפים שיבחר להיות נשיא ארה”ב? – ענו 53% מהמשיבים כי היו מעדיפים את שובו של דונלד טראמפ, בעוד 40% השיבו כי היו רוצים שביידן ימשיך לכהונה שנייה בתפקיד. כ-7% נוספים אמרו כי אינם יודעים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות