“ניסיון מלאכותי לקושש כותרות”: נתניהו סירב לכינוס הקבינט בשבת

חרדים 10
|
ו' אדר ב' התשפ"ד / 16.03.2024 21:12
השרים גלנט, גנץ ואייזנקוט פנו ללשכת ראש הממשלה במהלך השבת כדי לדון עם נתניהו על עסקת החטופים – אך בקשתם נדחתה • בתגובה, גלנט כינס במוצ”ש דיון מיוחד • סמוטריץ’ נגד יציאת המשלחת לקטאר: הגיע הזמן להתפכח מהקונספציות וללמוד מטעויות

ראש הממשלה בנימין נתניהו סירב לכנס דיון בקבינט המדיני  ביטחוני הערב.

לפי  דווח הערב (מוצ”ש) ב’כאן חדשות’,  השרים יואב גלנט, בני גנץ וגדי איזנקוט פנו במהלך השבת  ללשכת ראש הממשלה בניסיון לשוחח עם נתניהו על עסקת חטופים – אך בקשתם נדחתה.

הם מתחו ביקורת: מדובר בנושא קריטי, אסור לבזבז זמן. גם אם מדובר בשבת – זה פיקוח נפש.

לשכת ראש הממשלה הגיבה על הדיווח: “ראש הממשלה נתניהו הודיע כבר אתמול שקבינט המלחמה והקבינט המדיני-ביטחוני יכונסו מחר כדי להנחות את משלחת המו”מ טרם יציאתה לדוחא, לכן הדרישה לכנס את הקבינט הערב היא לא יותר מניסיון מלאכותי לקושש כותרות”.

מאוחר יותר שר הביטחון יואב גלנט הודיע כי כינס הערב דיון מיוחד בנושא המאמצים להשבת החטופים – בהשתתפות בכירי צה”ל, המוסד, שירות הביטחון הכללי ונציגי המו”מ.

עקב כינוס הקבינט רק מחר בערב, צפויה המשלחת לצאת רק ביום שני. זאת לאחר שנתניהו הגדיר שהמשלחת לא תצא לפני שהוגדר המנדט שלה בידי הקבינט.

נתניהו קבע ישיבה של קבינט ניהול המלחמה מחר בשעה 18:00, ולאחר מכן ב-19:30 דיון של הקבינט המדיני-ביטחוני המורחב. בשני הדיונים האלה יקבע האם צוות המשא ומתן בראשות דדי ברנע, ייצא לדוחא ביום שני.

הקבינט  צפוי להחליט באיזו צורה יתנהלו השיחות, וכמה ישראל תוכל להתגמש בסוגיית שחרור המחבלים ופריסת צה”ל ברצועת עזה. גורמים ישראלים הבהירו: דרישת חמאס גרועה בכל פרמטר, יש בה דרישות מופרזות. אם חמאס לא יתגמש – לא תהיה עסקה.

חבר הקבינט המדיני-ביטחוני, השר בצלאל סמוטריץ’, פרסם תגובה חריפה לקראת ישיבת הקבינט מחר, ועל רקע הדיווחים כי ראש המוסד דדי ברנע ייצא לקטאר לשיחות על עסקת החטופים.

“התנגדתי ליציאת המשלחת לפריז ולקטאר בפעם הקודמת ומוכח שצדקתי. עמדת חמאס ההזויה מלמדת שחסידי העסקה בקבינט המלחמה ובמערכת הביטחון איבדו את הדרך והתנהלותם רק מעלה את סינואר עוד יותר על העץ ומרחיקה את החזרת החטופים”, אמר סמוטריץ’.

“הגיע הזמן להתפכח מהקונספציות וללמוד מטעויות. על נתניהו להורות למשלחת להישאר בארץ ולצה”ל להיכנס לרפיח באופן מידי ולהעמיק את הלחץ הצבאי עד להשמדת חמאס רק כך ניתן יהיה בעזרת השם לנצח ולהחזיר את החטופים”.