“זו אחדות?” ליברמן: זו הסיבה שהם לא רצו אותי בקבינט המלחמה

יו"ר ישראל ביתנו תוקף את בני גנץ על הוטו שהטיל נגדו ונגד סער • "הגענו ל-7 באוקטובר בגלל חטא היוהרה, הביטחון העצמי המופרז וחוסר היכולת להקשיב לקולות אחרים" • "מצפה מח"כי הציונות הדתית לנקוט עמדה ברורה בגיוס חרדים ולא לגמגם. רואים המחיר הכבד שהם משלמים בסקרים"
חרדים 10
ו' אדר ב' התשפ"ד / 16.03.2024 20:55

יו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס, במהלך חוג בית בכפר ביל”ו, להמשך הלחימה בעזה, המצב הפוליטי וגיוס חרדים.

“בתחילת המלחמה אמרנו, אין יותר קואליציה ואופוזיציה – והצבענו בעד הקמת קבינט חירום. ביקשתי להיכנס לקבינט המלחמה, בלי הסכם קואליציוני, בלי לדרוש תקציבים או תקנים ולהיות במוקד קבלת החלטות. להצטרף לממשלה בתור שר 38, אומנם זה כבוד גדול להחליף את גלית דיסטל, אבל אין לי צורך להיות שר ללא תיק. מאז אני מחכה”.

ליברמן מתח ביקורת על בני גנץ שהתנגד לכניסתו לקבינט וגם לכניסת סער: “שמענו אתמול את השר גדעון סער, שרוצה להצטרף לקבינט המלחמה וגנץ שם וטו על כניסתו. זו אחדות? בקבינט המלחמה אני חושב שהדבר היחיד שיש עליו הסכמה, זה לא להכניס את ליברמן לקבינט, כי אני בא עם תפיסה אחרת עם קונספציה אחרת ועם ידע ונימוקים – לכן לא רצו אותי שם”.

ליברמן התייחס גם ל’יום שאחרי’ ברצועת עזה: “יש רק פתרון אחד ליום שאחרי, חייבים להכניס לשם את המצרים. עד היום המצרים הפכו את רצועת עזה לכאב ראש שלנו. המצרים שיחקו משחק כפול ולא מנעו שום הברחות. כל הנשק לחמאס הגיע דרך ציר פילדלפי”.

על ניהול המלחמה אומר ליברמן: “בתחילת המלחמה היינו צריכים להיכנס מדרום ומצפון וגם לרפיח בו זמנית, אבל בקבינט הזה הכל הפוך. בממשלה הזו כלום לא ייפתר”.

על הלחימה בזירה הצפונית נגד ארגון חיזבאללה אמר ליברמן, כי יש לחתור למימוש החלטה 1701.

“אם הייתי ראש הממשלה”, אומר ליברמן, “הייתי משתלט על כל החלק שמעבר לליטני לגבול ישראל, זה דבר הראשון. כל תורת הלחימה של צה”ל זה להעביר את הלחימה לצד האויב. כרגע הפכנו 80 אלף תושבי הצפון לפליטים בארצם ומנהלים שתי זירות מלחמה והכל בשטח שלנו. אין שיקול דעת”.

הוא התייחס גם לאזהרות שנתן לפני המלחמה: “הגענו ל-7 באוקטובר בגלל חטא היוהרה, הביטחון העצמי המופרז וחוסר היכולת להקשיב לקולות אחרים. כולם היו שבויים בקונספציה. אני אישית ב-2016 מסרתי מסמך לראש הממשלה נתניהו ולרמטכ”ל איזנקוט ונתתי תרחיש מדויק שאלפי מחבלי מכוח נוח’בה יפלשו מעזה ויכבשו ישובים ישראלים ויחטפו ישראלים לתוך רצועת עזה.

“הזהרתי שתרחיש כזה יהיה מכה קשה לישראל ויגרום לזעזוע בחברה הישראלית. התשובה הייתה, ‘אתה סתם מפחיד’. דרשתי דיון בקבינט וגם שם החליטו להתעלם. גם שבוע לפני המלחמה ניסיתי להתריע שזה מה שהולך לקרות ואמרתי שהמצב יותר גרוע מאשר לפני יום הכיפורים תתעוררו.

“גם בראיון באתר ערוץ 7 בשישה באוקטובר, הזהרתי במהלך סיור שלי בדרום עם ראש המועצה – ואני שואל איפה החיילים? אנחנו עדיין לא השתחררנו מהקונספציה הישנה. רק השבוע נודע לנו שנתניהו נותן אישור להעביר יתומים מעזה ליו”ש, מה עם היתומים שלנו? האם הנהגה המדינית והצבאית שלנו יכולה לנצח? התשובות ברורות לכולם. זו ממשלה שלא מסוגלת ומפקירה את תושביה”.

על חוק הגיוס אמר ליברמן: “אני מצפה מחברי הכנסת של הציונות הדתית לנקוט עמדה ברורה ולא לגמגם בנושא. כולם רואים את המחיר הכבד שהם משלמים על כך בסקרים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות