סער מאיים: אם לא אכנס תוך ימים לקבינט המלחמה אפרוש מהממשלה

השר גדעון סער מבקר בחריפות ניהול המלחמה: "מיום ליום אנחנו מתרחקים מניצחון, המלחמה מדשדשת. זה כמו כדרור במרכז המגרש" • הדגיש: "לא אתמוך בנתניהו גם בבחירות הבאות, אני עקבי בדעותיי, לא אחזור לליכוד" • ומה ההצעה שקיבל מגנץ כדי לא שלא יתפצל מהמחנה הממלכתי?
חרדים 10
ו' אדר ב' התשפ"ד / 16.03.2024 20:17

גדעון סער העניק הערב (מוצ”ש) ראיון לתכנית ‘פגוש את העיתונות’ בקשת 12, הדגיש כי אין בכוונתו לשוב לליכוד – וסיפר על האולטימטום שהציב לנתניהו.

“אם לא אכנס תוך ימים ספורים לקבינט המלחמה – אפרוש מהממשלה”, אמר.

עם ההודעה על פרישתו המפתיעה השבוע, דרש סער להצטרף לקבינט המלחמה לצד שותפיו לשעבר בני גנץ וגדי איזנקוט, כדי להשתתף בקבלת ההחלטות הנוגעות בהובלת המלחמה.

בני גנץ הביע התנגדות לצירופו.

בריאיון הערב הסביר סער על ההבדלים האידיאולוגיים בינו לבין שותפיו לשעבר במחנה הממלכתי, והדגים זאת בהחלטתו של בני גנץ להיעדר מההצבעה על ההדחה של ח”כ עופר כסיף מהכנסת וההצבעה נגד ביטול ההתנתקות בשומרון.

“המלחמה החזירה סדר יום מדיני ביטחוני שלא היה קודם”, אמר. “יש קהל ענק של ימין ממלכתי שמאמין בדרך שאני מאמין בה ולא בדרך שהובילה הקואליציה של ה-64”.

כשנשאל על התנגדותו של גנץ לכניסתו לקבינט המלחמה, אמר סער: “יש קו ברור בין אוקטובר למרץ. אז הוא רצה אותי בקבינט, עכשיו לא”.

לדבריו, בניסיון למנוע ממנו להתפצל מהמחנה הממלכתי, בני גנץ הציע לסער 8 שיריונים במפלגה המשותפת.

סער אף האשים את הקבינט בניהול לא נכון של המלחמה וב”דשדוש” של צה”ל ברצועת עזה. “מיום ליום אנחנו מתרחקים מהניצחון. זה כדרור באמצע המגרש, היינו צריכים מזמן להיכנס לרפיח. אין תוכנית מסודרת לפי מה שאני מבין להשמדת היכולות הצבאיות והשלטוניות של חמאס, אין שליטה על ההכנסה של סיוע הומניטרי. האם זה סביר שחמישה חודשים לא השלמנו את שלב הכיבוש? ניהול כוח האדם של הצבא הוא בידי הרמטכ”ל, אבל הארכת המלחמה בגלל שצריך להחזיק צפון במקביל, בזירה הבין-לאומית זה לא נעשה קל יותר”.

לדברי סער, בשיחה עם ראש הממשלה הציב בפניו אולטימטום ברור: “אם לא אכנס תוך ימים ספורים לקבינט המלחמה – אפרוש”.

הוא הסביר: “אמרתי שאני אשאר בממשלה כל עוד אני אוכל להשפיע והכיוון יהיה נכון. אני רוצה אפשרות לנסות להשפיע. מחוץ לקבינט המלחמה אני לא יכול להשפיע”.

סער חזר והדגיש שלא יחזור לתמוך בבנימין נתניהו, גם אחרי המלחמה. “לא אתמוך בו לכהונת ראש ממשלה גם בבחירות הבאות. גנץ בדיוק כמוני יושב איתו בממשלה, גם ליברמן וגם לפיד הסכימו לשבת איתו בממשלה בתנאים כאלה ואחרים. המדינה צריכה תיקון ואני עקבי בדעותיי. אני אגיד את זה לאט שיהיה ברור – אני לא חוזר לליכוד”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות