800 מחבלים תמורת 40 חטופים: משלחת המו”מ לא תצא לפני יום ב’

דיווח בעיתון לבנוני: חמאס דרש 50 מחבלים עבור כל חיילת שתשוחרר, בהם אסירים המרצים מאסרי עולם - ונסיגה של צה"ל מצפון הרצועה • בשלב השני תוכרז הפסקת אש מלאה, ורק אז ישוחררו חיילים • 'פורום תקווה' מתנגד להצעה: לשחרר את כלל החטופים בפעימה אחת
חרדים 10
ו' אדר ב' התשפ"ד / 16.03.2024 20:03

ראש המוסד דדי ברנע צפוי לקיים ביום ראשון פגישה עם ראש ממשלת קטר בדוחה במסגרת המגעים לעסקה לשחרור חטופים.

לפי הדיווח בסוכנות הידיעות ‘רויטרס’. בפגישה ישתתפו בה גורמים מצרים רשמיים.

משפחות חטופים מ’פורום תקווה’ הפיצו הערב סרטונים המבקשים מממשלת ישראל לשחרר את כלל החטופים הנמצאים בשבי החמאס בפעימה אחת – ולא על פי קטגוריות, כפי שהיה בעבר.

למרות הדיווח ברויטרס לפיו ראש המוסד ברנע צפוי לחדש את המגעים לעסקה בפגישה עם ראש ממשלת קטר בדוחה ביום ראשון, לפי הערכות, משלחת לא תצא לדרך לפני יום שני.

העיתון הלבנוני אל-אח’באר דיווח, כי השלב הראשון יכלול הפסקת אש של 42 ימים שתהפוך להפסקת אש קבועה בשלב השני של ההסכם.

בארגון הטרור דרשו שבשלב הראשון כוחות צה”ל ייסוגו מרחוב א-רשיד וציר סלאח א-דין כדי לאפשר חזרה של עקורים לצפון הרצועה. כמו כן כדי לאפשר מעבר של סיוע לצפון רצועת עזה וכדי לאפשר את חופש התנועה.

עוד דווח בעיתון, כי חמאס מעוניין בשחרור של 50 מחבלים, 30 מתוכם שמרצים מאסרי עולם, בעבור כל חיילת ישראלית חטופה שנמצאת בחיים, נשים, ילדים, מבוגרים וחולים ישראלים.

עם תחילת השלב השני, בחמאס דורשים הכרזה על הפסקת אש קבועה לפני כל חילופי שבויים שיכללו את החיילים הישראלים שנותרו בידיו. בשלב השלישי דורש חמאס את שיקום כל הרצועה.

בסך הכול 134 ישראלים נמצאים בשבי בעזה, לפחות 34 מהם אינם בחיים.

בדיווח ב’כאן חדשות’ פורסם, כי שב”כ העריך בדיון ביטחוני סגור, כי חמאס הגיש את התשובה לעסקה לשחרור חטופים כדי להרוויח זמן ולגרור רגליים. בדיון הסגור שהתקיים לאחרונה בהשתתפות בכירים בארגון ובצה”ל העריך שב”כ כי חמאס מעוניין בעיכוב במשא ומתן.

בלשכת ראש הממשלה טענו שהדרישות שהציב חמאס “הזויות”. בכיר בחמאס אוסאמה חמדאן טען כי המסמך שהוצג “יותר ממציאותי”. וכי הארגון הראה “גמישות עילאית” בדרישותיו, לצד המשך דבקותו ב”עקרונותיו”.

בצמרת הביטחונית קיימת מחלוקת בשאלה כיצד להתייחס לתשובת חמאס שהוגשה. יש גורמים שרואים בה תשובה קונסטרוקטיבית שניתן להתקדם איתה לעבר עסקה. אחרים, כמו שב”כ, סבורים שמדובר בקניית זמן. שב”כ סירב להתייחס לפרסום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות