“נזיפה חמורה” מהרמטכ”ל לתא”ל דן גולדפוס – בגלל ‘נאום התוכחה’

תת-אלוף דן גולדפוס התנצל בפני הרמטכ"ל על נאום התוכחה שנשא: "הדרך בה פעלתי שגויה" • הלוי אמר לגולדפוס שהוא "מעריך את מקצועיותו ותרומתו העמוקה לצה"ל, ובוודאי במהלך המלחמה בחודשים האחרונים, אך אין הדבר מאפשר לו לנהוג באופן בו פעל"
חיים טוויל
ו' אדר ב' התשפ"ד / 16.03.2024 19:11

הרמטכ”ל הרצי הלוי ערך אתמול (שישי) שיחת “נזיפה חמורה” לתת-אלוף דן גולדפוס, מפקד אוגדה 98 –  בתום הבירור שערך, בעקבות נאום התוכחה שנשא מוקדם יותר השבוע, במהלכו קרא למנהיגים “להיות ראויים לנו”.

הלוי ציין כי גולדפוס “פעל בניגוד למצופה ממפקד בכיר בצה”ל” ואמר כי הוא “עשה שימוש באמון שניתן בו באופן שפגע בממלכתיות של צה”ל, ובגבולות שבין הדרג המדיני לדרג הצבאי במדינה דמוקרטית”.

לצד הנזיפה החמורה, ציינו בהודעה דובר צה”ל שיצאה לאחר כניסת השבת, הרמטכ”ל אמר לתת-אלוף גולדפוס שהוא “מעריך את מקצועיותו ותרומתו העמוקה לצה”ל, ובוודאי במהלך המלחמה בחודשים האחרונים, אך אין הדבר מאפשר לו לנהוג באופן בו פעל”.

גולדפוס קיבל את הדברים, הודה כי “הדרך בה פעל הינה שגויה, עומדת בניגוד לפקודות, והתנצל על כך”.

בנאום שחולל את הסערה פנה גולדפוס למנהיגים –  ואמר: “אנחנו אנשי הצבא לקחנו בעבר אחריות על כל מה שעשינו. אנחנו מרכינים ראש לנוכח הכישלון ב-7 באוקטובר, אבל בד בבד ממשיכים קדימה. אבל אתם חיביים להיות ראויים לנו, לאותם לוחמים שקיפחו את חייהם. תוודאו שכולם לוקחים חלק. אתם חייבים לוודא שלא נחזור ל-6 באוקטובר, ושכל המאמץ לא היה לשווא.

“תשימו את זה לעצמכם כל יום בראש. בכל יום ובכל שעה. מדם ליבו של לוחם אני מבקש ממכם להיות מאוחדים ולדחוק את הקיצון ולאמץ את הביחד והמחבר. אנחנו בשדה הקרב מצאנו אותו ולא מתכוונים לוותר עליו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות