אימאם במסגד ירה לעבר היישוב היהודי בחברון מבית עלמין וחוסל

המחבל, פעיל חמאס מחברון, הגיע בחסות בית העלמין המוסלמי הישן שבקרבת העיר, פתח בירי לעבר היישוב היהודי - וחוסל • השרה אורית סטרוק: "את הכדורגל של בן השכנים שלי, תלמיד כתה ה', אביא מחר לישיבת הממשלה. הכדורגל ספג קליע במקום הילד, שניצל בחסדי ה'"
חיים טוויל
ו' אדר ב' התשפ"ד / 16.03.2024 18:46

מחבל פתח בצהרים (שבת) באש לעבר היישוב היהודי בחברון, בחסות בית העלמין המוסלמי הממוקם בסמוך – ונוטרל על ידי כוחות הביטחון.

לא היו נפגעים.

כוחות הביטחון סרקו אחר מחבלים נוספים בקרבת המקום.

בתיעוד מהאירוע, נראה המחבל שייח מחמוד נופל – איש דת במסגד אל קאסם בעיר –  אוחז בקלצ’ניקוב, ובחסות הקברים יורה לעבר היישוב היהודי, תוך כדי שהוא נורה ונפגע בעצמו.

השרה אורית סטרוק, תושבת היישוב היהודי בחברון,  בתגובה לפיגוע: “המחבל הארור הזה, אימאם בגיל ה’לא חשוד בטרור’, לא ירה ‘לעבר הישוב בחברון’.
הוא ירה מטווח 0 על 2 ילדים, שהלכו לתומם ברחוב היחיד המותר לתנועת יהודים בחברון.

“את הכדורגל של בן השכנים שלי, תלמיד כתה ה’, אביא מחר לישיבת הממשלה. הכדורגל ספג קליע במקום הילד, שניצל בחסדי ה'”.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב לנסיון הפיגוע היום: “יישר כוח ענק לחיילי צה”ל שהיו במקום וניטרלו את האימאם המחבל מחברון שפתח לירי מבית העלמין לעבר הישוב היהודי. שוב הוכח כי חופש החיים בישראל קודם לחופש התנועה של תושבי הרשות.

“אני קורא לראש הממשלה להפסיק לקבל את מדיניותו הביטחונית של השר גלנט ולאמץ במלואה את המדיניות שלי להציב כמה שיותר מחסומים והגבלות על תושבי הרשות, מי שקם בבוקר וכל מה שחושב זה איך לרצוח כמה שיותר יהודים לא צריך לקבל חופש תנועה ולאפשר לו לממש את זממו”.

 

חברת הכנסת טלי גוטליב מהליכוד מגנה את החלטת צה”ל לפתוח מחסומים בחברון, שלדבריה הובילה לפיגוע הירי היום בחברון: “צמרת צה”ל בעוד החלטה מופקרת. פתיחת חסם בחברון לרגל הרמאדן. הפלסטינים בחברון הם אמנם תומכי חמאס אבל נבוא לקראתם זה בטוח ירשים אותם. התוצאה פיגוע ירי היום בחברון לעבר שני ילדים קטנים”.

היא הוסיפה: “אויבינו יודעים שזה רק עניין של זמן, ישראל לא מסוגלת גם לא בזמן מלחמה רב זירתית להיות קשוחה כמו שהם מבינים. העיקר מזהירים את עם ישראל מפני ריבוי פיגועים. צריך להזהיר מפני פגיעה בכח ההרתעה שלנו”.

ביום חמישי פרסמה שלוחת טרור בשם ‘גדוד חברון’, כוח שככל הנראה מורכב ממחבלים חמושים מארגונים שונים, כי “הסתיימו ההכנות, אנחנו מבטיחים לכם הפתעה”. לאחר הפיגוע הם פרסמו: “כוחותינו פועלים בשטח, בכוחו של אלוהים”.

ביום חמישי בלילה נעצרו שני מחבלים כבני 18, בחשד שתכננו לבצע פיגוע נגד יהודים בכפר אלדד שבגוש עציון. כוחות האבטחה של היישוב זיהו את השניים, ועצרו אותם לאחר שהבחינו כי הם חמושים בשלוש סכינים. לא דווח על נפגעים בתקרית, והחשודים הועברו לחקירת כוחות הביטחון.

גורם ביטחוני אמר: “זה ממש נס, המחבלים היו יכולים לחדור ליישוב וכל האירוע הזה יכול היה להיגמר רע מאוד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות