אזעקות ביישובים בצפון: צה”ל הגיב I הוואקף: 80 אלף בהר הבית • שוטף

מאות ליוו למנוחות את רנ"ג אורי מויאל הי"ד • כוחות הביטחון עצרו ארבעה חשודים ואיתרו ברכבם מטען במעבר צופים • חמאס דורש שחרור 100 אסירי עולם בתמורה לחיילות החטופות • עדכונים שוטפים
חרדים 10
ה' אדר ב' התשפ"ד / 15.03.2024 10:46
היום ה-161 למלחמה I עדכונים שוטפים:

14:46  – אזעקה במלכיה: זוהו שני שיגורים מלבנון שנפלו בשטחים פתוחים, ללא נפגעים

14:39 – אזעקות הופעלו בשתולה, נטועה ואבן מנחם שבגליל המערבי

14:00 –   הוואקף האסלאמי: 80 אלף מתפללים השתתפו בתפילת יום השישי

במחלקת הוואקף האסלאמי בירושלים טענו כי 80 אלף מתפללים השתתפו בתפילת יום השישי הראשונה של הרמדאן במסגד אל-אקצא.

13:50 –  מאות ליוו למנוחות את רנ”ג אורי מויאל הי”ד

מאות בני אדם ליוו למנוחות בבית העלמין הצבאי בדימונה את רב-נגד אורי מויאל הי”ד, איש הקבע שנדקר למוות אתמול בפיגוע בסניף ארומה בתחנת הדלק בצומת בית קמה.

13:45 – לאחר האזעקות במרגליות: צה”ל הגיב בירי ארטילרי

13:14 – לראשונה היום: אזעקות במרגליות שבצפון

13:05 – כוחות הביטחון עצרו ארבעה חשודים ואיתרו ברכבם מטען במעבר צופים

לוחמי צה”ל שפעלו הלילה במעבר חסם צופים עצרו לבידוק רכב ובו ארבעה חשודים. לאחר שסרקו את הרכב, איתרו הלוחמים מטען חבלה בצד הדלת ותמונות של אמצעי לחימה בטלפונים של החשודים. הכוחות עצרו את החשודים והם הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון.

במהלך הלילה, כוחות צה”ל שב”כ ומג”ב עצרו 14 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון. בכפר עראבה ובטולכרם, עצרו הכוחות חמישה מבוקשים. בנוסף, במהלך הלילה כוחות צה”ל עצרו שני חשודים סמוך לכפר אלדדן, עליהם אותרו סכינים. ביטא שיהודה הוחרמו חלקי נשק.

המבוקשים שנעצרו ואמצעי הלחימה שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון. אין נפגעים לכוחותינו.

12:00 – דיווח לבנוני: לבנון מוכנה לחזור להסכם שהתקבל ב-2006

דיווח ערוץ אל-ג’דיד הלבנוני: לבנון השיבה באופן רשמי למסמך צרפתי בנוגע להסדר מדיני עם ישראל שבמסגרתה, לבנון מוכנה לבצע באופן מיידי את החלטה 1701 בה ייכנסו כוח או”ם וצבא לבנון בדרום המדינה, כל עוד ישראל מתחייבת לבצע את הסעיפים שלה.

כמו כן, לבנון מוכנה לחדש את הפגישות המשולשות – בין נציגי ישראל, לבנון ויוניפ”ל באזור הגבול בראש הנקרה.

09:40 – דיווח פלשתיני: חיל האוויר תקף בדרום העיר חאן יונס

בנוסף, דווח גם על הפגזות ארטילריה במזרח דיר אל-בלח שבמרכז הרצועה.

08:30 – הקבינט יתכנס בצוהריים

על רקע הצעת חמאס לעסקה חדשה שכוללת שחרור של נשים, מבוגרים וחולים בתמורה לעד אלף מחבלים ורבי מרצחים – קבינט המלחמה וקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס בשעות הצוהריים.

08:10 – ההצעה של חמאס לעסקה חדשה: גם שחרור רבי מרצחים על הפרק

אחרי שבישראל קיבלו את המסמך: ברויטרס דווח כי במסגרת התשובה שהגיש חמאס למתווכות –  יהיו כמה שלבים: הראשון כולל שחרור נשים ישראליות וילדים, מבוגרים וחולים בתמורה ל-700 עד 1,000 אסירים פלשתינים. בין הנשים הישראליות שנכללו בתשובת חמאס ישנן גם חיילות. בשלב השני ישוחררו כלל החטופים והאסירים משני הצדדים, ולפי חמאס הדד-ליין לנסיגת צה”ל מרצועת עזה יוסכם אחרי שחרור החטופים והאסירים.

עוד על פי הדיווח, חמאס דרש שבמסגרת העסקה ישוחררו מאה מחבלים אסירי עולם בתמורה לשחרור כל החטופות החיילות. חמאס ציין כי יסכים לתאריך להפסקת אש קבועה אחרי השחרור בשלב הראשון. כמו כן, חמאס הציע שבשלב שני ישוחררו כל החטופים בתמורה לשחרור כל האסירים הביטחוניים הפלשתינים ודרש תאריך יעד לנסיגה מהרצועה אחרי השלב הראשון.

07:45 -| אל אחבאר הלבנוני: לפני התקיפה “הגדולה” – ישראל תבצע ברפיח פעולות ממוקדות לשחרור חטופים.

07:40 – הפלסטינים טוענים: לפחות 29 נהרגו ו-150 נפצעו בתקיפות צה”ל – בזמן המתנה לסיוע הומניטרי

בעזה דיווחו הלילה כי לפחות 29 נהרגו ויותר מ-150 נפצעו מתקיפה של צה”ל בצפון הרצועה ובמרכזה, בזמן שתושבים המתינו לסיוע הומניטרי. על פי “גורמים פלסטינים רשמיים”, התקיפות בוצעו בנפרד: הראשונה במחנה נוסיראת שבמרכז הרצועה, והשנייה בשכונת זייתון.

דובר צה”ל בערבית, סא”ל אביחי אדרעי: “דיווחים לפיהם צה”ל תקף עשרות תושבי עזה בנקודת חלוקת סיוע הומניטרי אינם נכונים”. סא”ל אדרעי הוסיף: “בעוד צה”ל בוחן את פרטי האירוע בדיוק הנדרש, אנו קוראים לתקשורת לפעול באותו אופן ולהסתמך על מידע מהימן בנושא”.

04:45 – שרת החוץ של אוסטרליה פני וונג הודיעה כי אוסטרליה תחדש את המימון לאונר”א

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות