השר סופר תקף: “גיוס ישראבלוף” – ולפיד חגג: הפעם הוא צודק

אופיר סופר מ'הציונות הדתית' אמר על חוק הגיוס: "לצערי, לא נפל האסימון בחלקים נרחבים בציבור החרדי. התחושה שלי היא שהולכים לישראבלוף. אבל זה לא יהיה" • יאיר לפיד פרגן לו: "הפעם הוא צודק בכל מילה" • גם אלעזר שטרן הצטרף לחיזוקים: "המלחמה לא שינתה כלום בציבור החרדי"
אריה ריבקינד
ה' אדר ב' התשפ"ד / 15.03.2024 10:28

על רקע הניסיונות להגיע להסכמות על חוק הגיוס: שר העלייה והקליטה אופיר סופר מ’הציונות הדתית’ הביע ביקורת מבית, כשבראיון לאמיר אטינגר ב’ישראל היום’ – יצא נגד הציבור החרדי.  “אני בעד הידברות, אבל לא בעד ישראבלוף. התחושה שלי היא שהולכים לישראבלוף”, הטיח.

בראיון נשאר השר הסרוג: הרב יויסף מאיים בירידה מהארץ, אם יגייסו את בני הישיבות.

“אני לא מתייחס לאיש כזה או אחר”, השיב סופר. “יש כאלה בציבור החרדי שמבינים שצריך לעשות את הדברים אחרת. לצערי, לא נפל האסימון בחלקים נרחבים בציבור החרדי, ולא מרגישים את עומק הציפייה של עם ישראל שיותר אנשים יהיו שותפים לדבר האדיר הזה שנקרא צה”ל.

“ברור שעכשיו אנחנו צריכים צבא יותר גדול. אני בעד הידברות, אבל לא בעד ישראבלוף. התחושה שלי היא שהולכים לישראבלוף. אבל זה לא יהיה. אני לא אומר שהכל ייעשה ברגע אחד, אבל צריך לעשות דברים מהר ועם צעדים אמיתיים. אני רוצה לראות גדוד מג”ב, ואין לי בעיה שילמדו בו ארבע שעות כל יום”.

סנקציות כלכליות על הישיבות?

“ישראבלוף לא יהיה. לא יקרה שנמשיך לגלגל את מה שהיה עוד חצי שנה כדי להרוויח זמן”.

מי שמיהר הבוקר לפרגן לשר מ’הציונות הדתית’ הוא ‘אויב החרדים’ ח”כ יאיר לפיד, שכתב בחשבון הטוויטר שלו: “יש לי לא מעט מחלוקות עם השר אופיר סופר, אבל הפעם הוא צודק בכל מילה. לא יכול להיות שמשיקולים פוליטיים מהסוג הנמוך ביותר הממשלה שוב תייצר ‘ישראלבלוף’ – ביטוי שלו – במקום חוק גיוס אמיתי. עידן ההשתמטות נגמר. יחד ננצח, רק אם יחד נתגייס”.

מי שהצטרף לחיזוקים שהרעיף לפיד על דברי השר סופר, היה חברו למפלגה, ח”כ אלעזר שטרן, שבחשבון הטוויטר שלו כתב: “ברגע שהקואליציה העבירה את התקציב המגזרי שמשרת בעיקר את אלה שלא משרתים, ברור לכולם שהממשלה הזאת מוכנה להקריב את העם רק כדי לשרוד פוליטית. זו לא רק ‘הרגשה’ כמו שהשר סופר אמר, לצערי זאת עובדה. המלחמה לא שינתה כלום בציבור החרדי ולא אצל הח״כים שתמכו בתקציב הרע הזה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות