“ביזיון”: שגריר ארה”ב לשעבר נגד ההתערבות של שומר

לאחר הנאום בו אמר מנהיג הרוב בסנאט, שנתניהו פוגע בישראל, הגיב דיוויד פרידמן, השגריר לשעבר: "שומר תמיד אומר שהוא הפוליטיקאי היהודי הבכיר בקונגרס, אבל אנחנו לא צריכים יהודים כאלה, אלא יהודים שתומכים בישראל. מה עם לקרוא לשינוי בהנהגה אצל הפלסטינים או חמאס?"
חרדים 10
ה' אדר ב' התשפ"ד / 15.03.2024 09:34

כששגריר ארצות הברית לשעבר בישראל דיוויד פרידמן, שמונה על ידי הנשיא טראמפ, שמע את נאומו של מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט צ’אק שומר, שאמר כי “הקואליציה של נתניהו פוגעת בישראל” – הוא הזדעזע.

“זה פשוט ביזיון שיש אנשים במדינה שלי שמדברים כך”, אמר היום (שישי) פרדימן, בריאיון מיוחד ל’כאן חדשות’. “שומר תמיד אומר שהוא הפוליטיקאי היהודי הבכיר בקונגרס, אבל אנחנו לא צריכים יהודים כאלה, אלא יהודים שתומכים בישראל. מה עם לקרוא לשינוי בהנהגה אצל הפלסטינים או אצל חמאס?”

פרידמן טען, כי נאומו של שומר נבע גם מהסקרים האחרונים, בהם רואים שביידן מפסיד את הבחירות לטראמפ: “אני חושב שהאמירות הללו קשורות לעובדה שאנחנו בשנת בחירות. יש לא מעט בוחרים דמוקרטים ששונאים את ישראל ונתניהו. אבל גם זה – לא תירוץ לשאת נאום כזה”.

לדעתו, אם טראמפ היה נשיא, המדיניות של הממשל כלפי ישראל הייתה נראית אחרת לגמרי: “אתם הותקפתם על ידי אויב ברברי. זכותכם לחסל אותו ואנחנו תומכים בכם”.

אחרי שפורסם השבוע כי במפלגה הדמוקרטית חושדים שנתניהו מתכנן לסייע לטראמפ, לקראת הבחירות בחודש נובמבר, המסר של פרידמן לנתניהו הוא: “שומר צריך להישאר מחוץ לפוליטיקה הישראל. ואתה יודע, נחמד לקבל תמיכה ממנהיגים – אבל אני מציע לנתניהו: אל תתערב בפוליטיקה האמריקנית”.

מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט האמריקני צ’אק שומר קרא בנאום אתמול לבחירות בישראל. “נתניהו הוא מכשול לשלום, הקואליציה שלו פוגעת בישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות