קטאר הגישה תשובה מטעם חמאס • לשכת נתניהו: דרישות מופרכות

קבינט המלחמה יכונס היום לדון בתשובת ארגון הטרור שכוללת "עצירת התוקפנות על עזה, מתן סיוע הומניטרי, שיבת העקורים אל בתיהם ונסיגת כוחות צה"ל מהרצועה" • לשכת ראש הממשלה: "חמאס ממשיך להתבצר בדרישות מופרכות"
חיים טוויל ואריה ריבקינד
ה' אדר ב' התשפ"ד / 15.03.2024 00:05

קטאר הגישה אמש  מסמך  תשובה רשמי מטעם חמאס עם רשימה של דרישות, בתגובה להצעות לעסקה לשחרור חטופים תמורת הפסקת אש זמנית.

הקבינט יכונס היום (שישי) בצהרים וידון בתשובת חמאס לעסקה.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: חמאס ממשיך להתבצר בדרישות מופרכות. עדכון בנושא יובא מחר לקבינט המלחמה ולקבינט המדיני ביטחוני”.

מנגד, גורם שנחשף לתשובה אמר ל’כאן חדשות’: “מדובר בדרישות הגיונית והתקדמות חיובית. ניתן להגיע להסכם”.

לדבריו, “תשובת חמאס כוללת התייחסות למתווה פריז. הארגון עדיין דורש לשחרר מספרים גדולים של אסירים – אבל לא המספרים ההזויים שהוא דרש לפני כן. יש גם דרישות בעניין החזרת התושבים לצפון הרצועה. ניתן לעבוד עם הדרישות האלה”.

עם זאת, הגורם לא התייחס לדרישה לסגת מהרצועה.

חמאס אישר את הדיווח ומסר כי העביר למתווכות מתווה כולל שמתמקד בעקרונות “עצירת התוקפנות על עזה, מתן סיוע הומניטרי, שיבת העקורים אל בתיהם ונסיגת כוחות צה”ל מהרצועה”.

לדברי הארגון, ההסכם מכיל גם מתווה בנוגע ל”עסקת חילופי שבויים”.  עוד נמסר כי “הארגון מודיע כי יישאר לטובת זכויות העם הפלסטיני וצרכיו”.

הקבינט יתכנס לדיון שתוכנן מראש, אולם סביר שהשרים ידונו במסמך של חמאס שהגיע לראש המוסד דדי ברנע דרך קטאר. עוד לפני ישיבת הקבינט המורחב מחר ב-12, קבינט המלחמה יתכנס כדי לדון במסמך של חמאס.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות