יומרה מסוכנת? לחצות את משולש ברמודה בתוך ‘בועה’

אליעזר היון
|
י"ב תשרי התשע"ה / 06.10.2014 19:48
רזא הבלוצ’י, ספורטאי ופעיל שלום, הכריז כי הוא מתכנן לחצות את האזור שלשמו נקשרו סכנות על טבעיות בתוך רפסודה הבנויה כבועה • בעבר, רכב האיש על אופניים על פני 55 מדינות ב-6 יבשות

לחצות את משולש ברמודה הקטלני בתוך בועה: רזא הבלוצ’י, ספורטאי ופעיל שלום, הכריז כי הוא מתכנן לחצות את האוקיינוס האטלנטי באזור שבין פלורידה למשולש ברמודה, המשתרע על פני 1660 ק”מ בתוך רפסודת אלומיניום הבנויה בצורת בועה גדולה. המסע יועד לצורך גיוס כפסי צדקה לילדים במצוקה.

אזור משולש ברמודה נחשב לשטח שסכנות רבות נקשרו לשמו כמו מספר תאונות בלתי מוסברות, המפורסמת בהן היא היעלמותם של חמישה מפציצים אמריקניים בטיסת אימון שגרתית בדצמבר 1945, שנודעה כ”טיסה 19″. בעקבות התאונות נפוצו שמועות הטוענות שיש באזור כוח מסתורי הגורם להיעלמותם של כלי שיט וכלי טיס העוברים בו.

בין ההסברים הפסבדו-מדעיים שהוצעו ל”תעלומה”, כביכול, של משולש ברמודה, נמנו שדה מגנטי לא מוכר המושך מתכות לים, אולם משמר החופים האמריקאי ביטל את הטענות, בציינו שמספר התאונות אינו חריג בהתחשב בנפח התחבורה הימית והאווירית באזור [ויקיפדיה].

7 שנים 55 מדינות

הבלוצ’י מכל מקום הבהיר באתר האינטרנט שלו כי הוא מודע היטיב לסכנות הכרוכות בשיט באזור המסוכן, אולם הוא אוהב ‘לגלגל את הקוביות’ כלומר לקחת סיכונים.

אל המסע הארוך נטל אתו האיש חטיפי חלבון ומים מינרליים וסיפר כי הוא מתכנן להוציא את מזונו מתוך הים.

כדי לשמור על כושרו הספורטאי תכנן הבלוצ’י לרוץ בתוך ה’בועה’ בכל בוקר, ולאחר מכן לנוח על מצוף שקשור לבועה-רפסודה שלו. ללינת לילה התקין ערסל לרוחב הבועה. ואיך תתקדם הרפסודה? הבלוצ’י הכין שני פתחים מהם יוכל להשחיל את זרועותיו ולחתור באמצעותן אל היעד המתוכנן

אז איך הסתיים המסע? שלשה ימים בלבד לאחר יציאתו החל הבלוצ’י לסבול מאפיסת כוחות, ומשמר החופים האמריקני שמודע היה לתכניותיו של הפעיל הגיע עם מסוק וחילק את האיש בשלום מתוך ה’בועה’.

זו אינה ההרפתקה הראשונה של הבלוצ’י. בעבר הוא רץ סביב ארצות הברית במשך כששה חדשים רצופים, ובמשך 7 שנים עשה טיול באופניים על פני 55 מדינות ב-6 יבשות “אני יכול לשרוד כל מכשול או סכנת חיים שאמא טבע מעמידה בפני” אמר הבלוצ’י לאתר ה’דיילי אקספרס’ אך הודה כי לגבי המסע בים לא היה משוכנע כי יצליח.