עמית סגל בטור ב’וול סטריט ג’ורנל’: זה מה שנתניהו צריך לעשות לביידן

עמית סגל, הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12, פרסם טור ב'וול סטריט ג'ורנל' תחת הכותרת "המזרח התיכון של ביידן הוא עולם פנטזיה", בו טען כי הקו שנוקט הממשל האמריקני נגד ישראל אינו מייצג את הציבור בארה"ב ואינו מבין את הלך הרוח הישראלי 
חרדים 10
ד' אדר ב' התשפ"ד / 14.03.2024 20:17

הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, פרסם היום (חמישי) טור בעיתון ‘וול סטריט ג’ורנל’ המתמקד בהתנהלות הממשל האמריקני כלפי ישראל ובחוסר ההבנה של אנשי ביידן על הנעשה במזרח התיכון.

מה, לא תצטרפו כדי להגן על הבית שלכם? זו הדרך להתנדב עכשיו

“כאשר ממשל ביידן מדבר על הישראלים והפלסטינים, הוא מתאר שני עמים שאינם קיימים במציאות: לפי מר ביידן, העם הפלסטיני הוא שוחר שלום, מתנגד חמאס, מוכן לויתורים כואבים: עוד בראשית המלחמה ערך הנשיא הפרדה בין הנהגת חמאס ובין מיליוני העזתים: ‘הארגון לא מייצג את כל העם הפלסטיני’, ויועצו הבכיר הוסיף: ‘להרבה מאוד פלסטינים אין דבר וחצי דבר עם ארגון הטרור הברוטלי חמאס. רובה המכריע של אוכלוסיית עזה ראוי לכבוד וביטחון'”, כותב סגל.

סגל מציין כי בפועל, רוב האוכלוסייה הפלסטינית תומכת בטבח ה-7 באוקטובר והרשות הפלסטינית מתנהלת בדיקטטורה.

“להבדיל, גם העם הישראלי, שמדמיינים בבית הלבן שונה מאוד מזה האמיתי. סגנית הנשיא האריס אמרה השבוע על ישראל משפט שהיה שמור עד היום לדיקטטורות: ‘חשוב לנו להבדיל או לפחות לא לערבב בין ממשלת ישראל ובין העם בישראל. האנשים בישראל ראויים לביטחון’. מר ביידן כבר חשב לבוא לכנסת, לדבר אל העם המתון לכאורה מעל ראשו של ראש הממשלה הקיצוני והמעצבן שלו”, כותב סגל.

הוא מדגיש: “אבל אם מר ביידן ידבר עם העם הישראלי מעל ראשו של מר נתניהו, הוא ישמע דברים שיפתיעו אותו. אכן, יש הבדל בין ההנהגה והאזרחים, רק בדיוק הפוך משחושבים בוושינגטון: הציבור הישראלי של אחרי שבעה באוקטובר ימני בהרבה מהמדיניות המוצהרת של ממשלתו”.

סגל כותב: “לפעמים אני תוהה  אם העימות המחריף בין ביידן ונתניהו איננו קונספירציה מתוחכמת שארגנו יחדיו כדי להציל אותם מהמפלה שחוזים להם הסקרים: נשיא ארצות הברית מתעמת עם ראש הממשלה כדי לחזק את בסיס בוחריו הפרוגרסיבי, המאוכזב, ערב בחירות גורליות מול טראמפ. ואילו נתניהו, אחרי שאיבד את היכולת לטעון שהוא חזק מול עזה מנסה להראות שהוא חזק מול וושינגטון”.

הוא מוסיף: “אבל אם זו טקטיקה להפלת נתניהו – היא גרועה. כל מי שיירש אותו, יירש את דעת הקהל הישראלית. מוטב לממשל הדמוקרטי להכיר במציאות: הפלסטינים תומכים ברוב מכריע ברצח יהודים, והישראלים לא חושבים שאנשים כאלה ראויים בעת הזו למדינה”.

ויש לו גם עצה לראש הממשלה: “למעשה, אולי כדאי ההפך: שנתניהו ידבר אל העם האמריקני מעל ראשו של הנשיא. לפי סקר הרווארד האריס, הציבור האמריקני תומך בישראל בפועל הרבה יותר מהמנהיג שלו, שמערים יותר ויותר קשיים על ניצחון ישראלי מובהק על אויב המערב חמאס. הציבור האמריקני, למשל, תומך ברוב גדול בפעולה ברפיח בעוד ביידן מתנגד, לשמחת חמאס.

“עם זאת, כישראלי חשוב לי להבדיל או לפחות לא לערבב בין ממשלת ארצות הברית ובין העם בארצות הברית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות