נתניהו למשפחות החטופים: רואים לראשונה לחץ של קטאר על חמאס

ראש הממשלה לנציגי משפחות החטופים: "עד לרגע זה לא באה תשובה אמיתית של חמאס. מה שכן השתנה, זה בעקבות לחץ שלנו, של הממשלה, וגם בעזרה שלכם - רואים בפעם הראשונה לחץ של קטאר על חמאס. אני שואף לזה ודוחף לזה כבר הרבה זמן"
אריה ריבקינד
ד' אדר ב' התשפ"ד / 14.03.2024 18:18

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נפגשו היום (חמישי) עם נציגי משפחות החטופים בקריה בתל אביב.

מה, לא תצטרפו כדי להגן על הבית שלכם? זו הדרך להתנדב עכשיו

בפתח הפגישה אמר ראש הממשלה נתניהו למשפחות: “אנחנו מחויבים להחזיר את כולם. גם אם אנחנו הולכים למערכת רבת שלבים זה כולל את כולם, גם את החללים וגם את החטופים והחטופות.

“הייתי שמח אם הייתי יכול להיות לכם היום שאני איש בשורה. עד לרגע זה לא באה תשובה אמיתית של חמאס. הם עדיין מחזיקים בדרישות בלתי מקובלות. הם לא ששים להתקדם, הם גם רוצים להבעיר את השטח ברמאדן. זה הניסיון שלהם, זאת המטרה שלהם”.

הוא הוסיף: “בעקבות לחץ שלנו, של הממשלה, וגם בעזרה שלכם – אנחנו רואים בפעם הראשונה לחץ של קטאר על חמאס. אני שואף לזה ודוחף לזה כבר הרבה זמן.

“אני חושב שכל נסיעה והופעה שלכם בחו”ל, באו”ם, בוושינגטון, ובבירות השונות משפיעה. הלחץ על קטאר מתחיל לעבוד. קטאר התחילו להגיד להם: ‘אנחנו נסלק אתכם’, ‘אנחנו נמנע מכם כסף’, אלו דברים שנאמרו, אנחנו וידאנו שהם אכן נאמרו. זה שינוי, זה דבר חיובי”.

הוא הדגיש: “אם מישהו אמר לכם שאני לא רוצה עסקה, ומנסים שלא לעשות את זה – זה קשקוש. כרגע יש שינוי בלחץ של קטאר. זה הדבר החיובי שאני יכול לומר”.

מטה משפחות החטופים, לאחר הפגישה עם נתניהו ורעייתו: “טענו בפני רה”מ שפגישות האלה חיוניות עבורנו, ואנו מבקשים שהן יתקיימו באופן קבוע ובתדירות גבוהה. הדגשנו בפניו שהעיתוי לשחרור החטופים כעת הוא קריטי ואסור לו לפספס את ההזדמנות הקיימת על השולחן. זו אחריותו ומחויבותו לשחרר את כל החטופים, החיים והנרצחים”.

בפגישה השתתפו המזכיר הצבאי של רה”מ אלוף אבי גיל, הממונה על החטופים והנעדרים תת אלוף (במיל’) גל הירש, ראש מנהלת החטופים ירון כהן וורדה פומרנץ ממטה החטופים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות