עוד מתמודד במירוץ הירושלמי: הגאון רבי משה חיים לאו מנתניה

הגאון רבי משה חיים לאו, בנו בכורו של הרב הראשי לשעבר, צפוי להגיש מחר את מועמדותו ולהצטרף למירוץ בירושלים • לפני חודש הפסיד בבחירות בנתניה • יתמודד על אותו בנק קולות של הגר"א שלזינגר
יוני גרין
י"ב תשרי התשע"ה / 06.10.2014 20:15

זירת המירוץ על תפקיד רבה הראשי האשכנזי של ירושלים מתחממת: הגאון רבי משה חיים לאו, בנו בכורו של הרב הראשי לשעבר ורבה הראשי של תל אביב-יפו, הגרי”מ לאו, צפוי ככל הנראה להגיש מחר (שלישי) את מועמדותו ולהצטרף למירוץ.

לדברי מקורביו של הרב לאו, שרק לפני חודש הפסיד בבחירות לתפקיד הרב הראשי של נתניה בהתמודדות מול הרב קלמן בר, ההחלטה נפלה לאחר שבשבועות האחרונים נועץ באדמו”רים וגדולי תורה.

בכך נפתח קרב פנימי בין נציגי הציבור החרדי, כאשר הרב לאו – רב מרכז העיר נתניה ואחיו של הרב הראשי הגר”ד לאו – מוצא עצמו מתמודד על אותו בנק קולות מול הגאון רבי אליהו שלזינגר, רבה של שכונת גילה בירושלים, שכבר הגיש את מועמדתו לפני ראש השנה.

הרב לאו, חסיד גור, נהנה מתמיכת החצרות החסידיות, כמו גם מספר ראשי ישיבות ליטאיות, בעוד הרב שלזינגר נהנה מתמיכת הציבור הליטאי. הסיעות החרדיות בירושלים יאלצו להכריע למי מהשניים יש את מירב הסיכויים לזכות בתפקיד.

מול שני המועמדים החרדים צפוי להתמודד הגאון רבי אריה שטרן, המועמד המוסכם של הציונות הדתית, הנהנה מתמיכתם של השר לענייני דת נפתלי בנט וראש עיריית ירושלים ניר ברקת,  הנחשבים לבעלי השפעה רבה בגוף הבוחר.

הרב שטרן עדיין ממתין לאישור משרד המשפטים, לאחר שהתברר כי אין בידו תעודת ‘כושר’ מתאימה לכהונת רב עיר. הערכה היא כי הוא יצלח את המכשול והתעודה תאושר.

רק אמש אמר הרב שלזינגר בשיחה עם חרדים10: “אין שאלה בזה שיש בי תמיכה חרדית, וכי איזה מועמד אחר יש?”

יחד עם זאת, שני הרבנים החרדיים יודעים כי עם תמיכה חרדית בלבד הם לא יצליחו לכבוש את כס הרב הראשי. “אין סיכוי למועמד חרדי”, קובע הרב שלזינגר. “אין רוב לחרדים, וחייבים תמיכה מבחוץ”.

גורם בכיר בסיעות החרדיות בירושלים, אמר היום לחרדים10, עוד בטרם התברר כי גם הרב לאו מצטרף למירוץ: “היינו שמחים לראות את הרב שלזינגר מכהן כרבה של העיר, אבל אין סיכוי לבחור מועמד חרדי, בלי הסכמה של הציונות הדתית”.

הבחירות לרבנות ירושלים נקבעו לכ”ז תשרי, אולם בג”ץ טרם הכריע בעתירות שהגישה סיעת יהדות התורה בדרישה לדחות את הבחירות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות