“קצת התבלבל לגבי תפקידו”: עמית סגל נגד נאומו של תא”ל דן גולדפוס

הפרשן הפוליטי הבכיר מתח ביקורת על נאום התוכחה הפוליטי של מפקד אוגדה 98: "אם ההתבטאות של גולדפוס נועדה לחזק את האחדות היא נכשלה במבחן התוצאה" • "כדאי שהצבא יתמקד בלחימה, ואת הפוליטיקה, יחסי חרדים חילונים, קביעה מה קיצוני ומה לא ושאר ירקות ישאיר לאחרים"
אריה ריבקינד
ד' אדר ב' התשפ"ד / 14.03.2024 11:07

עמית סגל, הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12, התייחס הבוקר (חמישי) לנאום של מפקד אוגדה 98 תת-אלוף דן גולדפוס – שעורר סערה.

מה, לא תצטרפו כדי להגן על הבית שלכם? זו הדרך להתנדב עכשיו

“אם ההתבטאות של גולדפוס נועדה לחזק את האחדות היא נכשלה במבחן התוצאה”, כתב סגל, לצד תמונה עם גרפיטי שריסס לוחם עם הכיתוב: “גולדפוס היקר, אני קיצון? שואל בשביל חבר שנפל”.

סגל הוסיף: “כתמיד, כדאי שהצבא יתמקד בלחימה, ואת הפוליטיקה, יחסי חרדים חילונים, קביעה מה קיצוני ומה לא ושאר ירקות ישאיר לאחרים”.

היא הדגיש: “זה היה נכון ליאיר גולן, נכון לאביב כוכבי שבחוצפתו אמר לראש הממשלה בנט ש’אם אתה רוצה חיסול תצטרך לשכנע אותי שזה שווה את המלחמה’ ונכון לכל קצין שקצת התבלבל לגבי תפקידו”.

מי שדווקא חיזק את מפקד האוגדה היה השר בצלאל סמוטריץ’ – שהגיב עם פרוץ הסערה: “תא”ל דן גולדפוס הוא לוחם עז נפש, ומפקד מהזן שצה”ל צריך היום יותר מתמיד. כפי שהוא דהר קדימה בלחימה בחאן יונס, כך הוא דוהר קדימה ומבטא את התחושה האמיתית של הלוחמים בשטח שדורשים מאיתנו להיות ראויים לגבורה, להקרבה ולביחד של הלוחמים.

“זה לא הזמן להבהרות ובירורים. דבריו היוצאים מהלב חייבים להיכנס ללב של כולנו. את ההערות הפיקודיות וההבהרות תשמרו לאחראים לכשל”

גולדפוס עורר אמש סערה, לאחר שבמהלך נאום על הלחימה הוא נשא דברי תוכחה לחברי הממשלה:  “אני מקווה שהמנהיגים יוכלו למצוא זמן להקשיב לליבו של לוחם, שנלחם מ-7 באוקטובר ומאז לא מפסיק להילחם, לשלוח לוחמים וללכת איתם לעבר האש. אנחנו לא מתעייפים ונחושים להביא את החטופים, בין אם באופן ישיר או עקיף. אנחנו, אנשי הצבא, הלוחמים והמפקדים, לקחנו ולוקחים אחריות על כל מעשינו. לא נברח מהאחריות, כמו שאנחנו לא בורחים מהאש. אנו מרכינים ראש מול הכישלון ב-7 באוקטובר”.

הוא המשיך ואמר לנציגי הציבור: “אתם חייבים להיות ראויים לנו, ולאותם לוחמים שקיפחו את חייהם. לאותם אנשי מילואים, שלא עניין אותם מאיזה צד הם ונלחמים, זה לצד זה. תוודא שכולם לוקחים חלק, שלא נחזור ל-6 באוקטובר. שכל המאמץ והקורבן לא היה לשווא, תשימו את זה טוב טוב בראש. מדם ליבו של לוחם, אני מבקש מכם להיות ביחד, מאוחדים. לדחוק את הקיצון ולאמץ את המחבר והביחד. אנחנו בשדה הקרב מצאנו, ולא מתכוונים לוותר עליו. תעשו שזה יהיה שווה”.

הרמטכ”ל הרצי הלוי שוחח עם ראש הממשלה ושר הביטחון לפני פרסום דבריו של גולדפוס ויקיים איתו שיחת הבהרה בעקבות ביקורתו על הפוליטיקאים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות