“יציבות הממשלה בסכנה”: האזהרה של נתניהו לגלנט על גיוס החרדים

השר יואב גלנט: תבקשו עוד מספר ימים להגיע להבנות עם בני גנץ • נתניהו, גנץ והחרדים צפויים להיפגש היום
חרדים 10
ד' אדר ב' התשפ"ד / 14.03.2024 10:32

ראש הממשלה בנימין נתניהו הזהיר את שר הביטחון יואב גלנט, כי “אם לא תביא החלטת ממשלה ביום ראשון, אתה מסכן את יציבותה”.

מה, לא תצטרפו כדי להגן על הבית שלכם? זו הדרך להתנדב עכשיו

לפי דיווח הבוקר (חמישי) ברשת ב’, גלנט מצדו, השיב לנתניהו: “אני הזהרתי מראש, תבקשו עוד מספר ימים לנסות להגיע להבנות עם גנץ”.

היום צפויה להתקיים  פגישה בין ראש הממשלה, השר גנץ והחרדים.

לקראת הפגישה והחלטת הממשלה, קיימו הח”כים אורי מקלב  ויעקב אשר  – האימונים על הטיפול במתווה חוק הגיוס החדש – דיון עם מרן ראש הישיבה הגר”ד לנדו על פרטי המתווה, וקיבלו את הכרעתו לקראת המו”מ מול הממשלה.

שר הביטחון גלנט קיים לפני כשבועיים הצהרה בנושא הגיוס לצה”ל ובה קרא לשוויון בנטל השירות בצבא: “כעת, במלחמה, כשגובר הנטל על המשרתים, המלחמה הוכיחה – כולם חייבים להיכנס תחת האלונקה”.

הוא הודיע כי לא יגיש את חוק הגיוס ללא הסכמת כל הקואליציה: “כל חוק גיוס שיהיה מוסכם על כל מפלגות ממשלת החירום יהיה מקובל עליי, אבל ללא הסכמות כלל חלקי הקואליציה – מערכת הביטחון בראשותי לא תגיש את החוק”.

הראשון לציון הרב יצחק יוסף עורר במוצאי שבת סערה כשאמר בשיעורו השבועי: “כל החילונים האלה שלא מבינים, הם צריכים להבין שבלי התורה הכוללים והישיבות לא הייתה הצלחה לצבא”. הוא הוסיף: “שבט לוי פטור מהצבא, לא לוקחים אותם בשום פנים ואופן, יהיה מה שיהיה. אם יכריחו אותנו ללכת לצבא, ניסע כולנו לחוץ לארץ! נקנה כרטיסים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות