קטאר העבירה לישראל תשובת חמאס על עסקת חטופים חדשה • עדכונים

בוטל ז' אדר במירון • ארה"ב הטילה סנקציות על חוות ביו"ש • בלינקן: יש הצעה חזקה על השולחן • חוסל בכיר בחמאס ברפיח • ארה"ב הצניחה בפעם התשיעית ציוד לרצועה • נסראללה במסר לנתניהו: אפילו אם תלך לרפיח לא תצליח לנצח • עדכונים שוטפים
חרדים 10
ד' אדר ב' התשפ"ד / 14.03.2024 02:27
היום ה-160 למלחמה I עדכונים שוטפים:

23:20 – קטר הגישה לישראל תשובה מטעם חמאס 

חמאס הודיע הערב רשמית כי הציג למדינות המתווכות מתווה מקיף לעסקה עם ישראל שתכלול חילופי אסירים והפסקת אש ברצועה, חזרת התושבים לבתיהם ונסיגת כוחות צה”ל מהרצועה. המסמך הוגש לראש המוסד.

גורם המעורה בפרטים אמר: “תשובת חמאס כוללת התייחסות למתווה פריז. הארגון עדיין דורש לשחרר מספרים גדולים של אסירים – אבל לא המספרים ההזויים שהוא דרש לפני כן. יש גם דרישות בעניין החזרת התושבים לצפון הרצועה. ניתן לעבוד עם הדרישות האלה”.

חמאס מסר כי העביר למתווכות מתווה כולל שמתמקד בעקרונות “עצירת התוקפנות על עזה, מתן סיוע הומניטרי, שיבת העקורים אל בתיהם ונסיגת כוחות צה”ל מהרצועה”. לדברי הארגון, ההסכם מכיל גם מתווה בנוגע ל”עסקת חילופי שבויים”. עוד נמסר כי “הארגון מודיע כי יישאר לטובת זכויות העם הפלסטיני וצרכיו”.

17:50 – צה”ל תקף מבנים צבאיים של חיזבאללה במרחב א-נקורה ויארון

מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים של חיזבאללה במרחב א-נקורה. כמו כן, צה”ל תקף בארטילריה במרחב ואדי חמול להסרת איום. תשתית טרור נוספת של ארגון הטרור הותקפה במרחב הכפר יארון. בשעות האחרונות זוהו שלושה שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל במרחב מלכיה.

17:30 – בעזה מדווחים: ארבעה הרוגים בתקיפת רכב בשכונת שיח’ רדואן

כלי התקשורת ברצועת עזה דיווחו על תקיפה של רכב בשכונת שי’ח רדואן במרכז העיר עזה. לפי הדיווחים, בפיצוץ נהרגו ארבעה בני אדם. זהותם לא ידועה בשלב זה.

15:40 – צבא ארה”ב: הצנחנו 13,900 מנות מזון לצפון הרצועה

צבא ארצות הברית הודיע שהצניח סיוע הומניטרי לצפון רצועת עזה יחד עם צבא ירדן. בהודעה נמסר שהוטלו מן האוויר 13,900 מנות מזון.

16:45 – לקראת ז׳ באדר, בהנחיית משטרת ישראל ולאור האיום הרקטי: במוצאי השבת הקרובה  וביום ראשון, לא יפעל שירות תחבורה ציבורית באיזור היישוב מירון.

16:30 – ארצות הברית הטילה סנקציות על ״החווה של משה״ בבקעת הירדן ו״החווה של צבי״ בבנימין.

לטענת מחלקת המדינה, משמשות החוות ליציאה להתקפות נגד פלשתינים. משרד האוצר האמריקני הודיע גם על הטלת סנקציות נגד צבי בר יוסף, משה שרביט ונריה בן פזי.

15:45 – לאחר ההודעה על פגישתו של נתניהו עם 20 משפחות חטופים נבחרות, במטה המשפחות נשמעו טענות כי בלשכת רה”מ צמצמו בכוונה את הרשימה.  “צריך לפנות ללשכה לבדוק את מי הזמינו ולמה”.

15:15 –  דקות לאחר ירי הרקטות לעבר הגליל עליון: הנשיא הרצוג ביקר

נשיא המדינה ביקר היום את תושבי כפר בלום ואת תושבי קיבוץ גדות ותושבי מנרה המתארחים בקיבוץ. בסיום ביקורו אמר הנשיא: ״הגענו לגבול הצפון הבוקר, התעקשתי לבוא לכאן, היו פה רגעים לא פשוטים, אבל אני חושב שהדבר המתחייב הבסיסי זה להיות כאן עם התושבים. לשמוע את התושבים. יש פה תחושה עמוקה של התעלמות, של הזנחה, אנשים לא מקשיבים ולא שומעים שם למעלה את הכאבים העצומים שיש פה למטה”.

15:05 – נתניהו: “ניכנס לרפיח ונשלים את חיסול יתר גדודי החמאס”

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר במחנה עופר ונפגש עם מפקדי ולוחמי יחידת ניצן 636. במהלך ביקורו, אמר נתניהו ללוחמים ולתצפיתניות: “בשעה שאתם וצה”ל נערכים להמשך הלחימה, יש לחצים בין-לאומיים למנוע מאיתנו מלהיכנס לרפיח ולהשלים את המלאכה. אני הודף את הלחצים האלה, ואנחנו ניכנס לרפיח, נשלים את חיסול יתר גדודי החמאס”.

ראש הממשלה קיבל סקירה ממפקד היחידה על עשיית הגדוד הגדול בצה”ל, בפן לוחמי האיסוף הקרבי ובפן עבודת התצפיתניות. “אתם בעצם העיניים של הכוח הלוחם, וזה נותן יתרון עצום”, אמר נתניהו.

14:00 – לוחמי היחידה ללוחמה בטרור מחטיבת המרום נלחמו בעומק חאן יונס תחת צוות הקרב של חטיבה 7. במסגרת הסריקות במרחב איתרו הלוחמים מתחת למיטה בחדר שינה אמצעי לחימה רבים, ביניהם, טילים וחומר נפץ. בהמשך הסריקות במרחב לוחמי היחידה איתרו בסמוך לבית ספר משגר טילים ורקטות והביאו להשמדתו.

13:45 – לאחר כחודש: ראש הממשלה ורעייתו ייפגשו עם משפחות חטופים ב-16:00

מי שתיאמה את הפגישה עם 20 המשפחות היא מנהלת החטופים שבמשרד ראש הממשלה. מדובר בסבב שני של פגישות של ראש הממשלה עם המשפחות.

13:21 – לוחמי צה”ל, שב”כ ומג”ב עצרו הלילה 13 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון

בכפר דורא שבחטיבת יהודה נעצרו ארבעה מבוקשים ואותרו והוחרמו שני אקדחים. בקלקיליה שבחטיבת אפרים הוחרמו כספי טרור. בלובן א-שרקייה שבחטיבת בנימין נכנסו כוחות רבים לביצוע סריקות אמל״ח ומעצרים מזדמנים. המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו.

12:50 – מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב כונין.

בהמשך להתרעה במרחב כפר בלום, לוחמי ההגנה האווירית יירטו מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון לשטח ישראל.

12:05 – במהלך המלחמה: קצין המודיעין הבכיר בפיקוד דרום – יעזוב את תפקידו

סערה בצה”ל: קצין המודיעין של פיקוד דרום, אלוף משנה א’, הודיע אתמול  לאלוף פיקוד דרום ירון פינקלמן שברצונו לסיים את תפקידו לאחר שניהל מערכת יחסים בהסכמה עם קצינה תחת פיקודו, בניגוד לנורמות וערכי צה״ל.

10:50 – לאחר נאום התוכחה של מפקד האוגדה – שיחת בירור

תא”ל דן גולדפוס יגיע מחר לשיחת בירור עם הרמטכ״ל, הרצי הלוי.

10:39 – מטרה חשודה יורטה באצבע הגליל

10:15 – נפילה בכפר בלום

התראה הופעלה בכפר בלום שבאצבע הגליל. במועצה דיווחו על נפילה בשטח פתוח, ללא נפגעים.

10:05 – מחשש לאירוע ביטחוני: צה”ל הורה על ביטול ז’ אדר במירון

אחרי הודעת פיקוד העורף: בהתאם להערכת המצב בצה”ל, ובתיאום עם שאר הגופים הרלוונטים, הוחלט על ביטול הילולת יום פטירת משה רבינו בהר מירון. האירוע אמור היה להתקיים בימים ראשון ושני בהשתתפות עשרות אלפים.

08:45: בתוך פחות מ-5 דקות: צה”ל חיסל חוליית מחבלים שניסתה לשגר פצמ״ר לנחל עוז ללא הצלחה. הלחימה ברצועה נמשכת.

04:50 – פיקוד המרכז של צבא ארה”ב: הושמדו 4 כטב”מים וטיל נוסף שהיוו איום מיידי

סנטקום פרסם בהצהרה בטוויטר כי החות’ים ירו טיל בליסטי נגד ספינות לתוך מפרץ עדן מאזורים שבשליטתם בתימן. הטיל לא פגע באף כלי שיט ולא דווח על נזק או נפגעים. עוד נמסר כי צבא ארה”ב השמיד בהצלחה 4 כטב”מים וטיל קרקע-אוויר אחד באותם אזורים בתימן. לדברי סנטקום, הכטב”מים והטיל היוו איום מיידי על ספינות סחר וספינות חיל הים האמריקני באזור.

03:15 – דיווחים פלסטיניים: צה”ל עצר בכיר פת”ח באבו דיס

הפלסטינים מדווחים כי כוחות צה”ל עצרו שני גברים בעיירה שממזרח לירושלים, כשאחד מהם הוא מוחמד רביע, דובר תנועת הפת”ח בירושלים. במקביל, ישנם דיווחים כי צה”ל פועל בשעה זו ברחבי יהודה ושומרון – בין היתר באזורי קלקיליה, חברון, שכם ובית לחם.

00:55  – אתר ‘פוליטיקו’: ארה”ב תתמוך במבצע ברפיח בתנאי שלא יהיה בקנה מידה גדול

גורמים בכירים בארה”ב אמרו לעמיתיהם הישראלים שממשל ביידן יתמוך במבצע ישראלי ברפיח אחרי יעדי חמאס – כל עוד ישראל תימנע מפלישה “בקנה מידה גדול”.  הגורמים טענו, כי העובדה שישראל לא פועלת ברפיח היא סימן לכך שישראל לוקחת בחשבון את האזהרות של ארה”ב.

00:35  – ארה”ב הצניחה בפעם התשיעית ציוד לרצועה

צבא ארה”ב הודיע שהצניח סיוע בצפון רצועת עזה עם 35,712 מנות מזון ו-28,800 בקבוקי מים. זוהי הפעם התשיעית שארה”ב מצניחה סיוע לרצועה.

00:01  – חוסל מפקד במחלקת המבצעים של חמאס ברפיח

כלי טיס חיסל באופן ממוקד את מחמד אבו חסנה, מחבל חמאס במחלקת המבצעים של מרחב רפיח. התקיפה בוצעה בעקבות מידע מודיעיני מדויק של אמ”ן ושב”כ. חסנה תכלל פעילות נרחבת של יחידות חמאס השונות, היה בקשר עם פעילי השטח של חמאס והפעיל אותם.

חסנה היה אחראי על חמ״ל מודיעיני שתכליתו לתת דיווחים על כוחות צה”ל לקראת תקיפות נגדם. הוא מוכר כמחבל במערך הסיוע הקרבי של הזרוע הצבאית בחמאס, היה מעורב בהשתלטות על ציוד הסיוע ההומניטארי ובחלוקתו לפעילי חמאס.

בצה”ל ובשב”כ מסרו: “סיכולו הממוקד פוגע משמעותית בתפקוד של יחידות שונות של חמאס ברפיח”.

במהלך היום חוסל גם יו”ר ועדת החירום של חמאס בעיר.

00:01 – צה”ל תקף יעדי חיזבאללה בלבנון

מטוסי קרב תקפו הערב מבנים צבאיים ששימשו את חיזבאללה במרחבים מיס אל-ג׳בל ועיתא א-שעב שבדרום לבנון. בנוסף, צה”ך תקף במהלך היום בירי ארטילרי במרחב וואדי חמול שבדרום לבנון.

00:01 –  בלינקן על המגעים: “יש על השולחן הצעה חזקה”

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן התייחס למגעים עם חמאס, על רקע ההמתנה של כל הצדדים לתשובה של ארגון הטרור: “יש על השולחן הצעה חזקה, השאלה אם חמאס יסכים לה. אנחנו מסתכלים על ממשלת ישראל בכל הנוגע להגנה על אזרחים בעזה והבאת הסיוע הנדרש למי שזקוקים לו”.

00:01 – פיינשל טיימס: ארה”ב ביקשה מאיראן להפסיק את התקפות החות’ים

ארה”ב ניהלה שיחות חשאיות עם איראן כדי לשכנע אותה לסיים את ההתקפות של החות’ים על ספינות בים סוף. השיחה התקיימה בינואר האחרון בעומאן, בין יועץ הבית הלבן למזרח תיכון ברט מקגורק וסגן שר החוץ האיראני.

השיחות לא נוהלו באופן ישיר, לפי גורמים ששוחחו עם העיתון. בדיווח לא הוסיפו פרטים על תוכן השיחות, אך ציינו שהם עסקו גם בנושא הגרעין האיראני.

00:01 –  נסראללה במסר לנתניהו: אפילו אם תלך לרפיח לא תצליח לנצח

מזכ”ל חיזבאללה חסן נסראללה ביקש להעביר מסר לראש הממשלה נתניהו בנאום שנשא לציון הרמדאן.

“אפילו אם תלך לרפיח לא תצליח לנצח, שישה חודשים לא הצלחת. העובדה שחמאס מנהלת מו”מ ומציבה תנאים מראה שהיא לא חלשה”, טען נסראללה

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות