העיר שהולכת לסבב בחירות שלישי – בגלל ויכוח על 3 קולות בלבד

קולות של שלושה חיילים נפסלו על ידי יו"ר ועדת הקלפי במושבה מגדל שליד טבריה, מאחר שלא ציינו את שמו האמצעי של המועמד עבורו הצביעו • אלא שבית המשפט המחוזי בנוף הגליל-נצרת קבע: הקולות כשרים • התוצאה: שני המועמדים קיבלו 601, ולכן יתקיים סיבוב שלישי
חרדים 10
ד' אדר ב' התשפ"ד / 14.03.2024 01:15

דרמה במגדל:  בית המשפט המחוזי בנוף הגליל-נצרת קבע היום (רביעי) כי ההחלטה לפסול שלוש קולות עליהם נכתב בכתב יד “רוברט אמרוסי” הייתה שגויה, ויש לספור אותם כקולות כשרים. בעקבות כך נוצר תיקו בין שני המתמודדים – נתנאל אלפסי ורוברט קנדי אמרוסי –  על כן, יתקיים במושבה הממוקמת סמוך לטבריה סיבוב שלישי.

לפי דיווח בערוץ 14, במהלך הדיון בבית המשפט, נחשפה תפנית דרמטית: השופט הודה כי התגלתה מעטפה נוספת של חייל תושב מגדל, שהגיעה בטעות ליישוב מג’דל שמס. פתיחת המעטפה עשויה להכריע את גורל הבחירות, שכן היא מכילה פתק הצבעה שעשוי להכריע מי יהפוך לראש המועצה הבא.

אלא שבית המשפט נמנע מלפתוח את המעטפה, מחשש לחשוף את זהותו של החייל, מה שיפגע “פגיעה קשה בעיקרון חשאיות הבחירות שהינו עקרון יסודי בשיטת הבחירות”.

במהלך ספירת הקולות בסיבוב השני נכתב על פתקי ההצבעה בשלוש מעטפות כפולות של חיילים “רוברט אמרוסי”, ללא ציון שמו הפרטי המלא: “רוברט קנדי אמרוסי”.

בשל כך, ועדת הקלפי המקומית פסלה את שלושת הקולות הללו, וקבעה כי ראש המועצה המכהן נתנאל אלפסי ניצח את יריבו רוברט קנדי אמרוסי: 601 לעומת 598.

בעקבות פסילת הקולות, הגיש צוותו של רוברט קנדי אמרוסי ערעור לבית המשפט המחוזי.

לטענתם, כוונת הבוחרים הייתה ברורה, ופסילת הקולות פגעה באופן בלתי מידתי בזכותם לבחור ולהיבחר. מנגד, צוותו של נתנאל אלפסי טען כי החוק מחייב כתיבה מלאה של שם המועמד, וכי פסילת הקולות נעשתה כדין.

לאחר דיון, קבע בית המשפט כי פסילת 3 הקולות לא הייתה מוצדקת. בפסק דין קבעו השופטים כי כוונת הבוחרים הייתה ברורה וחד משמעית, וכי יש לפרש את הוראות החוק באופן מרחיב, תוך התחשבות בנסיבות המקרה.

כתוצאה מכך, נקבע תיקו בין שני המועמדים, עם 601 קולות לכל אחד – שיולך את תושבי המושבה פעם נוספת אל הקלפיות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות