‘דיירקט פולס’: אם סער יחבור לקואליציית הימין – יש 62 מנדטים

אחרי הפירוק: גנץ יורד ל-22 מנדטים, 'הימין הממלכתי' של סער מקבלת 6 מנדטים • בעקבות המהלך: הליכוד הופכת למפלגה הגדולה • הציונות הדתית של סמוטריץ' צוללת • כמה רוצים לכבוש את רפיח למרות התנגדות ארה"ב? וכמה דורשים מלחמה יזומה נגד חיזבאללה? • כל הנתונים
חרדים 10
ד' אדר ב' התשפ"ד / 14.03.2024 00:55

סקר ראשון של מכון ‘דיירקט פולס’ אחרי פירוק המחנה הממלכתי: הפיצול עליו הכריז גדעון סער מביא את מפלגת כחול לבן של בני גנץ וגדי איזנקוט ל-22 מנדטים ואילו את מפלגת הימין הממלכתי ל-6 מנדטים בלבד. כך עולה מסקר מיוחד שביצע מכון ‘דיירקט פולס’ ופורסם הערב (רביעי) במהדורה המרכזית של חדשות 14.

בסקר האחרון של מכון ‘דיירקט פולס’, שפורסם בחדשות 14 לפני שבועיים, קיבלה סיעת המחנה הממלכתי 27 מנדטים. כלומר, המהלך של סער שווה לו ולגנץ מנדט נוסף, אך מגדיל את כוחה של ‘הימין הממלכתי’ שמקבלת שני מנדטים יותר מאשר שוויה הנוכחי בכנסת, שעומד על ארבעה ח”כים בלבד.

הליכוד הופכת בעקבות המהלך למפלגה הגדולה בישראל ומקבלת 25 מנדטים. יש עתיד של יאיר לפיד מתחזקת בשני מנדטים ועולה ל-12. ש”ס של אריה דרעי מקבלת 10 מנדטים. ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן, לעומת זאת, נפגעת מהמהלך ומקבלת 9 בלבד, לאחר שקיבלה בסקר הקודם לא פחות מ-11 מנדטים.

עוצמה יהודית של איתמר בן גביר מקבלת 9 מנדטים, ירידה של מנדט מהסקר הקודם. יהדות התורה שומרת על כוחה עם 8 מנדטים. רע”מ מתחזקת ועולה ל-6 מנדטים, מרצ יורדת ל-5 ואילו חד”ש-תעל מקבלת ארבעה בלבד.

הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ’ ממשיכה לצלול ומקבלת גם היא 4 מנדטים בלבד.

בל”ד (2.8%) והעבודה (1.9%) לא עוברות את אחוז החסימה.

העם דורש – הכרעה

המלחמה ברצועת עזה ניטשת כבר מעל חמישה חודשים. רוב גדודי החמאס פורקו או הושמדו, בכירים ומפקדי חטיבות בארגון הטרור חוסלו, הירי מהרצועה לישראל כמעט ופסק – אך הניצחון על החמאס עדיין אינו בידי ישראל. ערי המנהרות שבנו המחבלים צמאי הדם מתחת לאדמת עזה, בהן גם מוחזקים החטופים בשבי ומסתתרים רבי המרצחים סינוואר ושות’, מקשים על הניצחון המוחלט.

סאגה מרכזית גדולה שנותרה היא העיר רפיח בדרום רצועת עזה,  רפיח משמשת כמוקד מרכזי של חמאס, תחתיה קיימים מנהרות רבות של החמאס שחוצות לגבול מצרים, ולפי ההשערות במערכת הביטחון – ברפיח מסתתרים בכירי החמאס, יחד עם החטופים הרבים המוחזקים בשבי האכזרי כבר למעלה מ-5 חודשים.

בסקר נרחב של ‘דיירקט פולס’, נשאלו המשיבים: האם ישראל צריכה לכבוש את רפיח – בניגוד לעמדתה של ארצות הברית והנשיא ביידן. רוב גדול של 58% מהמשיבים תמכו בכיבוש רפיח, בעוד 39% בלבד התנגדו לפעולה צבאית בעיר הטרור הדרומית ברצועה. כ-3% השיבו כי אין להם עמדה בנושא.

בחמשת החודשים האחרונים, מאז מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס ב-7 באוקטובר, הצטרף גם ארגון הטרור הלבנוני חיזבאללה למלחמה נגד ישראל. במערכת הביטחון מכנים אותה “מלחמה בעצימות נמוכה”, אך במסגרת הלחימה הזו משוגרים לישראל מידי יום עשרות טילים ורקטות לאורך גבול הצפון, לבסיסי צה”ל ולעיתים אף לעומק השטח כמו לעיר צפת, למירון והסביבה.

המשיבים בסקר נשאלו: מה ישראל צריכה לעשות בעניין האיום של חיזבאללה בצפו?ןא רוב גדול בעד צעד ישראלי של מלחמה יזומה נגד חסן נסראללה וארגון הטרור השיעי-איראני שלו, אך הרוב הזה נחלק בשאלת עיתוי המלחמה.

47% השיבו כי על ישראל ליזום מלחמה באופן מיידי נגד חיזבאללה, במקביל למערכה שצה”ל מנהל ברצועת עזה לפירוק החמאס. 25% השיבו כי על ישראל אמנם מוטל ליזום מלחמה נגד חיזבאללה – אך רק אחרי מיטוט החמאס בעזה. 24% בלבד טענו כי על ישראל “להגיע להסדר מדיני” מול נסראללה, וכ-4% השיבו כי אין להן עמדה בנושא.

בכל אופן – רוב מוחץ של 72% מהציבור מעוניין כי שישראל תיזום מלחמה בלבנון נגד ארגון הטרור חיזבאללה ו”כוח רדואן” שמאיים על יישובי הגליל והגולן.

המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות דיירקט פולס בע”מ עבור ערוץ עכשיו 14 בתאריך ה-13 במרץ 2024, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 690 נדגמים בוגרים (18+) המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הכללית בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 4.2% ± בהסתברות של 95%.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות