אחרי פירוק ‘המחנה הממלכתי’: כמה מקבל גדעון סער בסקרים?

לפי סקרים עדכניים כניסתה של מפלגה חדשה בראשות גדעון סער משנה את מפת המנדטים • הסקרים שפורסמו על ידי שלשת ערוצי החדשות מעניקים למפלגה לפחות חמישה מנדטים אך עדיין מותירים רוב ברור לאופוזיציה • ומה קורה כאשר נפתלי בנט נכנס לתמונה?
אליעזר היון
ג' אדר ב' התשפ"ד / 13.03.2024 21:44

התפרקות ‘המחנה הממלכתי’ ומיצובה של מפלגת ‘הימין הממלכתי’ כמפלגה עצמאית הניעה את ערוצי החדשות הגדולים לפרסם הערב [רביעי] סקרים חדשים סביב סיכויי המפלגה, והשפעתה על המפה הפוליטית בישראל.

חדשות 12

על פי סקר חדשות 12 בני גנץ וכחול לבן זוכים ל-33 מנדטים לעומת 35 להם זכו בסקר אתמול כשהיו תחת המחנה הממלכתי עם סער. הליכוד נחלש גם כן, מ-18 מנדטים ל-17 בסקר אתמול. יש עתיד בראשות ראש האופוזיציה יאיר לפיד זוכה ל-13 מנדטים לעומת 12 בסקר האחרון, וש”ס בראשות אריה דרעי שומרת על כוחה עם 11 מנדטים.

ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן ממשיכה במגמת ההתחזקות ביחס לסקרים הקודמים וליברמן שעלה אתמול לראשונה למספר דו-ספרתי, עולה ל-11 מנדטים. עוצמה יהודית של איתמר בן גביר נחלשת ביחס לסקר האחרון ויורדת במנדט ל-8 מנדטים, ויהדות התורה של יצחק גולדקנופף זוכה ל-7 מנדטים, בדומה לסקר האחרון.

גדעון סער שכאמור התפצל מסיעתו של גנץ וכעת עומד בראש תקווה חדשה – הימין הממלכתי, זוכה ל-5 מנדטים. גם חד”ש-תע”ל ורע”ם עם 5 מנדטים כל אחת, ומרצ מעל אחוז החסימה אך יורדת בחזרה ל-4 מנדטים לעומת 5 בסקר הקודם. בנוסף, בדומה לסקר שפרסמנו אמש, הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ’, העבודה ובל”ד בראשות סמי אבו שחאדה לא עוברות את אחוז החסימה ונשארות מחוץ לכנסת.

במצב שבו אלו המפלגות שרצות, מפת הגושים היא 71 מנדטים לאופוזיציה (עם כחול לבן של בני גנץ), 44 לקואליציה, ו-5 מנדטים לתקווה חדשה.

חדשות 13

לפי סקר חדשות 13 שפורסם הערב, מפלגתו של השר בני גנץ נותרת המפלגה הגדולה בישראל עם 34 מנדטים – בהשוואה ל-39 בסקר הקודם. מנגד, מפלגת ימין ממלכתי בראשות סער הייתה מקבלת 6 מנדטים בלבד במידה והבחירות היו נערכות היום.

הליכוד בראשות בנימין נתניהו מקבלת 17 מנדטים בלבד, ללא שינוי מהסקר הקודם. יש עתיד בראשות יאיר לפיד מתחזקת מעט ל-14 מנדטים, לעומת 12 בסקר הקודם. מפלגות עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר וש”ס בראשות אריה דרעי יציבות על 9 מנדטים.

עוד לפי הסקר, ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן הייתה מקבלת 8 מנדטים לו היו נערכות בחירות היום – וזאת בניגוד ל-9 מנדטים בסקר הקודם. יהדות התורה יציבה על 7 מנדטים. חד”ש-תע”ל, רע”מ, מרצ והציונות הדתית מקבלות 4 מנדטים כל אחת. בנוסף, כמו בכל הסקרים האחרונים, מפלגות העבודה ובלד לא עוברות את אחוז החסימה.

בנוגע לתמונת הגושים, מפלגות האופוזיציה מקבלות 64 מנדטים – ללא מפלגתו של סער. ממול, מפלגות הקואליציה מקבלות 46 מנדטים בלבד, ירידה של מנדט אחד בהשוואה לסקר הקודם. באמצע ניצבת מפלגת חד”ש-תע”ל.

חדשות ‘כאן’

לפי סקר כאן חדשות, מפלגתו של סער מקבלת חמישה מנדטים. הליכוד מקבל 21 מנדטים.ש”ס עם 10 מנדטים, עוצמה יהודית עם 8 ויהדות התורה עם 7.

מנגד, המחנה הממלכתי של בני גנץ זוכה בסקר ל-30 מנדטים, 3 פחות מהסקר הקודם. יש עתיד עם 14 מנדטים ונשארת יציבה ביחס לינואר. ישראל ביתנו עם 11 מנדטים.

המפלגות הערביות – רע”ם וחד”ש תע”ל עומדות על 5 מנדטים כל אחת ומרצ עם 4. העבודה (1.8%) ובל”ד (1.9%) לא עוברות את אחוז החסימה.

בחלוקה לגושים: גוש האופוזיציה עם 64 מנדטים, גוש הקואליציה עם 46 מנדטים בלבד. הימין הממלכתי באמצע עם 5 מנדטים וחד”ש תע”ל גם היא עם 5.

בנט חוזר לפוליטיקה?

בחדשות 12 הוצג תרחיש שבו רה”מ לשעבר נפתלי בנט חוזר לפוליטיקה: “אם הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום ומפלגה חדשה בראשות נפתלי בנט הייתה מתמודדת  ויתר המפלגות ללא שינוי, לאיזו מפלגה היית מצביע?”

בתשובה על האפשרות שבנט חוזר למערכת הפוליטית, כחול לבן בראשות בני גנץ נחלשת אך נשארת המפלגה הגדולה בכנסת וזוכה ל-28 מנדטים. המפלגה השנייה בגודלה היא הליכוד, שהצטרפות בנט לפוליטיקה לא משפיעה עליה. יש עתיד בראשות לפיד זוכה ל-12 מנדטים וכך גם מפלגה חדשה בראשות נפתלי בנט.

בנוסף, ש”ס בראשות אריה דרעי זוכה ל-11 מנדטים,ישראל ביתנו בראשות ליברמן זוכה ל-10 מנדטים, עוצמה יהודית של איתמר בן גביר זוכה ל-8 מנדטים, יהדות התורה של יצחק גולדקנופף זוכה ל-7 מנדטים, חד”ש-תע”ל ורע”ם זוכות ל-5 מנדטים כל אחת ומרצ זוכה ל-4 מנדטים.

במקרה שבו בנט רץ, הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ’ לא עוברת את אחוז החסימה, וכך גם מפלגתו של גדעון סער תקווה חדשה – הימין הממלכתי, בל”ד בראשות סמי אבו שחאדה, ומפלגת העבודה.

במצב שבו בנט מצטרף, מפת הגושים היא 64 מנדטים לאופוזיציה (עם כחול לבן של בני גנץ), 44 לקואליציה, ו-12 מנדטים לנפתלי בנט.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות