הפיצול אושר בכנסת: סיעתו של גדעון סער תקרא ‘הימין הממלכתי’

ועדת הכנסת אישרה את הקמת סיעת 'הימין הממלכתי' סער אחרי שגנץ הכריז על התנגדותו שייכנס לקבינט המלחמה: "הבחירה שלי זה לעשות את זה בכבוד - לצערי זה לא הצליח"
אריה ריבקינד
ג' אדר ב' התשפ"ד / 13.03.2024 18:37

ועדת הכנסת אישרה היום (רביעי) את הקמת סיעת ‘הימין הממלכתי’ בראשות גדעון סער.

בהתאם לסעיף 59(2) לחוק הכנסת, ובהתאם להסכם מיום 13 בספטמבר 2022 בין מפלגת ‘תקווה חדשה – הימין הממלכתי’ לבין מפלגת ‘חסן ישראל’, אושרה בוועדת הכנסת הקמת סיעת ‘הימין הממלכתי’ בראשון גדעון סער.

ח״כ זאב אלקין אמר: “ציבור גדול מאוד מאמין בדרך של ימין ממלכתי, לאומי – ליברלי, ברוח תפיסות העולם של מנחם בגין ויצחק שמיר. מעתה לציבור הזה יש כתובת בכנסת הזו, סיעת ׳הימין הממלכתי׳. ציבור גדול מאוד מרגיש שאנחנו מתחילים לדשדש, עלינו להשקיע בחשיבה יצירתית על מנת לשנות את דרכי ניהול המלחמה. אנו נאבק על כך ששינוי זה יקרה”.

מוקדם יותר אמר סער בג”צ על הפרידה מגנץ, לאחר שיו”ר המחנה הממלכתי התנגד לדרישתו להיכנס לקבינט המלחמה: “הבחירה שלי זה לעשות את זה בכבוד – לצערי זה לא הצליח. יכול להיות שעשיתי את זה באיחור מסויים, אבל הייתי חייב לעשות את זה”.

לדבריו, “אני הייתי אמור להיות בקבינט המלחמה מלכתחילה, לצערי זה לא הסתייע. אני השר עם הניסיון הקבינטי הכי רחב אחרי נתניהו, לכן אני יכול לסייע מהניסיון שלי, זה חשוב עבורי – זה הדבר הטבעי שאבקש את עמדת ההשפעה במקום הכי חשוב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות