נעצר בשל זריקת אבנים, ישב מעצר בית כשנה – והאישום לפתע נמחק

לפני כשנה נעצר צעיר בחשד שידה אבן לעבר ערבים בסמוך לכוכב השחר • הוא נשלח למעצר בית והוטלו עליו הגבלות רבות • בתחילת השבוע היה אמור להיפתח שלב ההוכחות במשפטו, אך הפרקליטות חזרה בה לפתע מהאישומים 
חיים טוויל
ג' אדר ב' התשפ"ד / 13.03.2024 15:27

הפרקליטות הודיעה לעורכי דינו של צעיר אשר נעצר לפני כשנה בחשד שידה אבנים לעבר ערבים בסמוך לכוכב השחר, כי היא חוזרת בה מהאישום נגדו.

הצעיר הגיע לזירה להפגנה שנערכה לאחר הרצח של האחים הלל ויגל יניב הי”ד בחווארה, ובשל מספר רב של אירועי טרור על הציר.

כשעה לאחר הגעתו למקום הוא נעצר בידי קצין צה”ל אשר טען כי השליך אבנים לעבר רכבים של ערבים שחלפו במקום מוקדם יותר. הצעיר הכחיש את המיוחס לו, אך חרף זאת הוגש נגדו כתב אישום שהתבסס על עדות של קצין צה״ל.

בית המשפט המחוזי שלח את הצעיר למעצר בית עד לתום ההליכים. ערר שהגיש עורך דינו מ׳חוננו׳ לבימ״ש העליון נדחה אף הוא.

סנגוריו של הצעיר טענו כי מחומר הראיות עולה כי בעת זריקת האבן הוא כלל לא נכח במקום, ומוכח מתמונת הראיות כי מדובר בעדות שגויה של הקצין.

עו”ד יצחק בם שייצג את הצעיר בהליך העיקרי, דרש וקיבל את יומן המבצעים החטיבתי והקלטת רשת קשר צה”לית שתמכו בטענת הנאשם לגבי פער הזמנים בין האירוע להגעתו לזירה.

בתחילת השבוע הבא אמור היה להיפתח שלב ההוכחות במשפטו של הצעיר, אולם לפתע הודיעה הפרקליטות כי היא חוזרת בה מהאישומים כנגדו ומבטלת את ההגבלות שהוטלו עליו.

את הצעיר מייצגים עורכי הדין משה פולסקי מטעם חוננו ויצחק בם.

עו”ד משה פולסקי: “למן הרגע הראשון טענו בתוקף שמהחומרים בתיק עולה כי הנאשם כלל לא נכח במקום במועד האירוע אלא הגיע למקום לאחר מכן ושמדובר בזיהוי פסול שבוצע בדיעבד. באיחור של שנה גם הפרקליטות מודה בזה.

“לצערי הרב כשעמדתי מול השופטים בהליך המעצר במחוזי ובעליון נתקלתי בחומה בצורה של אטימות. שופטי בית המשפט העליון סירבו לבחון את הראיות בתיק וזאת בניגוד לדין. חירותו של אזרח בשנותיו היפות לא עמדה לנגד עיניהם כפי שמצופה. שמירה על זכויות חשודים כנראה לא כל-כך רלוונטית כשמדובר בצעירים מיו״ש”.

עו”ד יצחק בם: “זהו תיק קלאסי של טעות בזיהוי, שהובילה לאישום שווא. טוב עשתה הפרקליטות שחזרה בה מטענותיה, רק חבל שבזבזו לנאשם שנה מן החיים במעצר בית על לא עוול בכפו. חשוב שיופקו לקחים מן התיק הזה – הפרקליטות חייבת לבדוק את הראיות בשבע עיניים לפני שהיא מגישה כתבי אישום ודורשת מעצר בית, ולא שנה אחרי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות