היועמ”שית לבן גביר: אתה עברת על החוק • השר: “אל תאיימי עליי”

היועצת המשפטית לממשלה מתחה ביקורת על החלטת השר בן גביר להגיע למח"ש, כדי לתמוך בשוטר שירה למוות במחבל בן 12 • בן גביר הגיב לה בחריפות: "אין מקום ל'מכתבי איומים' ממך ולניסיון שלך להטיל מורא על נבחרי הציבור"
אריה ריבקינד
ג' אדר ב' התשפ"ד / 13.03.2024 14:30

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה מתחה היום (רביעי) ביקורת חריפה על החלטת השר בן גביר להגיע למח”ש ולתמוך בשוטר מג”ב שירה למוות במחבל בן 12 – שירה זיקוק לעבר שוטרים במחנה הפליטים שועפט.

לדבריה, “חקירות פליליות, גם של שוטרים, מתנהלות בעצמאות מוחלטת של גורמי החקירה, לרבות גורמי מח”ש”.

היא הוסיפה וכתבה לבן גביר: “כל התערבות מטעמך בחקירות, בדרך ישירה או עקיפה, מפרה את החוק, פוגעת פגיעה קשה בשלטון החוק ומהווה פוליטיזציה של מערכות אכיפת החוק”.

בן גביר שיגר בתגובה מכתב לבהרב מיארה וציין, כי ‘מכתבי איומים’ אינם מרתיעים אותו וכי הוא ימשיך לגבות את השוטרים והלוחמים.

בן גביר כתב במכתבו: “כפי שאת יודעת מצוין, יש הבדל שמים וארץ בין התערבות בחקירה, אשר במקרה הזה מסורה בידי המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים – לבין מתן גיבוי לשוטרים וללוחמים שאנחנו שולחים לשטח לשמור על מדינת ישראל ועל אזרחי ישראל”.

הוא הוסיף: “בהיותי הממונה על המשטרה – ובתוך כך על מג”ב, תפקידי הוא לתת לאותם לוחמים ‘גב’, קל וחומר מקום בו שוטרי ולוחמי משטרת ישראל מצויים בסכנת חיים ברורה ומידית, ומנטרלים מחבל. בהקשר הזה אזכיר לך אין ספור ישיבות שנעשו במשרדי עם גורמים ממשרדך, שבהן הסכמנו כולנו כי זיקוקין מסכנים חיים והוחלט לצאת למגוון רחב של פעולות”.

לדבריו, “ברור לכל כי מתן הגיבוי שלי ללוחמים, אינו מהוה התערבות בחקירה בשום צורה ואופן, וכל מטרתו להעביר מסר חד משמעי לכל שוטרינו ולוחמינו – כי לא נפקיר אותם בזירת הקרב. זאת ועוד, בהיותי לא רק השר לביטחון לאומי אלא גם אזרח במדינת ישראל, יש לי את הזכות המלאה למתוח ביקורת חריפה על עצם ההחלטה המקוממת לזמן לחקירה לוחם אחרי לילה של פעילות על כך שהגן על אזרחי ישראל!”.

הוא הזכיר לה: “חופש הביטוי מסור גם לשרי הממשלה והגיעה השעה שאתם במשרד המשפטים תלמדו גם לקבל ביקורת. את, עובדי משרד המשפטים, אני ועוד מיליוני מהאזרחים שלנו יכולים לישון בשקט בזכות אותו לוחם והזמנתו לחקירה על ידי הפרקליטות- מח”ש היא צעד מביש ומעציב שמוכיח שיש גורמים שלא למדו כלום מה 7.10”.

בן גביר הדגיש: “אין מקום ל-‘מכתבי איומים’ ממך ולניסיון שלך להטיל מורא על נבחרי הציבור למלא את תפקידם ושום ‘מכתב איום’ לא ירפה ידי מלעשות כך ולתת ‘גב’ ללוחמים שלנו”.

מוקדם יותר השר בן גביר הגיע יחד עם עו”ד משה אלון ועו”ד דיאנה שומסקי למשרדי מח”ש לחזק את השוטר. “בעיני זה מזעזע שהמחלקה לחקירת שוטרים בכלל העזה להזמין את הלוחם כאן לחקירה, זו בושה וחרפה”, אמר בן גביר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות