פגיעה בלוחמים שלנו, חרפה: בן גביר במתקפה על מח”ש

השר לביטחון לאומי הגיע עם עורכי דין למשרדי מח"ש, כדי לחזק לוחם מג"ב שחיסל מחבל בשועפט: "הלוחם הזה והחברים שלו עשו עבודה למופת" • "מזעזע שבכלל העזו להזמין את הלוחם לחקירה, זו בושה וחרפה" • "מח"ש הורסת ההרתעה. הייתי בטוח שאחרי הטבח ילמדו ויבינו, אבל לא"
חיים טוויל
ג' אדר ב' התשפ"ד / 13.03.2024 11:51

לוחם משמר הגבול נחקר הבוקר (רביעי) במשרדי מח”ש בירושלים, לאחר שחיסל אמש מחבל בן 12 שירה זיקוקים בכינון ישיר לעבר שוטרים במחנה הפליטים שועפט.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע, יחד עם עו”ד משה אלון ועו”ד דיאנה שומסקי, למשרדי מח”ש – כדי לחזק את הלוחם.

בן גביר אמר: “בעיני זה מזעזע שהמחלקה לחקירת שוטרים בכלל העזה להזמין את הלוחם כאן לחקירה, זה בושה וחרפה. הלוחם הגיבור הזה עשה את מה שאנחנו מצפים ממנו. בא מחבל מרים זיקוקים ורוצה לפגוע בחיילים שלנו, בלוחמים שלנו, ויורה את הזיקוק”.

הוא הוסיף:  “אנחנו במשך כל השנה האחרונה במשרד לביטחון לאומי עושים עבודה נגד הזיקוקים האלה, כל גורמי המקצוע מספרים לי כמה הזיקוקים האלה מסוכנים, הם יכולים לעוור, הם יכולים לפגוע, הם יכולים אפילו לרצוח את הלוחמים שלנו. בא לוחם ועושה בדיוק מה שאנחנו מצפים ממנו, זה פשוט שערורייה הכי גדולה שמזמינים אותו לכאן ומביאים אותו לחקירה”.

הוא פנה למח”ש: “אני רוצה להגיד שמח”ש הורסת את ההרתעה של מדינת ישראל, שמח”ש פוגעת בלוחמים שלנו, אני הייתי בטוח שאחרי ה-7 לעשירי ילמדו ויבינו, אבל במח”ש לא מבינים. אני רוצה להגיד בתור השר לביטחון לאומי, בתור מי שממונה על הלוחמים האלה, ואני אומר את הדברים ויודע שכל משטרת ישראל מסכימה איתי: אנחנו לא נפקיר את הלוחמים האלה, אנחנו ניתן להם גב, אני לא אתן שיפגעו”.

בן גביר הדגיש:  “אני כאן מעביר מסר אני לא אתן שיפגעו בלוחם הזה. כמובן אני לא מתכוון להתערב בחקירה של מח”ש, לא יכול להתערב וגם אין לי רצון להתערב, אבל אני במשרד לביטחון לאומי, במסגרת הסמכויות שלי –  אתן גב ללוחם הזה. הלוחם הזה יחד עם כל החברים שלו עשו עבודה למופת”.

בתיעוד משועפט נראה ילד כבן 12 יורה זיקוק לעבר שוטרים שהוצבו באזור. לוחם מג”ב ביצע לעברו ירי. הוא נפצע באורח אנוש ומת מאוחר יותר מפצעיו.

הפרות הסדר במחנה הפליטים נמשכו שעות ארוכות וכללו גם ידויי בקבוקי תבערה רבים וזריקת מטען לעבר הכוחות. לאחר עימותים אלימים, פוזרו הפורעים.

השר איתמר בן גביר גיבה כבר אמש את הלוחם שירה: “אני מצדיע ללוחם שהרג את המחבל שניסה לירות לעברו ולעבר הכוחות זיקוקים – כך בדיוק צריך לפעול נגד מחבלים – בנחישות ובדייקנות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות