הרב שהתבקש להסיר את הכיפה בסעודיה: ‘זה קשור לרוחות השינוי’

הרב אברהם קופר סיפר על התקרית, בה קיבל שיחה מפקיד בסעודיה: "התקשר אליי מישהו מהשלטונות וביקש להוריד את הכיפה. אמרתי לו: 'זה כמו לבקש ממישהי בסעודיה להוריד את החיג'אב'. זה חלק ממי שאני" • "המטרה שלי היא שנלך בריאד חמש שנים קדימה עם כיפות, ואף אחד יסתכל עליך"
חרדים 10
ג' אדר ב' התשפ"ד / 13.03.2024 11:29

הרב האמריקני אברהם קופר סיפר היום (רביעי), בריאיון לרשת ב’, על התקרית החריגה בסעודיה, בה נדרש להסיר את הכיפה שלו – במהלך ביקורו עם משלחת בהזמנת השלטונות בא-דרעייה, אתר מורשת עולמי של אונסק”ו בפאתי הבירה ריאד.

“זה לא היה בגלל ענייני ביטחון, וזה לא קשור למלחמה בעזה. אלא דווקא לרוחות השינוי בסעודיה”, הסביר.

ברקע רוחות השינוי והפתיחות, כולל כלפי דתות אחרות, הרב האמריקני התבקש מאחד הפקידים הסעודים להוריד את הכיפה, מה שגרם לו ולאנשי המשלחת לקטוע את הביקור במחאה על הבקשה.

“התקשר אליי מישהו מהשלטונות וביקש להוריד את הכיפה”, סיפר. “אמרתי לו: ‘זה כמו לבקש ממישהי בסעודיה להוריד את החיג’אב’. זה חלק ממי שאני. כשהייתי בריאד ובג’דה אף אחד לא הסתכל על הכיפה שלי. הוא אמר שיש חוקים בסעודיה ואנשים לא יכולים להופיע בגלוי עם סממנים של דתות אחרות. באופן פרטי, אין בעיה. בפומבי זה משהו אחר”.

לדבריו, “יש אנשים בסעודיה שלא בהכרח שמחים על השינויים האדירים שמתחוללים שם. אני מאמין שהשיחה וההתעקשות על כך לא עולה בקנה אחד עם מה שיורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן רוצה לעשות בסעודיה”.

הוא הסביר כי חבריו למשלחת בחרו להפסיק את הביקור לאות סולידריות איתו, על אף שהציע להם להישאר. “אם יש מישהו שמוכן להסתכל לעתיד כמו בן סלמאן ולעשות שינוי, זה המקום שאני רוצה להיות בו”, אמר. “המטרה שלי היא שנלך בריאד חמש שנים קדימה עם כיפות, ואף אחד יסתכל עליך. זה יהיה כמו דובאי של היום”.

בעקבות פרסום המקרה, שגרירות סעודיה בארצות הברית פרסמה הודעה חריגה, בה נאמר כי מה שאירע הוא אי הבנה מצערת, והתקרית הועלתה בזמן אמת לדרגים הגבוהים ביותר.

סעודיה מכבדת את החלטת הרב לא להמשיך את הביקור, והיא מזמינה אותו לשוב אליה. “אני מקבל את ההזמנה לחזור. אני חושב שזה דבר חיובי”, אמר קופר.

הרב קופר עומד בראש הוועדה האמריקנית לחופש דת עולם, שמסונף לבית הלבן. למרבה האירוניה, מטרת הביקור הייתה התרשמות של המשלחת מהשינויים הדרמטיים שמתחוללים בממלכה השמרנית בשנים האחרונות, בהנהגתו של יורש העצר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות