חיילת ומאבטח נפצעו קל בפיגוע במחסום המנהרות

חיילת ומאבטח, בני 20 ו-25, נפצעו באורח קל בפיגוע דקירה במחסום המנהרות • המחבל, בן 15, הגיע על אופניים חשמליים, תקף - ונורה ונוטרל
חיים טוויל
ג' אדר ב' התשפ"ד / 13.03.2024 09:43

שני אנשי ביטחון – חיילת ומאבטח – נפצעו הבוקר (רביעי)  באורח קל בפיגוע דקירה במחסום המנהרות.

בסביבות השעה 08:15, הגיע המחבל מוחמד מוראד אסחק אבו חמאד, בן 15 מהכפר אלחדר הסמוך למחסום, כשהוא רכוב על אופניים חשמליים, אל מחסום המנהרות מכיוון יו״ש.

בעת שכוחות הביטחון במעבר ניסו לבדוק אותו, שלף המחבל סכין והחל לדקור את הכוחות שפעלו במקום. מאבטח אזרחי התעמת עם המחבל ובמקביל, לוחמי צה״ל שהיו במקום הגיבו בירי מדויק ונטרלו את המחבל.

אמא של עדת ראייה לפיגוע סיפרה לחדשות 12: “הבת שלי הייתה הבוקר על אוטובוס בדרך לירושלים והגיעה למחסום המנהרות בדיוק כשהיה הפיגוע. היא התקשרה אליי ושמעתי את כל היריות וכל הצעקות. הלוחמים ביקשו מכל הנוסעים לשכב על הרצפה.

“המחסומים האלה הם פשוט מלכודת מוות”, הוסיפה האם. “אני גרה בצור הדסה ופעמים רבות יש רק מחסום אחד מאויש, אנחנו מבקשים מהלוחמים שיפתחו עוד מחסום כדי להקל על העומס. המזל שלנו שהמחבל הזה הגיע עם סכין ולא עם נשק, אחרת הוא היה יכול פשוט לרסס לכל עבר”.

חובשי רפואת חירום במד”א יונתן שור ויוסף חיים ישראלי סיפרו: “הגענו במהירות למקום וראינו גבר כבן 25 וצעירה כבת 20 בהכרה מלאה עם פצעי דקירה בגפיים ובפלג גופם העליון.

“הענקנו להם טיפול מהיר בשטח ופינינו אותם בדחיפות לבית החולים כשמצבם קל עד בינוני”.

שילה אטינגר, חובש איחוד הצלה, שהגיע ראשון לזירה: “הייתי על אוטובוס (עם ציוד חבישה בסיסי) ושניות ספורות לאחר שעברנו את המחסום שמענו קולות ירי. סיפרתי לנהג האוטובוס כי אני חובש באיחוד הצלה והוא אישר לי לרדת לסייע לפצועים. הגעתי תוך כחצי דקה לזירה והענקתי סיוע רפואי ראשוני לצעיר וצעירה שסובלים מפצעי דקירה. בשלב זה מצבם מוגדר קל וקל עד בינוני”.

בעקבות הפיגוע מחסום המנהרות נחסם לתנועה לשני הכיוונים.

מבית החולים הדסה נמסר: “אל יחידת הטראומה בהדסה עין כרם פונה בחור בן 25 מפיגוע דקירה במחסום המנהרות. סובל מדקירה בראשו, מצבו קל ובהכרה מלאה”.

מבית החולים שערי צדק נמסר, כי הצעירה בת ה-20 פונתה ליחידת הטראומה בבית חולים ומצבה מוגדר קל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות