גפני: ‘למה להיות כאלה רשעים? אז מה אם הם מורים בחינוך חרדי?!’

בנאום במליאה בו הציג את התקציב, תקף גפני את אפליית המורים החרדים: "אתם לא רוצים חינוך חרדי? תגידו! אבל יש חוק ואתם עוברים עליו. למה לא משלמים להם?" • אייכלר: "פקידים לקחו לעצמם את הבעלות על החינוך של העם היהודי. חושבים שעם הכסף יוכלו לכפות האג'נדה שלהם"
אריה ריבקינד
ב' אדר ב' התשפ"ד / 12.03.2024 13:39

יו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני נשא היום (שלישי), בעת הצגת תקציב המדינה במליאת הכנסת, נאום סוער בו התייחס לשכר המורות והמורים במגזר החרדי.

לאחר הצגת התקציב החל דיון של למעלה מ-24 שעות, כשבסיומו מליאת הכנסת תצביע מחר על התקציב בקריאה שניה ושלישית.

גפני אמר: “אני רוצה לדבר על דבר רגיש כי יש לי מחויבות כלפי המורה בשדרות שהיא אישה חרדית והיא רואה שהחברה שלה בחינוך הממלכתי מקבלת ‘אופק חדש’ והמשכורת שלה גבוהה יותר, והיא שואלת אותי – למה אני לא מקבלת ככה?

“אם היא הייתה מורה במקום אחר מישהו היה מעז לומר מילה? אתם לא רוצים חינוך חרדי? תגידו! אבל יש חינוך חרדי בחוק בסעיף 3א ומשרד החינוך, המשפטים והאוצר עוברים על החוק. למה לא משלמים להם?

הוא הוסיף: “אני יו”ר ועדת הכספים שצריך להביא את התקציב לאישור וגם חבריי לסיעה שמתמרמרים על זה צריכים להצביע בעד.

“נעשה פה עוול שלא יסולח ואני אמשיך להיאבק על זה שיקבלו משכורת שווה. לא יכול להיות אחרת. למה צריך להיות כאלה רשעים כלפי אותם מורים? אז מה אם הם מורים בחינוך חרדי?!”

יו”ר ועדת העבודה והרווחה, ח”כ ישראל אייכלר, אמר  בנאום במליאה במהלך הצגת חוק התקציב: “יש קמפיין תקשורתי אגריסיבי – ואני לא רוצה להשתמש במילים יותר קשות – שדווקא מורים ומורות מהחינוך החרדי שעושים את אותה עבודה כמו כל מורה אחר, לא יקבלו את ‘אופק חדש’, אך ורק בגלל שהם חרדים.

“אם הייתי חושב ששר האוצר או שר החינוך רוצים את זה הייתי תוקף את המדיניות. הצרה היא שהממשלה כן רוצה, אבל פקידים מסוימים לקחו לעצמם את הבעלות על החינוך של העם היהודי. הם חושבים שעל ידי הכסף הם יוכלו לכפות את האג’נדה שהם למדו בכל מיני קרנות למיניהם. יש פה עושק גזל ועוול.

“אנחנו מוחים על כך, ונביא את הדבר לידי תיקון. בסופו של דבר העם בחר בכנסת ובממשלה והיא צריכה להחליט שלא להפלות בתקציב החינוך בין ילדי ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות