התבקש בסעודיה להסיר את הכיפה וסירב – המשלחת האמריקנית עזבה

הוועדה האמריקנית לחופש דת בינלאומי קטעה את ביקורה הרשמי בסעודיה, לאחר שאחד החברים בוועדה התבקש להסיר את הכיפה בעת ביקור באתר מורשת עולמית הרב סירב - והמשלחת עזבה את המדינה • "כיהודי שומר מצוות אני לא יכול להיענות לבקשה"
חרדים 10
ב' אדר ב' התשפ"ד / 12.03.2024 10:54

סיור דיפלומטי של משלחת אמריקנית מטעם הבית הלבן באתר מורשת עולמית בסעודיה נקטע ביום שני האחרון, לאחר שהרשויות המקומיות דרשו מחבר המשלחת, הרב אברהם קופר, להסיר את הכיפה שלראשו במקומות ציבוריים –  והוא סירב.

לפי דיווח ב’ישראל היום’, המשלחת – הוועדה האמריקנית לחופש דת בינלאומי (USCIRF) – הגיעה למדינה כחלק ממשימה לבחון נסיבות להפרות של חופש דת ברחבי העולם ולהעביר לנשיא ארה”ב את המסקנות.

הבקשה מהרב להסיר את הכיפה התרחשה בזמן שגורמים סעודים רשמיים ליוו את המשלחת לאיזור העיר דירייה, אתר מורשת עולמית של אונסק”ו הממוקמת בפאתי ריאד.

לפי הדיווח ב’פוקס ניוז’, המשלחת קיצרה את ביקורה בסעודיה ושבה לארצות הברית, לאחר שקופר ציין כי כיהודי שומר מצוות, הוא אינו יכול להיענות לבקשה להסיר את הכיפה.

קופר אמר: “אני לא מחפש עימות או פרובוקציה, אבל כיהודי שומר מצוות אני לא יכול להיענות לבקשה להסיר את הכיפה שלי”. לדבריו, “אין למנוע מאף אחד גישה לאתר מורשת, במיוחד כזה שנועד להדגיש אחדות וקידמה, רק כי ביקש לשמור על מנהגו כיהודי. ערב הסעודית נמצאת בעיצומו של שינוי במסגרת ‘חזון 2030’ שלה. עם זאת, במיוחד בתקופה של אנטישמיות משתוללת, הבקשה ממני להסיר את הכיפה לא איפשרה לנו להמשיך את ביקורנו”.

הוא הוסיף: “אנו מציינים בצער שזה קרה לנציג של סוכנות ממשלתית-אמריקנית לקידום חופש דת. ״הוועדה האמריקנית לחופש דת בינלאומי מצפה לשיחות עם הממשל הסעודי – שבהן נדון כיצד לטפל בבעיות שהובילו לאירוע המטריד הזה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות