צה”ל תקף שתי תשתיות של צבא סוריה שמהן פעל חיזבאללה • שוטף

מתחילת המלחמה: 300 מחבלי חיזבאללה חוסלו, יותר מ-750 נפצעו, בהם 5 בכירים • חיזבאללה מאיים אחרי התקיפות בעומק לבנון: "התגובה תהיה חזקה" • מטוסי קרב תקפו מפקדות צבאיות, בתגובה למטח של 100 רקטות לגולן והגליל • לאור יום בג׳נין: 3 מבוקשים נעצרו בג'נין • עדכונים שוטפים
חרדים 10
ב' אדר ב' התשפ"ד / 12.03.2024 02:13
היום ה-158 למלחמה I עדכונים שוטפים:

20:45 – צה”ל תקף תשתיות של צבא סוריה שמהן פעל ארגון הטרור חיזבאללה

צה”ל הודיע כי תקף מוקדם יותר היום שתי תשתיות צבאיות בחזית שטח סוריה, שבהן פעל ארגון הטרור חיזבאללה.”התקיפה בוצעה לאחר איסוף מודיעיני אשר הוביל להפללה של תשתיות אלו. “צה”ל רואה במשטר הסורי אחראי לכל אשר קורה בשטחו”, נמסר בהודעה.

19:15 – חיל האוויר תקף יעדי חיזבאללה בעומק לבנון

מטוסי קרב תקפו תשתית טרור של ארגון חיזבאללה במרחב אל-עדייסא ומבנה צבאי של הארגון במרחב עייתא א-שעב.

19:10 – ראש ה-CIA ברנס: “יש עוד סיכוי לעסקה”

וויליאם ברנס בדיון בבית הנבחרים: “אני חושב שעדיין ישנה אפשרות לעסקה כזו. אנו עובדים צמוד מאוד עם עמיתינו הישראליים, הקטאריים והמצריים. זה תהליך מאוד קשה. אני לא חושב שמישהו יכול להבטיח הצלחה. הדבר היחיד שאני חושב שאתה יכול להבטיח הוא שהחלופות גרועות יותר”.

18:45 – ניסיון פיגוע דקירה בשומרון

מחבל חמוש בסכין הגיע לפאתי היישוב גבעת רונן שבשומרון וניסה לדקור ישראלי שהיה במקום, אין נפגעים. כוחות צה”ל פתחו במרדף אחר המחבל ומבצעים סריקות במרחב.

18:40 – גורם בחמאס: פועלים בשיתוף עם חיזבאללה לגבי המשך הלחימה

מקור בחמאס לסקיי ניוז בערבית: יש תיאום עם חיזבאללה בשטח לגבי השלב הבא במערכה. לחזית ההתנגדות יש תיאום גבוה – אבל ההחלטה על מלחמה בלבנון אינה בידיו של סינוואר. אנחנו עשויים להיות עדים לרגיעה בעזה במהלך חודש רמדאן.

17:25 – זוהו שלושה שיגורים מלבנון, צה”ל תוקף בשטח

בהמשך לשיגורים האחרונים, זוהו שני שיגורים שחצו משטח לבנון ונפלו במרחב שומרה (ללא נפגעים) ושיגור נוסף שחצה משטח לבנון ונפל במרחב שתולה ללא נפגעים. במקביל, צה”ל תוקף בשטח לבנון.

16:20 – שני אנשי חיזבאללה חוסלו בלבנון, רצף אזעקות בגליל המערבי ובאזור נהריה

כמה שיגורים זוהו מלבנון לישראל, חלקם יורטו, אחד באזור נהריה.

בסקיי ניוז בערבית דיווחו כי שני אנשי חיזבאללה חוסלו בשתי תקיפות של צה”ל בבעלבכ שבעומק לבנון.

16:00 – מאז פרוץ המלחמה עם חיזבאללה: כ-4,500 מטרות הותקפו ויותר מ-300 מחבלים חוסלו 

צה”ל הודיע כי ב-5 החודשים האחרונים הותקפו יותר מ-1,200 מטרות מהאוויר ויותר מ-3,100 מטרות מהיבשה של חיזבאללה בשטחי לבנון וסוריה. בין המטרות שהותקפו – מחסני אמל”ח, מבנים צבאיים ומפקדות.

מתחילת המלחמה חוסלו יותר מ-300 מחבלים ונפצעו יותר מ-750, ובהם 5 מפקדים בכירים. בנוסף, הותקפו עשרות חוליות מחבלים שירו נ”ט ורקטות לעבר ישראל.

גורם בחיזבאללה אמר לעיתון אל-ערבי אל-ג’דיד הקטארי: “לא נשתוק על התקיפות הישראליות, בין אם בדרום לבנון, בבקעה, בבעלבכ או בכל אזור בלבנון. התגובה תהיה זהה וחזקה יותר. אנחנו במלחמה עם האויב, כל האפשרויות פתוחות. חיזבאללה ערוך ומוכן לכל התרחבות”.

13:35 – מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מטרות חיזבאללה בעומק לבנון

מטוסי קרב תקפו שתי מפקדות צבאיות של חיזבאללה במרחב בעלבכ שבעומק לבנון.

“באתרים אלו אוחסנו אמצעים משמעותיים המשמשים את הארגון בהיבטי התעצמות באמצעי לחימה”, נכתב בהודעת דובר צה”ל. “התקיפות בוצעו בתגובה לשיגורים שביצע ארגון הטרור לעבר צפון הארץ הבוקר”.

מוקדם יותר היום הותקף מבנה צבאי במרחב אלחיאם ותשתית טרור במרחב בינת ג’בל.

12:30 – בלבנון מדווחים: צה”ל תקף באזור סרעין שבעומק המדינה, סמוך לגבול עם סוריה, וגם באזור א-נבי שית שבבקעה

12:20 – משרד החוץ הקטארי: המו”מ נמשך אך המצב מורכב

דובר משרד החוץ של קטאר אמר שהמשא ומתן בין ישראל לחמאס נמשך, אך הוסיף כי המצב בשטח “מורכב”. הוא הוסיף: הצדדים לא קרובים להסכמות אך בקטאר עדיין אופטימיים. הוא סירב לנקוב בצד שלדעתו אשם בכישלון המו”מ.

11:45 –  לוחמי צה״ל, שב״כ ומג״ב פעלו לאור יום בג׳נין ועצרו מבוקש שביצע פיגועי ירי ומטענים; 4 מחרטות לייצור נשק הוחרמו 

במהלך הלילה, הכוחות עצרו עשרה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון. בפעילות לאור יום בג׳נין, לוחמי צה״ל, שב״כ ומג”ב עצרו שלושה מבוקשים ואיתרו נשק מסוג M-16.

בין המבוקשים שנעצרו, עצרו הלוחמים את מהדי פיאד, מחבל ג’יהאד מג׳נין. פיאד מעורב בפעילות טרור ובמסגרת עיסוקיו ביצוע פיגועי ירי ומטענים לעבר כוחות הביטחון.

הלוחמים פעלו במבצע שהתקיים בכפר עוריף והחרימו ארבע מחרטות לייצור נשק.

המבוקשים שנעצרו ואמצעי הלחימה שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו.

10:35 – חיזבאללה: שיגרנו יותר ממאה רקטות קטיושה אל בסיסי יואב וקלע בגולן בתגובה לתקיפה בבעלבכ.

10:20 –  תחת אש: לוחמי דובדבן עצרו 3 מחבלי ג’יהאד אסלאמי במחנה הפליטים ג’נין

10:10 – צה”ל: חוסל מחבל ששיגר פצמ”רים לעבר שטח הארץ לאחר שזוהה יוצא מאתר השיגור

צוות הקרב החטיבתי של עוצבת הקומנדו ממשיך בפשיטות על יעדי טרור בעומק שכונת חמד בח’אן יונס – לוחמי יחידת אגוז איתרו במבנה צבאי במרחב אמצעי לחימה ביניהם, נשקים מסוג קלאצ’ניקוב, מטענים וציוד צבאי נוסף.

כוחות אוגדה 98 עקבו אחר מחבל ששיגר פצמ”רים לשטח הארץ, זיהו אותו בעודו יוצא מאתר השיגור והכווינו כלי טיס שחיסל אותו מהאוויר.

ביממה האחרונה צוות הקרב של חטיבת הנח”ל איתר בהכוונה מודיעינית מספר משגרי רקטות מהם בוצעו שיגורים לעבר שטח ישראל, טיהר את המרחב והשמיד את המשגרים. באירוע נוסף, שוגרו שתי רקטות לעבר הלוחמים שפעלו במרחב. בתגובה, הכוחות איתרו מחבלים שיצאו מהשטח בו נורו הרקטות וכלי טיס תקף אותם. לא היו נפגעים לכוחותינו באירוע.

09:15 – תחקיר BBC: צוותי רפואה בעזה טוענים שחיילי צה”ל התעללו בהם אחרי שפשטו על ביה”ח נאצר 

צה”ל השיב שהמעצרים נעשים בהתאם לחוק הבין-לאומי ושיש צורך שחשודים בטרור יופשטו כדי לבצע חיפוש. קרובי משפחה של 5 אנשי רפואה טוענים שיקריהם נעדרים מאז הפשיטה

08:55 – אחרי המטח הכבד: צה”ל תקף משגרי חיזבאללה שמהם שוגרו הרקטות

מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר שלושה משגרים של חיזבאללה בלבנון – שמהם בוצעו השיגורים לעבר רמת הגולן הבוקר.

08:25 – דיווח: נסראללה נועד בלבנון עם בכירי חמאס

מזכ”ל חיזבאללה חסן נסראללה נפגש עם משלחת בכירי חמאס בראשות חליל אל-ח’יה, כך מדווחים הבוקר בלבנון.

08:25 – מטח נוסף למרחב הגולן; מהבוקר: 100 רקטות שוגרו לאזור

כ-30 שיגורים נוספים זוהו לעבר מרחב רמת הגולן, הופעלה התרעה בשטחים פתוחים בלבד. משעות הבוקר, לפחות 100 רקטות שוגרו מלבנון לגולן ולגליל העליון.

השיגורים מגיעים לאחר התקיפה הלילית של שני מתחמי חיזבאללה במרחב הבקעא שבעומק לבנון. המתחמים משויכים לכוח האווירי של חיזבאללה, ומהם תוכנן להוציא מתקפות שונות נגד ישראל.

07:59 – צה”ל מעדכן: הלימודים בגולן מתקיימים כרגיל

לאחר המטח הכבד לעבר יישובי צפון הגולן, בצה”ל קיימו הערכת מצב ובה הוחלט כי הלימודים באזור יתקיימו היום ללא שינוי.

07:32 –  דיווח: מהגרים חמושים מסוריה ואפגניסטן ניסו לפגוע ביהודים באירופה

הוול סטריט ג’ורנל: קבוצת מהגרים מסוריה ואפגניסטן שהחזיקו ברובי קלצ’ניקוב ובאקדחים נעצרו בדצמבר באוסטריה ובבוסניה. בטלפונים של חלקם היו צילומים ומפות של מטרות יהודיות וישראליות באירופה.

07:05 – מטח כבד במיוחד לגולן ולגליל העליון

אזעקות הופעלו הבוקר ביישובים בגולן ובגליל העליון. מדובר במטח של לא פחות מ-70 רקטות שנורו מלבנון, רובן יורטו או נפלו בשטחים פתוחים.

06:45 – בכיר חמאס בחו”ל: “המו”מ לא ייפסק עד שנתניהו יענה לתנאים של חמאס”

בכיר חמאס בחו”ל, מוחמד נזאל, לאלג’זירה: “המו”מ לא נפסק. הוא הגיע למבוי סתום בימים האחרונים, אך קטר ומצרים שוקדות להמשיך בו. חמאס נענה למתווכות ומנסה לשתף פעולה באופן חיובי, אך נתניהו מהווה אבן נגף בפני כל הבנות. המו”מ לא ייפסק עד שנתניהו יענה לתנאים של חמאס”.

06:00 – דיווח: ארה”ב ובריטניה ביצוע תקיפה אווירית בערי נמל במערב תימן. לפחות 11 נהרגו ו-14 פצעו

בגארדיאן הבריטי מדווחים: ארה”ב ובריטניה ביצעו תקיפה אווירית בערי נמל במערב תימן, לפחות 11 נהרגו ו-14 נפצעו. בתוך כך, פיקוד המרכז של ארה”ב הודיע ​​כי ביצע אמש 6 תקיפות ביום, השמיד ספינה תת-ימית בלתי מאוישת ו-18 טילים נגד ספינות בשליטת החות’ים. “הנשק הזה היווה איום מיידי על ספינות סוחר וספינות הצי האמריקני”, נכתב בהודעת הסנטקום.

01:18 – ביידן: אין לי פגישה מתוכננת עם נתניהו, לא מתכוון לנאום בכנסת

נשיא ארה”ב אמר לכתבים שהוא לא מתכוון לנאום בכנסת בשלב זה, לאחר שבסוף השבוע דווקא הביע רצון לעשות זאת.

00:25 – צה”ל תקף שני מתחמים של חיזבאללה בעומק לבנון

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו הלילה שני מתחמי חיזבאללה במרחב הבקעא שבעומק לבנון. המתחמים משויכים לכוח האווירי של חיזבאללה, ומהם תכנן ארגון הטרור להוציא לפועל מתקפות שונות נגד ישראל.

לפי דובר צה”ל, “התקיפות בוצעו בתגובה להפעלת כלי טיס של חיזבאללה ששוגר לעבר רמת הגולן בימים אחרונים”.

מוקדם יותר אמר מושל מחוז בעלבכ שבמזרח לבנון לרויטרס כי ישראל ערכה ארבע הפצצות באזור. לדבריו, אדם אחד נהרג ומספר בני אדם נפצעו בתקיפות הישראליות.

במקביל, הרשת הסעודית ‘אל-חדת” דיווחה כי באחת התקיפות באזור, ככל הנראה בעיירה אנסאר, הופצץ מבנה ששימש את חיזבאללה.

00:15 – דיווח בפוליטיקו: ביידן שוקל להתנות את הסיוע הצבאי ישראל בבלימת המבצע הצבאי ברפיח

בפוליטיקו מדווחים כי ארבעה בכירים, המקורבים לנשיא האמריקני, העידו כי ביידן שוקל להתנות את הסיוע הצבאי לישראל בתכניותיה למערכה רחבה ברפיח. “זה משהו שהוא בהחלט חושב עליו”, אמר אחד הגורמים והוסיף כי בשנה שעברה כינה ביידן את רעיון התניית הסיוע הצבאי לישראל “מחשבה כדאית”.

00:01 –  חומש: מטען חבלה הופעל כנגד כוח צבאי בדרך ליישוב

מחבלים השליכו מטען חבלה לעבר כוח צבאי סמוך לכפר בורקא בדרך ליישוב חומש. אין נפגעים באירוע.

בישיבת חומש קראו הערב לצה”ל לצאת למבצע בקיני המחבלים בצפון השומרון: “יום אחר יום, מופעלים מטענים באזור, צה”ל חייב להתעורר לפני שיהיה מאוחר מידי, צה”ל חייב להיכנס לכפרים באזור למבצע כולל כנגד המחבלים. ההתיישבות בצפון השומרון תמשיך על אפם ועל חמתם של אוייבי ישראל”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות