המירוץ בירושלים • מיהו הרב מרדכי מלכה שכבר הגיש מועמדות

היום בבוקר הצטרף מועמד נוסף אל המירוץ לרבנות ירושלים: "הרב מרדכי מלכה הגיש מועמדות" • אלא שמקורביו של הגאון רבי מרדכי מלכה, רבה הספרדי של העיר אלעד, אומרים: הוא שוקל להתמודד על התפקיד - "הגר"ח קנייבסקי אמר לו לרוץ והעניק את ברכתו" • אז מי הרב שכבר התייצב במשרד הדתות? • מעשה בשני רבנים
נחמן וייס
י"ב תשרי התשע"ה / 06.10.2014 18:26

יממה לפני תום המועד להגשת מועמדות לרבנות ירושלים, ואל החלל נזרקים שמות חדשים של רבנים השוקלים להתמודד – ומעוררים גלי שמועות.

היום בשעות הצהרים הצטרף שם נוסף אל בורסת השמות: הגאון רבי מרדכי מלכה. בעצם, שני שמות.

זה החל בשעות הצהרים, כאשר התפרסם כי “הרב מרדכי מלכה הגיש מועמדות” – שם שעד כה לא הוזכר כלל במירוץ.

השם הראשון שעלה הוא של הגאון רבי מרדכי מלכה, רבה הספרדי של העיר אלעד – אך מקורביו הכחישו כי הרב הגיש מועמדות.

בשיחה עם חרדים10 אומרים המקורבים, כי הרב מלכה אמנם שוקל להתמודד, והיום אף נפגש להתייעצות עם הגר”ח קנייבסקי, שאמר לו לרוץ לתפקיד ובירך אותו בהצלחה.

בסביבתו לא מוכנים להרחיב בנושא התמיכה במועמדות, והאם מתקיימים מגעים עם אנשי ש”ס.

יחד עם זאת, לא נראה כי בש”ס יתמכו ברב מאלעד, לאחר שהראשל”צ הגרש”מ עמאר הגיש היום את מועמדותו, וגם חבר מועצת חכמי התורה, הגר”ד יוסף, מעוניין להתמודד, תוך שהוא טוען כי אביו, הגר”ע זצ”ל, תמך בו לתפקיד.

בנוסף, גם הגאון רבי ראובן אלבז, ראש ישיבת ‘אור החיים’, שוקל להתמודד. שמו הוזכר כבר תקופה ארוכה כמי שעשוי לרוץ לתפקיד הרב הספרדי. הרב אלבז צפוי לקבל החלטה עוד הערב. באם יחליט להגיש מועמדות – ככל הנראה יעדיפו בש”ס לתמוך בו, כמי שזכה לקרבה גדולה ולאמון מצד הגר”ע זצ”ל.

אלא שכאן מגיעה ההפתעה:  מתברר כי הפירסום ש”הרב מרדכי מלכה הגיש מועמדות” – היה נכון. אלא שלא מדובר ברב מרדכי מלכה מאלעד, אלא ברב הנושא את אותו שם – המכהן כרב המועצה האזורית של באר טוביה.

הרב מלכה הגיע היום בבוקר אל משרד הדתות, והגיש רשמית את מועמדותו לרבנות העיר ירושלים. בכך הוא מצטרף אל הגר”ש עמאר, הגר”מ טוליאדנו והגר”ח אמסלם, שכבר הגישו את טופסי ההתמודדות.

הרב מלכה מתגורר באשדוד, וידוע כמקובל. הוא מכהן כרב במועצה האזורית באר טוביה, ובעבר התמודד גם לתפקיד רבה של אשדוד.

לא ברור מדוע החליט מהדרום להתמודד לתפקיד והאם ישנה תמיכה כלשהי במועמדותו.

ניסינו להשיג את תגובתו, אולם ללא הצלחה – עד לשעת פרסום הידיעה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות