גוברת ההערכה: מרוואן עיסא חוסל • צפו בתיעוד תקיפת המתחם

מבצע החיסול של מס' 3 בחמאס: בישראל מחכים לאישור רשמי • דובר צה"ל: "מטוסי קרב תקפו מתחם תת קרקעי של בכירי חמאס. אנחנו עדיין בוחנים את תוצאות התקיפה וטרם התקבל אימות לגביהם" • בישראל חיכו לאישור שרמטכ"ל חמאס אינו נמצא בקרבת חטופים, לפני הפקודה לחסלו
חיים טוויל
א' אדר ב' התשפ"ד / 11.03.2024 21:13

דובר צה”ל, תא”ל דנאל הגרי, נשא הערב (שני) הצהרה לתקשורת על המלחמה ברצועת עזה והתייחס לניסיון החיסול של מרוואן עיסא, סגנו של מוחמד דף, ומי שנחשב לרמטכ”ל בפועל של חמאס – בתקיפת צה”ל במחנה הפליטים נוסיראת’ שבמרכז הרצועה.

מה, לא תצטרפו כדי להגן על הבית שלכם? זו הדרך להתנדב עכשיו

דובר צה”ל חשף לפני ההצהרה את תיעוד תקיפת המתחם בו שהו  עיסא ובכיר נוסף,  בעומק עשרות מטרים מתחת לפני הקרקע.

הגרי אמר בפתח ההצהרה: “בלילה שבין שבת לראשון תקפו מטוסי קרב מתחם תת קרקעי של בכירי חמאס. אנחנו עדיין בוחנים את תוצאות התקיפה וטרם התקבל אימות לגביהם”.

הוא הוסיף: “בנינו שיטת סיכול ייחודית, לפי האינדיקציות שיש בידינו לא היו במרחב חטופים ישראלים. נמשיך לרדוף את כל מי שהיה מעורב בטבח – לא רק בעזה. יש לנו נחישות ואורך רוח. חיסול בכירי חמאס – מאמץ מרכזי במלחמה”.

על המגעים לעסקת חטופים אמר דובר צה”ל: “חמאס בחר לסכל כל ניסיון להגיע לעסקה ומנסה להבעיר את השטח באמצעות תעמולה שקרית והסתה”.

במערכת הביטחון, כאמור,  עדיין לא יודעים בוודאות אם עיסא חוסל, אך מעריכים כי הוא שהה בתוך המנהרה שהופצצה.

בישראל חיכו לאישור שאינו בקרבת חטופים לפני הוצאת הפקודה לחסלו.

לפי חדשות 12, המקום שהותקף הוא לא רק מנהרה, אלא מתחם עם מספר מבנים, כאשר מנהרה מחברת ביניהם מתחת לפני השטח.

במנהרה הזו שהה, לפי הערכת גורמי הביטחון, הרמטכ”ל בפועל של חמאס ומס’ 3 של ארגון הטרור.

בעקבות התקיפות, חמאס שלח צוותי חילוץ לאזור, אך צה”ל תקף אותם בתגובה. רוב התקיפות בוצעו באזור המכונה “מוחיים וואחד” בנוסיראת’. באירוע נהרגו פלסטינים נוספים, שזהותם אינה ידועה לפי שעה.

לפי התמונות מזירת ההפצצה ניתן ללמוד על עוצמת הפגזים שנפלו על המתחם, כאשר הם חדרו לעומק של כמה עשרות מטרים. בתיעוד שהתפרסם היום מזירת התקיפה נראה ההרס הרב ברחבי המתחם, כולל ‘מכתש’ שהתהווה באזור המנהרה.

לפי שעה חמאס שותק, ולא אישר או הזים את השמועות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות