בלי תמורה מחמאס: הועברו 70 יתומים מעזה לבית לחם

ללא אישור הקבינט הביטחוני: יותר מ-70 יתומים עזתיים הועברו בליווי עזתים מבוגרים ליהודה ושומרון, דרך ישראל - במסגרת מבצע של צה"ל והמנהל האזרחי, בהנחיית המל"ל • סמוטריץ': "מי נתן את הפקודה הבלתי מוסרית הזאת ובאיזה סמכות בשעה שחטופינו וילדיהם בשבי האויב?!"
חרדים 10
א' אדר ב' התשפ"ד / 11.03.2024 17:49

צה”ל והמנהל האזרחי, בהנחיית המל”ל, ניהלו ביממה האחרונה מבצע חריג לחילוצם של יותר מ-70 יתומים עזתיים ליהודה ושומרון. כך דיווח היום (שני) עמית סגל בחדשות 12.

מה, לא תצטרפו כדי להגן על הבית שלכם? זו הדרך להתנדב עכשיו

במסגרת המבצע, הילדים, מבית היתומים SOS שהפסיק לתפקד ברצועת עזה, עברו בתוך ישראל, כולל בפאתי ירושלים.

המטה לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה אישר להעביר את הקבוצה, שבה גם עשרות מלווים בוגרים עזתיים, אל ביתם החדש בבית לחם.

המחווה ההומניטרית החריגה הייתה לבקשת שגרירות גרמניה, ונעשתה על אף שחמאס ששולט על הרצועה אינו מוכן לנקוב אפילו בשם החטופים החיים ובמספרם.

על פי הדיווח, כוחות גדולים של צה”ל גויסו לצורך מבצע ההעברה לאורך ציר התנועה – ממעבר טאבה ועד לכביש המנהרות, כדי לאפשר לאוטובוסים של היתומים ומלוויהם לעבור בבטחה לשטחי הרשות הפלסטינית.

הקבינט המדיני-ביטחוני לא קיבל עדכון על המהלך. גורם בכיר בקבינט אמר כי מדובר בשערורייה, ובהתנהגות לא מוסרית כלפי החטופים בעזה ומשפחותיהם.

חבר הקבינט המדיני ביטחוני, השר בצלאל סמוטריץ’ הגיב: “כל המרחם על אכזרים סופו שיתאכזר לרחמנים. ליקוי מאורות ערכי. אני דורש מראש הממשלה הבהרות מי נתן את הפקודה הבלתי מוסרית הזאת ובאיזה סמכות בשעה שחטופינו וילדיהם בשבי האויב”.

לשכת השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר הגיבה: “כך לא מתנהלת מדינה שרוצה ניצחון מוחלט. אין ספור ‘צעדים הומניים’ מזויפים ואזרחי ישראל ממשיכים לשלם את המחיר. במלחמה צריכים לכתוש את האויב ולא כל הזמן להתיפייף”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות