סמוטריץ’: חרדים, זמן לשינוי. לא כזה שמגיע מלפיד מתוך בוז ושנאה

השר בצלאל סמוטריץ' קרא לרמטכ"ל לעצור את סבב המינויים בצבא: "מגבה את צה"ל אך אין זה אומר שאפשר לנצל את הגיבוי הזה לבצע מחטפים ולקבוע את תפיסת הביטחון העתידית של ישראל - תפיסה שתצטרך להשתנות מן הקצה אל הקצה"
אריה ריבקינד
א' אדר ב' התשפ"ד / 11.03.2024 16:10

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ קרא היום (שני),  בישיבת סיעת הציונות הדתית בכנסת, לרמטכ”ל הרצי הלוי לעצור את סבב המינויים המתבצע בימים אלה בצה”ל.

מה, לא תצטרפו כדי להגן על הבית שלכם? זו הדרך להתנדב עכשיו

סמוטריץ’ אמר: “אני מבקש לחזק את לוחמי צה”ל ומפקדיו על עבודתם המדהימה. אני מזכיר שוב – צה”ל מנצח וצריך לתת לו את מלוא הגיבוי לכך. אבל וזה אבל גדול. המנדט של הפיקוד הבכיר של צה”ל ביום שאחרי כשלון השביעי באוקטובר הוא מנדט של ניהול המלחמה – וזהו. לא מנדט לעצב את צה”ל החדש והמתוקן. אני קורא לרמטכ”ל לעצור את סבב המינויים. זה לא הזמן. את זה יעשה פיקוד התיקון החדש שימונה לאחר הניצחון והלקחים”.

הוא הוסיף: “שיהיה ברור, כעת מלחמה ואני מגבה לחלוטין את צה”ל בכל הרמות ובכל הדרגים גם כשאיני מסכים אתם על הכל. באחריות הזאת נוהגים רוב מוחלט של אזרחי ישראל. אין זה אומר שאפשר לנצל את הגיבוי הזה לבצע מחטפים ולקבוע את תפיסת הביטחון העתידית של ישראל. תפיסה שתצטרך להשתנות מן הקצה אל הקצה. הרבה פחות הכלה, הרבה פחות מדינאות, פילוסופיה ואג’נדה – והרבה יותר חתירה למגע, הכרעה וניצחון”.

הוא התייחס גם למצב הכלכלי – על רקע קידום התקציב: “תקציב המלחמה המתוקן לשנת 2024 יובא השבוע בעזרת השם לאישורה של הכנסת בקריאה שניה ושלישית. אני מצפה מהאופוזיציה להבין את גודל השעה ולא להתנגד לתקציב אחראי, מתכנס ותומך את צעדי המלחמה. הצבעה נגד התקציב כמוה כהצבעה נגד המשך הלחימה והחוסן האזרחי.

“בהקשר הזה חשוב לציין את המדיניות הכלכלית הנכונה שאני מוביל יחד עם ראש הממשלה. רק בשבוע שעבר, עשינו הנפקה שזכתה לביקושים הגדולים ביותר בהיסטוריה של מדינת ישראל. הביקושים הללו מספרים את סיפורה של הכלכלה הישראלית. סיפור שכולו אמון אדיר בשוק הישראלי ובהתאוששות המהירה שלו”, הדגיש.

לדבריו, “מול כל הבכי והנהי של התקשורת – המציאות היא שהשקל נמצא בשיא של תשעה חודשים חרף העובדה שמדינת ישראל מנהלת מלחמה. הבורסה עלתה ב-8 אחוזים מאז דו”ח מודי’ס שהוריד את הדירוג. האינפלציה בטווח היעד והכלכלה הישראלית חזקה”.

על חוק הגיוס אמר: “הציונות הדתית מוכיחה שוב ושוב ושוב את צדקת דרכה בבתי המדרש, בחזית ובעורף. את השילוב לכתחילה בין תורה וחיים, תורה ועבודה, תורה וצבא. ערבות הדדית ולקיחת אחריות בכל מרחבי העשיה במדינת ישראל מתוך חיבור עמוק לתורה. המודל הזה יכול וצריך להתרחב.

“הציבור החרדי נכון לזה ואנו חייבים לקדם שינוי. לא ברמיסה, לא בביזוי ולא בשנאה ומחלוקת חלילה אבל שיקרה. אני פונה לשותפיי במפלגות החרדיות, זה הזמן להוביל שינוי. לא כזה שמגיע מיאיר לפיד מתוך בוז ושנאה, אבל כזה שמובל מתוך כבוד לכל חלקי החברה, זה שיודע להוקיר תורה ויודע להוקיר צבא. נעשה את זה יחד בשיח ובכבוד לטובת החברה הישראלית כולה. אנחנו בשעה גורלית ביטחונית וחברתית ואנחנו צריכים יותר התגייסות בחברה החרדית ואנחנו צריכים את הביחד. גם היום אני אומר – בעזרת ה’ יחד ננצח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות