‘לא יתגייס אף חרדי’: יאיר לפיד תקף את גנץ והסית נגד החרדים

יו"ר האופוזיציה תוקף את מתווה הגיוס של בני גנץ: "זה לא יעבוד - אנחנו לא יכולים להמשיך לרמות את עצמנו" • הסית: "נהרגו 590 לוחמים. לא יכול להיות שמגזר ענק של אזרחים ישראלים יגיד, 'זו לא בעיה שלנו'"
אריה ריבקינד
א' אדר ב' התשפ"ד / 11.03.2024 15:55

יו”ר יש עתיד יאיר לפיד התייחס היום (שני), בפתח ישיבת סיעתו בכנסת, לחוק הגיוס והצהיר כי הוא תומך בסנקציות כלכליות נגד חרדים שלא יתגייסו.

מה, לא תצטרפו כדי להגן על הבית שלכם? זו הדרך להתנדב עכשיו

לפיד אמר:  “אתמול התחיל חודש הרמדאן, וכבר עכשיו צה”ל מתוח עד הקצה. אין מספיק חיילים. אין מספיק חיילים בעזה, ביהודה ושומרון חסרים כוחות. אם תהיה התלקחות בצפון, אין מספיק חיילים בשביל לנהל אותה”.

לדבריו, “צה”ל קטן מדי, והאתגרים גדולים מדי. הויכוח על חוק הגיוס הוא כבר לא רק ויכוח אידיאולוגי, זה כבר לא רק דיון על דת ומדינה או על זכויות וחובות – זה דיון קיומי.

“יש היום 66 אלף צעירים חרדים בגיל גיוס. זה 105 גדודים שלא מתגייסים. זה מה שחסר. אלה בדיוק החיילים שצה”ל צריך בשביל להגן על חייהם של אזרחי מדינת ישראל. בשביל לנצח במלחמה. אם מדינת ישראל לא תגייס את הצעירים החרדים, אין לה זכות לשלוח עוד ועוד צווי מילואים לאנשים שכבר עשו השנה שבעים, ותשעים ומאה-עשרים ימי מילואים. אין לה זכות להאריך את השירות הסדיר של הילדים שלנו”.

הוא הוסיף: יש עתיד הניחה על שולחן הכנסת חוק גיוס טוב, מאוזן, שיפתור את הבעיה. ועדת השרים לחקיקה דחתה אותו. אין להם שום הצעה אחרת, חוץ מהמשך ההשתמטות. מה שמעניין אותם זה לא בטחון המדינה, אלא בטחון הקואליציה.

“הדבר שאנחנו צריכים להיזהר מפניו. הוא תרבות השקר. הם ינסו לרמות. הם ינסו להביא מתווה שנראה כמו פתרון, אבל הוא לא פתרון. אתמול פורסם שראש הממשלה נתניהו, מייסד תרבות השקר, הבטיח לחרדים שאם בג”ץ ישלול מהם את התקציבים, הוא יגדיל להם את הקצבאות וייתן להם פיצוי מתחת לשולחן”.

הוא תקף גם  את יו”ר המחנה הממלכתי: “במקביל בני גנץ שם על השולחן מתווה שבו לא יתגייס אף חרדי. למדנו את המתווה הזה ביסודיות, אם הוא יעבור, אף חרדי לא יתגייס. זה לא יעבוד. אנחנו לא יכולים להמשיך לרמות את עצמנו”.

לפיד, שמתעלם מרבבות חילונים שאינם מתגייסים, ניצל את הנופלים הי”ד להסתה: “מאז ה-7 לאוקטובר נהרגו 590 לוחמים. לא יכול להיות שמגזר ענק של אזרחים ישראלים יגיד, ‘זו לא בעיה שלנו’. לא יכול להיות שהם יסתכלו מהחלון, יראו עוד ועוד הרוגים ונרצחים, ויגידו, ‘אנחנו דורשים שצה”ל יגן עלינו, אבל אנחנו לא נהיה חלק מזה’.

“החרדים צריכים להתגייס כמו הילדים שלנו. זה לא נגדם, אף אחד לא רוצה שהם יסעו לחוץ לארץ, אבל זה כבר לא ויכוח תיאורטי. אם הם לא יתגייסו, הם לא יקבלו כסף”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות